در دفاع از اعتبار مهدی طارمی

به گزارش وبلاگ لاوان، مهدی طارمی، مهاجم 31 ساله باشگاه پورتو، انتها در آخرین ساعات جابجایی اروپا قید پیشنهاد میلان را زد و در پرتغال ماند. این ماندن در حالی صورت گرفت که رسانه های ایتالیایی و پرتغالی از تمام شدن کار خبر داده و از این نوشته بودند که طارمی پس از سال ها حضور در پرتغال، راهی لیگی دیگر خواهد شد تا این بار پیراهن میلان را به تن کند. البته که برخلاف شایعات ماه اخیر، دو سه روز گذشته، مسئولان باشگاه پورتو هم به پیشنهاد میلان چراغ سبز نشان دادند، ولی خود مهدی طارمی، تصمیم گرفت پیشنهاد میلان را رد کند و در پورتو، جایی که هنوز یک سال دیگر قرارداد دارد، بماند.

در دفاع از اعتبار مهدی طارمی

تصمیم اخیر مهدی طارمی، مبنی بر ماندن در پورتو و لیگ پرتغال مخالفانی هم داشته؛ از جمله منتقدانی که می گویند او برترین فرصت برای پیشرفت در فوتبال اروپا را از خودش گرفته است. با این حال، تصمیم مهدی طارمی از جهاتی دیگر قابل احترام است. او ممکن است در این مقطع بابت چنین تصمیمی سرزنش گردد، ولی نباید از یاد برد که تصمیمش برای رد پیشنهاد میلان، جهت حفظ اعتبارش در بین ستاره های اروپایی هم بود. برای رسیدن به این بخش، اما بهتر است کمی شرایط مهدی طارمی از یک ماه گذشته مورد آنالیز قرار بگیرد.

3 پیشنهاد میلان برای مهدی طارمی

مهدی طارمی بین المللی ترین چهره فوتبال ایران است. او فصل گذشته عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را به دست آورد و بدیهی بود که تیم های بهتری در اروپا به سراغش بیایند. این رخ داد و شبیه به یکی دو تابستان قبلی، مهدی طارمی دوباره تبدیل به یکی از ستاره های پرمشتری دنیای فوتبال شد. تفاوت این بار با دفعات قبل در این بود که او پیشنهادی جدی از سوی باشگاه میلان به دستش رسید. طارمی تا سرانجام سال 2024 با پورتو قرارداد دارد و هنوز این قرارداد را تمدید ننموده است. این بدان معنی است که او یا باید همین تابستان به فروش می رفت تا پولی دست پورتو را بگیرد یا اینکه سال دیگر به عنوان بازیکن آزاد می تواند مقصد تازهش را انتخاب کند. البته اگر تا آن موقع، قراردادش را تمدید نکند.

با چنین رویکردی، میلان با اطلاع از اتمام قرارداد مهدی طارمی تصمیم گرفت با پیشنهاد مالی پایین به سراغ این بازیکن برود. میلان بار نخست برای مهدی طارمی رقم 10 میلیون یورو پیشنهاد داد که این پیشنهاد سریعا از سوی پورتویی ها رد شد. مسئولان این باشگاه پرتغالی بار نخست درخواست 30 و بار دوم درخواست 20 میلیون یورو برای فروش مهدی طارمی دادند. میلان که با اصرار استفانو پیولی در پی خرید مهدی طارمی بود، برای دومین بار با پیشنهاد 12 میلیون یورویی پیش رفت که باز هم این پیشنهاد مورد استقبال قرار نگرفت.

جدی ترین پیشنهاد میلان برای مهدی طارمی در فاصله 72 ساعت مانده تا سرانجام مهلت جابجایی در اروپا ارائه شد. آن ها این بار 15 میلیون یورو پیشنهاد دادند، ولی پورتویی ها خواهان افزایش این رقم تا 20 میلیون یورو شدند. میلان پذیرفت که علاوه بر 15 میلیون یورو، 3 میلیون هم بسته به عملکرد مهدی طارمی در میلان، به عنوان پاداش به این باشگاه پرتغالی بپردازد. این پیشنهاد مورد پذیرش باشگاه پورتو نهاده شد تا رسانه های ایتالیایی از این بنویسند که کار تمام شده است. درست 24 ساعت مانده به سرانجام جابجایی، ولی این بار نوبت به مهدی طارمی رسید تا مذاکرات را متوقف کند.

ارزش مهدی بیشتر از اینهاست

مسئولان دو باشگاه در حالی به توافق رسیدند که میلانی ها فکرش را هم نمی کردند مهدی طارمی، توافق حاصله را به هم بزند. علت این موضوع، دستمزدی بود که میلانی ها به ستاره فوتبال ایران پیشنهاد دادند. یکی دو روز قبل، ایل جورناله ایتالیا خبر از این داده بود که قرارداد مهدی طارمی با میلان سه ساله خواهد بود و این بازیکن قرار است هر سال رقم سه میلیون یورو به علاوه یک میلیون یورو پاداش، به عنوان دستمزد دریافت کند.

خبری که البته از سوی گاتزتا دلو اسپرت رد شد. این روزنامه نوشت که قرارداد مهدی طارمی با میلان سه ساله است، ولی دستمزدی که میلانی ها برای این بازیکن درنظر گرفته اند سالیانه 1.5 میلیون یورو به علاوه پاداش است. این پیشنهاد پایین در شرایطی به مهدی طارمی ارائه شد که او در همین تابستان چندین پیشنهاد ویژه با دستمزد های به مراتب بالاتر داشت. طارمی و مدیر برنامه هایش درخواست افزایش این دستمزد را دادند، ولی میلانی ها با اصرار بر اینکه قوانین مالی اجازه پرداخت بیشتر به این بازیکن را نمی دهد، حاضر به بالابردن رقم نشدند. همین اتفاق باعث شد تا طارمی به طور رسمی قید پیشنهاد میلان را بزند. در سوی دیگر باشگاه پورتو هم با انتشار بیانیه ای خبر از این داد که مهدی طارمی تا انتهای فصل در پورتو می ماند و انتقال او منتفی شده است.

طارمی پول می خواست یا اعتبار؟

آن هایی که مهدی طارمی را می شناسند، احتمالا باید از تصمیم این بازیکن برای رد پیشنهاد میلان تعجب نموده باشند. او بار ها در طول دوران حرفه ای اش نشان داده بود که در پی پول نیست. همان زمان که با رقم اندکی به ریوآوه در پرتغال پیوست، قطری ها حاضر بودند رقم بسیار درشتی به او بدهند. در همین تابستان هم باشگاه الهلال عربستان با پیشنهاد و دستمزدی نجومی برای خریدن مهدی طارمی پا پیش گذاشت، ولی طارمی از این گفت که می خواهد در اروپا بماند. حتی شایعه شده همین دستمزد پیشنهادی میلان به مهدی طارمی هم از رقم دریافتی کنونی از او پورتو اندکی بیشتر است.

با همه این تفاسیر، ولی به نظر می رسد طارمی برای دفاع از اعتبار خودش حاضر نشده با چنین دستمزدی به میلان برود. او با آگاهی از اینکه تمامی بازیکنانی که اخیرا به وسیله میلان جذب شده بیش از این رقم را به عنوان دستمزد گرفته اند، تصمیم گرفت به اعتبارش در این زمینه لطمه ای وارد نگردد. آمار طارمی در فوتبال اروپا، به ویژه لیگ قهرمانان اروپا، به مراتب بهتر از دیگر بازیکنانی بود که اخیرا جذب میلان شده اند. شایعه شده است که کمترین دستمزدی که برای بازیکنان تازه میلان درنظر گرفته شده رقم پنج میلیون یورو است. اینکه میلانی ها حاضر نشده اند همان سه میلیون یورو اولیه را هم به مهدی بدهند و اصرار به پرداخت فقط 1.5 میلیون یورو به عنوان دستمزد داشته اند، اصلی ترین علتی شد تا مهدی قید حضور در میلان و فوتبال ایتالیا را در این مقطع بزند.

منبع: فرارو

به "در دفاع از اعتبار مهدی طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دفاع از اعتبار مهدی طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید