رباتی به شکل بزکوهی برای حمل بار های سنگین!

به گزارش وبلاگ لاوان، صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن، یک شرکت چند ملیتی که به فراوری ماشین آلات صنعتی و تجهیزات سنگین معروف است، اخیرا اولین ربات چهارپای خود را توسعه داده است. این شرکت معتقد است این ربات به برطرف مشکل کمبود نیروی کار در جامعه پیر این کشور یاری می نماید.

رباتی به شکل بزکوهی برای حمل بار های سنگین!

به گزارش وبلاگ لاوان، این ربات که به نام بز کوهی BEX نامیده شده است، گونه ای بز وحشی با شاخ های انحنادار بزرگ است که می تواند با استفاده از چهار پا روی زمین های ناهموار راه برود و یا با چرخ هایی که در زیر شکمش قرار گرفته اند، روی سطوح صاف تر حرکت کند.

ربات BEX با استفاده از باتری و قدرت حمل بار 100 کیلوگرم می تواند با کنترل از راه دور و به طور مستقل حرکت کند. کاوازاکی که در سطح جهانی به عنوان یک شرکت موتورسیکلت سازی مشهور است، فراوری ربات های انسان نما را از سال 2017 شروع کرد. این شرکت سال گذشته تصمیم گرفت نمونه اولیه ای از یک ربات چهارپا را به عنوان راه حلی برای مشکل تعادلی که روبات های دوپای خود با آن روبرو بودند، توسعه دهد.

این ربات به منظور یاری رسانی در زمین های کشاورزی طراحی شده است و به مشکل بحران نیروی کار در روستا های ژاپن یاری می نماید. ربات BEX می تواند در جوامع پیر به افراد مسنی که احتیاج به یاری برای حمل محموله های سنگین دارند یاری کند و از صنایع کشاورزی یا جنگل داری حمایت کند. این شرکت به آزمایش BEX در امسال ادامه خواهد داد و امیدوار است که بتواند این ربات را در سال 2023 تجاری کند.

منبع: tvpworld

منبع: فرارو

به "رباتی به شکل بزکوهی برای حمل بار های سنگین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی به شکل بزکوهی برای حمل بار های سنگین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید