رحمانیان: نمی دانم چرا پس از درخشش در آسیا رها شدیم

به گزارش وبلاگ لاوان، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک آکروباتیک گفت: با وجود درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا 2019، جای تأسف دارد که فدراسیون هیچ اقدامی درخصوص شاخه آکروژیم انجام نداد.

رحمانیان: نمی دانم چرا پس از درخشش در آسیا رها شدیم

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ لاوان، بیست و هشتمین دوره رقابت های ژیمناستیک آکروباتیک (آکروژیم) در حالی روزهای 10 تا 13 مارس (19 تا 22 اسفند) به میزبانی شهر باکو در کشور جمهوری آذربایجان برگزار گردید که هیچ نماینده ای از ایران در این رویداد حضور نداشت.

این اتفاق در حالی رخ داد که از سال 2019 به بعد و پس از حضور ملی پوشان آکروژیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، نمایند ه دیگری به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام نشده است.

مسعود رحمانیان سرمربی تیم ملی آکروژیم کشورمان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ لاوان، درباره غیبت نمایندگان ایران در مسابقات جهانی آکروژیم گفت: برای این مسابقات هیچ فراخوان و اقدامی از سوی فدراسیون انجام نشد و متأسفانه کشورمان نماینده ای نیز در این رویداد نداشت. آخرین اعزام ورزشکاران آکروژیم ایران در سال 2019 و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بود که من به عنوان سرمربی تیم ملی حضور داشتم. در آن مسابقات 12 نفر اعزام شده بودند که عملکرد خوبی داشتند و چندین مقام نیز کسب کردند. از آن رقابت ها تا به امروز، متأسفانه فعالیت های شاخه آکروبات مسکوت مانده است. درست است که در دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا روبرو بودیم، اما حداقل می توانند اردوهای مجازی یا همانند شاخه های دیگر اردوهای حضوری را برگزار نمایند که هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشد.

وی ادامه داد: آکروژیم مسابقات آسیایی، جهانی و جام جهانی دارد و یک فرصت خوب برای ورزشکاران بود تا بتوانند در رقابت ها شرکت نمایند. با توجه به نتایجی که در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2019 کسب شد، می توانستیم در مسابقات جهانی هم شرکت کنیم و یک تجربه خوب بدست بیاوریم و حتی به مدال برسیم، اما جای تأسف دارد که فدراسیون اقدامی در این زمینه انجام نداد.

رحمانیان درباره قطع شدن فعالیت های آکروژیم پس از درخشش ملی پوشان در رقابت های آسیایی مغولستان مطرح نمود: در آن رویداد 12 نفر را اعزام کردیم که 8 مدال بدست آمد. در واقع کسب 8 عنوان سومی در آسیا عملکرد خیلی خوبی بود. نکته مهم این است که مسئول شاخه جهانی از این درخشش و حضور ایران تقدیر و حتی به فدراسیون کشورمان اظهار داشت که چنین عملکردی باعث تعجب آنها شده است. در آسیا کشورهای قدرتمندی همانند ازبکستان و قزاقستان در آکروژیم فعالیت دارند و مدال های کسب شده در سال 2019 این نوید و امید را می داد که با برنامه ریزی های خوب و مدون فدراسیون، شرایط برای آکروژیم روز به روز بهتر شود، اما با این اوضاع فدراسیون، اقدامی در دوره رئیس قبلی انجام نشد و فرصت مناسبی برای ورزشکاران به منظور شرکت در این رویداد بزرگ از دست رفت.

سرمربی تیم ملی آکروژیم گفت: اینکه فدراسیون چه دیدگاهی داشت که اقدامی درباره این شاخه نکرد، سؤال بزرگی است. آخرین رویدادی که در آن شرکت کردیم، مسابقات قهرمانی آسیا بود که مدال هم گرفتیم. البته مسابقات آسیایی این رشته برگزار نشد، اما رقابت های جهانی برگزار گردید که ایران در آن حضور نداشت.

وی اظهار داشت: حداقل می توانستند اردوها را برگزار نمایند تا آمادگی ملی پوشان حفظ شود. ورزشکاری که به تمرینات می آید، امیدش به این است که در مسابقات بزرگ شرکت کند و خودش را نشان دهد. امید مربیان نیز به این است که شاگردان خود را محک بزنند و ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف، فاصله و شرایط آنها در مقایسه با سایر ورزشکاران را بسنجند.

رحمانیان گفت: فکر می کنم فدراسیون اخیراً فقط یک دوره مسابقات مجازی برگزار کرد که البته مطرح نمودند اردوی تیم ملی بوده، ولی نامه ای در این باره ندیدیم. همان مسابقات نیز در ادامه بایکوت شد و دیگر رویدادی در آکروژیم برگزار نشد.

وی در پاسخ به سؤال که چرا به یکباره حمایت ها از آکروژیم قطع شد، مطرح نمود: خیلی از مسئولان به خاطر عملکرد فدراسیون استعفا کردند و رئیس شاخه و دبیر کمیته آکروژیم کنار رفتند. با پیگیری های شاخه آکروژیم، فدراسیون نیز یاری کرد تا اقداماتی انجام شود، اما این یاری به سختی صورت پذیرفت. بعدها هم به این نتیجه رسیدند که حمایت صورت نگیرد. پس از آن نیز همه استعفا کردند و شرایط مسکوت ماند تا همه چیز بی برنامه و بی هدف دنبال شود که نتیجه اش عدم اعزام به مسابقات برون مرزی است. همه اینها به عملکرد ضعیف فدراسیون بازمی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رحمانیان: نمی دانم چرا پس از درخشش در آسیا رها شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحمانیان: نمی دانم چرا پس از درخشش در آسیا رها شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید