دست سازه های انسان که از فضا هم قابل دید هستند!!

به گزارش وبلاگ لاوان، فضانوردان هنگامی که از فضا به زمین نگاه می نمایند، ترس زیادی را احساس می نمایند چرا که تغییر در پرسپکتیو مشاهده می تواند از نظر روانی تغییری بنیادین را در پی داشته باشد. تماشای کره زمین از فاصله ای دور و فضایی باعث می گردد که درک ما از زندگی و انسانیتمان دستخوش تحولی عمیق گردد. عکس هایی که در این مطلب مشاهده می کنید، آثار بنجامین گرنت هستند که در کتابی با نام Overview جمع آوری شده اند، البته باید به اطلاعتان برسانیم که هر کدام از این عکس ها از ترکیب چندین عکس دیگر به دست آمده اند. از جمله جالب ترین عکس های این کتاب از مجموعه دست سازه های انسان که از فضا هم قابل دید هستند و نمای شهرهای بزرگ دنیا از فضا، در این مطلب تقدیم حضور شما می گردد:

دست سازه های انسان که از فضا هم قابل دید هستند!!

کلیسای سن پیتر ، رم

اولین چیزی که در عکس هایی از دست سازه های انسان که از فضا هم قابل دید هستند و جلب توجه نموده و بیشتر به نظر می آید، زاویه معماری است که امکان دارد، برایمان آشنا باشد. به عنوان نمونه، پلان کلیسای سن پیتر زیادی شباهت زیادی به صلیب دارد. مشاهده این تصاویر و درک این مطلب که تصمیمات معماری از این جنبه می تواند بسیار مورد اهمیت باشد. مورد دیگری که در این تصویر از مجموعه نمای شهرهای بزرگ جهان از فضا می توان دید سقف های نارنجی- قرمز شهر رم است که مشاهده آن از چنین زاویه ای بسیار شگفت انگیز و جالب توجه است.

مسجدالحرام ، مکه، عربستان سعودی

در اصلی کتاب عکس ها و از نمای شهرهای بزرگ جهان از فضا، تصویر مکه دقیقا در صفحه مقابل کلیسای سنت پیتر قرار گرفته و این موضوع که قرار گرفتن دو نمونه از مقدس ترین مکان های جهان و از دو ادیان مختلف در مقابل هم بسیار زیبا و جالب توجه است.

سد هوور ، نوادا

مشاهده سدی از این زاویه، نه تنها مقیاس بزرگ آن را آشکار می نماید بلکه تلنگری برای فکر ماست تا متوجه شویم برای ساخت چنین شاهکارهایی تعداد کثیری از انسان ها باید درگیر شده باشند.

پالمانووا ، ایتالیا

یکی دیگر از نمونه های خارق العاده این مجموعه پالمانووا می باشد که سال های پیش ساخته شده است. بدون شک در زمان ساخت، مردم به فکرشان هم نمی رسید که پس از گذشت سال ها هم شهرشان از این دید و زاویه چنین شگفت انگیز و جالب مشاهده گردد. در حقیقت به دلایل دفاعی، شهر به این شکل ساخته شده و در هنگام حمله، مردم شهرقادر بودند، از هر کدام از راس های ستاره مهاجمان و دشمنان را هدف شلیک خود قرار دهند. البته از زاویه دید برنامه ریزی شهری، تنها مشکل این است که چنین فرم و شکلی امکان توسعه بیشتر و فراتر از دیوارهای خود را محدود می نماید و احتمالا به همین علت است که بیشتر شهرها به این صورت ساخته نمی شوند.

آرامستان بانوی ما از آلمودنا ، مادرید، اسپانیا

در این آرامستان 4 میلیون سنگ قبر وجود دارد که حتی از جمعیت فعلی مادرید هم بیشتر است! تماشای عکس این آرامستان از زاویه بالا ذکر گذر ایام را یاد آوری می نماید. در عین حال ثابت میکند که ما انسان ها مساحت زیادی را به دفن کردن مردگانمان اختصاص می دهیم و درک این مقیاس تنها با تماشای تصاویری از این دست بیشتر قابل درک و باور است.

فستیوال گلستون بری، پیلتون، بریتانیا

مشاهده این تعداد جمعیت از انسان مخصوصا وقتی در چادر اقامت دارند بسیار آسان تر است. لکه های قابل مشاهده در عکس چادرهایی هستند که افراد زمانی که در گلستون بری حضور دارند از آنها برای اقامت و کمپ کردن استفاده می نمایند. مشاهده چنین تصاویری نمایش دهنده جشن های بی نظیری است که ما انسان ها می توانیم در آنها مانند یک شاهکار انسانی عمل کنیم و در آن واحد و با یک دستگی هنری شگرف بیافرینند.

پل دروازه طلایی ، کالیفرنیا

برای ارتقا دید و بالا بردن درجه مشاهده بهتر در مه، این پل نارنجی رنگ آمیزی شده و همین امر آن را بسیار خاص، استثنایی و قابل تشخیص و بی همتا نموده است. تماشا چنین تصویری از پل دروازه طلایی از این نظر قابل توجه است که در خصوص موضوعی آشنا، زاویه دید بدیعی ارائه می دهد و این مطلب را می رساند که انسان توانمندی های بی نطیری دارد.

باغ های ورسای ، فرانسه

این عکس ما را مسافر زمان نموده و به دوران گذشته می برد و سبکی از زندگی را یادآوری می نماید که دیگر در این زمان وجود خارجی ندارد. شکوه، جلال و زیبایی ایجاد شده از ثروت فراوان است که در حال حاضر، افراد را برای بازدید از ورسای به این منطقه می کشاند. برنامه ریزی، نگهداری و طراحی چیزی است که اهمیت خود را از سایر موارد در این تصویر به رخ می کشد. در این عکس شما بعلاوه می توانید کانال بزرگ و چگونگی توسعه و امتداد آن را در فضای پشت قصر مشاهده کنید.نقش انسان و قدرت سازندگی به وضوح قابل دید است.

جهانی فراری، ابوظبی، امارات

این عکس بسیار عجیب است چرا که در نظر اول شباهت زیادی به یک مینیاتور به نظر می رسد و کمی طول می کشد تا متوجه شوید که این سازه چه مقدار بزرگ و بزرگ است. نظرات مردم در خصوص معنی و احتیاج ساخت چنین چیزی فرق دارد. به هر حال از نقطه نظر معماری ،این ساختمان بسیار خاص و قابل توجه می باشد.

دهلی ، هندوستان

مشاهده شهر دهلی از چنین زاویه ای شما را در این فکر فرو می برد که زندگی کردن در این مکان بدون درخت خفقان آور چگونه ممکن است. به افرادی که در مکان هایی با تراکم جمعیت کمتر ودر عوض فضای سبز بیشتر زندگی می نمایند این نکته را یاد آوری می نماید که تا چه مقدار خوش شانس هستند که در چنان منطقه ای زندگی می نمایند. این عکس به خوبی نشان می دهد که تراکم بالا به معنی واقعی کلمه چه معنایی داشته و زندگی کردن در چنین فضایی چگونه می تواند باشد.

طاق پیروزی ، پاریس، فرانسه

مشاهده این عکس به شما پتانسیل های مخفی شده در عکس ها را متذکر می گردد. مباحث طراحی و برنامه ریزی شهری از این زاویه بسیار شگفت انگیز هستند و نگاه کردن به این پلان که مانند پره های چرخ است هر بیننده ای را به خود جلب می نماید و این نکته را یادآور می گردد که تا چه مقدار ما به شهرهایی با طراحی خوب احتیاجمندیم. مخصوصا طرح خیابان هایی که امکان تردد بهتر را فراهم نمایند.

آنکور وات ، کامبوج

آنکور وات یکی از مکان هایی است که بدون اغراق تعداد کثیری از شما قصد بازدید و سیاحت در آن را دارید، مکانی که از نظر سازه و معماری بی شک بسیار شگفت انگیز است. ذکر این مطلب و فکر درباره اش که این مکان قرن ها پیش ساخته شده و انسان ها در آن موقع قادر به ایجاد چنین سازه و تعادلی در طراحی بوده اند هوش از سر هر کسی می برد. مشاهده عکس هایی از این دست سبب می گردد که توجه ما به جهانی اطرافمان جلب شده و تمایل به اکتشاف موقعیت های بیشمار موجود را در سر بپرورانیم.

منبع: همگردی

به "دست سازه های انسان که از فضا هم قابل دید هستند!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست سازه های انسان که از فضا هم قابل دید هستند!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید