برطرف بخار شیشه ماشین چطور امکان پذیر است؟

به گزارش وبلاگ لاوان، شما در حال رانندگی در اتوبان هستید و فرصت اینکه با دستمال به جان شیشه ها بیفتید را ندارید. اگر هم همراهی این یاری را به شما بکند و بخار شیشه ماشین را با دستمال پاک کند، خواهید دید که مدتی نگذشته بخارها دوباره ظاهر می شوند.

برطرف بخار شیشه ماشین چطور امکان پذیر است؟

علت به وجود آمدن بخار شیشه ماشین چیست؟

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از استاد کار ،خب در مرحله اول بهتر است به توضیح علت پدید آمدن بخار شیشه ماشین بپردازیم. تا بتوانید به تناسب فصلی که در آن هستید این مسئله را رفع کنید.

مهم ترین علتی که همه ما به آن مطلع هستیم تفاوت زیاد دمای درون و بیرون ماشین است. پس بخار کردن شیشه ماشین محدود به فصل زمستان نمی گردد.

بخار شیشه همان رطوبتی ست که در فضا موجود بوده و حالا محل امنی برای مایع شدن یافته و به آن چسبیده است. این رطوبت ممکن است از تنفس افراد ، از رطوبت هوای خارج ماشین (مثلا مه یا شرجی) یا از تفاوت سطح دمای خارج و داخل ماشین ایجاد شده باشد. آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که نباید اجازه دهیم این محل امن برای رطوبت هوا شیشه ماشین ما باشد. اما چگونه؟

علت بخار شیشه ها می تواند بیرونی باشد. در این صورت بخار از پشت شیشه رخ می دهد و دسترسی به آن سخت تر است و باید توسط راهکارهای ارائه شده از قبل پیش گیری گردد.

رفع کردن بخار شیشه ماشین

رفع بخار شیشه ماشین در فصل گرما

  • وقتی دمای بیرون ماشین زیادی گرم است، شما باید سعی کنید فاصله دمای داخل را به آن نزدیک کنید. بنابراین شیشه را کمی پایین بدهید.
  • کولر را روشن کنید؛ اما جهت آن را به سمت شیشه ها تنظیم کنید؛ زیرا هوای خشک کولر رطوبت هوا را میگیرد.
  • اگر شیشه از بیرون بخار نموده اند، به سادگی برف پاک کن را روشن نموده و تا از بین رفتن بخار روی کمترین درجه بگذارید.
برف پاک کن ها می توانند بخار روی شیشه را از بین ببرند اما به یاد داشته باشید که اصلا نباید از شیشه شور همراه آن بهره ببرید زیرا باعث رطوبت و بخار بیشتر می گردد.

رفع بخار شیشه ماشین در فصل سرما

  • بیشتر ماشین ها مجهر به دکمه ای هستند که منشا هوای داخل ماشین را تغییر می دهد. یعنی شما می توانید انتخاب کنید که هوا به طور ثابت داخل ماشین بچرخد یا از بیرون وارد گردد. اگر در شرایطی هستید که هوای خارج ماشین سردتر از داخل است، تنظیمات تهویه خود را تغییر دهید و اجازه دهید تا هوا از بیرون وارد فضای ماشین گردد.
  • سریع ترین و همچنین سخت ترین راهکار این است که شما همزمان فن های خود را روشن نموده و سیستم گرمایشی را تا درجه ای که می توانید پایین بیاورید. با اینکار بخارها درجا از بین می فرایند و شما می توانید کم کم دمای ماشین را به حالت متعادل باز گردانید. مراقب باشید که دما مجددا زیادی گرم نگردد.
  • دریچه های خنک کننده زیر شیشه جلو ماشین را به کار بیندازید. این کار مستقیما با شیشه جلو ماشین ارتباط دارد و بخار آن را از بین می برد. اما برای رفع بخار سایر شیشه ها همچنان ضروری است دمای کلی ماشین را پایین بیاورید.

لوازم نظافت خودرو و راهنمای کامل استفاده از آن ها

هوای خشک بخاری هم می تواند به رفع بخار شیشه ماشین یاری کند.

راهکار های مشترک در هر فصل

  • این راهکار ممکن است کمی برایتان عجیب باشد؛ اما قطعا جواب می دهد. از قلم نیاندازید بخار شیشه ماشین همان رطوبت و نم است که روی شیشه جمع می گردد. پس اگر بتوانیم این رطوبت را از بین ببریم مشکل حل می گردد. سیلیسیم موجود در خاک گربه ماده ای ست که رطوبت بستر گربه را خشک می نماید و باعث جلوگیری از بوی بد آن می گردد. شما می توانید بسته های آن را از پت شاپ ها یا بعضی داروخانه ها تهیه کنید. داخل یک جوراب ساق کوتاه را از آن پر نموده و سر آن را با یک نخ محکم کنید. این پک را روی داشبورد خود گذاشته و تماشا کنید چگونه رطوبت فضای داخل ماشین را به خود جذب می نماید و دیگر بخاری در کار نخواهد بود.
  • کرم اصلاح یا صابون یاری کننده مهم دیگری ست که شما را شگفت زده خواهدکرد. یک پارچه نرم را به کرم خود آغشته کنید و کمی روی آن آب بریزید تا کفی گردد و سپس به تمام شیشه ها بکشید. در آخر با یک دستمال خشک آن ها را پاک کنید. شیشه های شما تا مدت ها بخار نخواهند کرد.
با رفع بخار شیشه ماشین خود بی دغدغه و استرس از هوای بارانی و مه آلود لذت ببرید.
  • تمیز کردن شیشه ماشین خود به تنهایی نکته مهمی در ممانعت با بخار شیشه ماشین شمرده می گردد. زیرا بخار هوا بدنبال ذرات گردو غباری ست که روی آن بنشیند و به مایع تبدیل گردد. با تمیز نگه داشتن شیشه ها این فرصت را از آن بگیرید.
  • سیب زمینی خام را دست کم نگیرید. ابتدا باید ماشین را به خوبی نظافت کنید و سپس روی آن برش های سیب زمینی را بکشید تا سیب زمینی روی سطح آن چسبندگی ایجاد نکند. مراقب باشید که اگر سطح سیب زمینی آلوده شد آن را به قسمت های دیگر شیشه نمالید و از برش جدیدی بهره ببرید. لایه ای که سیب زمینی از خود به روی شیشه ها باقی می گذارد، مانع جذب بخار خواهد شد.
منبع: جام جم آنلاین

به "برطرف بخار شیشه ماشین چطور امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف بخار شیشه ماشین چطور امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید