پالنگان یکی از دروازه های ورود به منطقه جهانی هورامان است

به گزارش وبلاگ لاوان، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، پالنگان یکی از دروازه های ورود به منطقه جهانی هورامان است.

پالنگان یکی از دروازه های ورود به منطقه جهانی هورامان است بیشتر بخوانیدروستای پالنگان | سرزمین رنگ، آواز و مهربانی

یعقوب گویلیان در جریان بازدید از پروژه های گردشگری و صنایع دستی روستای پالنگان گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای توسعه گردشگری با رعایت قوانین ثبت جهانی در روستای پالنگان انجام شده که طرح توسعه محور گردشگری در این روستا با مشارکت بخش خصوصی از آن جمله است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: این روستا با داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی، مذهبی و بعنوان دروازه ورود به منطقه جهانی هورامان در توسعه اقتصادی استان نقش مهمی دارد که ضروری است طرح های بیشتری در تمامی حوزه ها در این روستا اجرا شود.

او افزود: با ایجاد زیرساخت های مناسب و با رعایت اصول و دستورالعمل های سازمانهای مختلف میتوان در راستای توسعه صنعت گردشگری در این روستا گام های اساسی برداشت که لزوم حضور تمامی ارگان های دولتی در این حوزه امری ضروری است.

گویلیان یادآور شد: پروژه های گردشگری و صنایع دستی روستای پالنگان از جمله احداث پارکینگ، احداث جاده دسترسی به داخل روستا، سنگ فرش روستا، احداث موزه مردم شناسی و صنایع دستی، برگزاری کارگاه های مختلف آموزش صنایع دستی و گردشگری و… در دست اقدام و اجراست.

منبع: همگردی

به "پالنگان یکی از دروازه های ورود به منطقه جهانی هورامان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالنگان یکی از دروازه های ورود به منطقه جهانی هورامان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید