رویداد ملی سه گام در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ لاوان، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، رویداد ملی سه گام در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می گردد.

رویداد ملی سه گام در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می گردد

طرح برگزاری رویداد ملی سه گام با هدف پیوند طراحان و فراورینمایندگان منسوجات سنتی و صنایع دستی مرتبط در طراحی لباس امروز ایرانی 14 دی سال 1401 در گالری سعدآباد واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح خواهد شد.

این رویداد شامل بخشهای مختلف نمایشگاهی، آموزشی و میزهای تخصصی و نشست های تخصصی است. در گام اول، آثار سه گروه از صنایع دستی مرتبط با لباس ایرانی شامل گروه منسوجات سنتی، رودوزی های سنتی، چاپ های سنتی در دو فاز آثار فاخر و آثار منتخب در گالری سعدآباد به نمایش و داوری گذاشته می گردد که به برترین آثار جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.

در گام دوم، برگزاری نشست تخصصی طراحان لباس ایرانی انجام خواهد شد و طراحان لباس از نمایشگاه رویداد بازدید می نمایند و مسابقه طراحان لباس با عناوین مطرح شده برگزار می گردد.

در این مرحله هم به برترین طرح ها از نگاه اساتید و از نگاه مخاطبین جوایزی اعطا خواهد شد.

در گام سوم، برنامه بازدید صاحبان بخش های مالی از نمایشگاه و تشویق و ترغیب آنها به بکارگیری صنایع دستی در مجموعه های خود و استفاده از فراوریات کاربردی یا تلفیقی از فراوریات صنایع دستی صورت می گیرد.

هم زمان با برگزاری نمایشگاه، دوره های آموزشی سه روزه طراحی سنتی لباس، طراحی پارچه، مبانی رنگ و دوخت های سنتی برگزار می گردد.

در این دوره های آموزشی، اولویت با شرکت هنرمندان و صنعت گرانی است که اثر به رویداد ارسال نموده اند.

هنرجویان شرکت نماینده در سرانجام دوره پیروز به دریافت گواهی آموزشی خواهند شد.

در بخش میزهای تخصصی، به چهار مبحث تخصصی در چهار میز پرداخته خواهد شد که شامل میز تخصصی فراوری و مواد اولیه (گروه منسوجات سنتی، دوخت های سنتی و چاپ های سنتی)، میز تخصصی رنگ (گروه منسوجات سنتی، دوخت های سنتی و چاپ های سنتی)، میز تخصصی بسته بندی (گروه منسوجات سنتی، رودوزی های سنتی و چاپ های سنتی) و میز تخصصی تجاری سازی و برند (گروه منسوجات سنتی رودوزی های سنتی و چاپ های سنتی) می گردد.

در این میزها به آنالیز چالش ها و مسائل هر مبحث پرداخته می گردد، راهکارهای پیشنهادی مطرح و در سرانجام به منظور اجرایی شدن، در دستور کار معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار خواهند گرفت.

منبع: همگردی

به "رویداد ملی سه گام در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ملی سه گام در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید