زمانی که از دست فرزندمان عصبانی هستیم چه کنیم

به گزارش وبلاگ لاوان، زمانی که کودک ما را عصبانی یا اشتباهی می کند، هرگز با جملاتی مثل من دیگه مادرت نیستم یا من دیگه پدرت نیستم بچه را تهدید یا سرزنش نکنید.

زمانی که از دست فرزندمان عصبانی هستیم چه کنیم

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از فارس ، گاهی پیش می آید که بچه ها به هزار و یک دلیل والدین را چنان عصبانی می کنند که آستانه تحمل آنها کم می شود و والدین به ناخودآگاه دست به رفتار یا گفتار خشن می زنند. در این رابطه چند نکته اساسی وجود دارد که والدین می بایست بدان توجه کنند.

جمله منفی نگویید

هرگز به عنوان تهدید از جمله من مادرت نیستم و یا من دیگه پدرت نیستم استفاده نکنید. لازم نیست ناراحتی و عصبانیت خود را با جمله دیگه تو رو دوست ندارم همراه کنید و یا قهر، تهدید و سرزنش و.... کنید.

احساس خودتان را به آرامی بیان کنید

البته همه می دانیم که در این مواقع نمی توان بی تفاوت بود و رفتار منفعلانه انجام داد اما هنگام عصبانیت خیلی صادقانه می توانیم فقط ناراحتی و خشم خود را با بیان و توضیح احساس مان بروز بدهیم و به کودک بگوییم که: از دست او عصبانی هستیم. همین.

جمله هایی مثل اینکه خیلی ناراحتم که اتاقت نامرتبه! یا خیلی عصبانی هستم از اینکه در جمع بی ادبی کردی هم می تواند توضیح احساسات شما باشد.

با بچه ها قهر نکنید

نکته مهم دیگر هم این است که احساساتمان را حتما بیان کنیم تا بچه با احساسات مختلف آشنا شود اینکه مدام قهر کنیم و ما هم مثل بچه ها با فرزندمان حرف نزنیم، کارساز نیست چرا که بچه گیج می شود و نمی داند مشکل از کجاست که والدین با او نامهربانی می کنند. بهتر است در جای مناسب به او بگوییم که خیلی عصبانی هستیم از رفتاری که مثلا در فلان موقعیت داشته است.

انتظارتان را از کودک واضح و شفاف بیان کنید

در ادامه انتظار خود را از کودک بیان کنید. مثل اینکه : دوست دارم وقتی بازی با اسباب بازی هات تموم شد اونا رو سر جاشون بذاری.

یادتان باشد که شما می توانید از دست کودک عصبانی شوید، غمگین شوید، ناراحت شوید و ... اما هیچ کدام از این موارد ربطی به دوست داشتن او ندارد!

منبع: جام جم آنلاین

به "زمانی که از دست فرزندمان عصبانی هستیم چه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمانی که از دست فرزندمان عصبانی هستیم چه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید