زندگی بدون آلرژی بهاری ، درمان حساسیت فصلی

به گزارش وبلاگ لاوان، بهارُ عطر گل و زنده شدن دوباره طبیعت، این ها همه چیزهایی هستن که هر سال اسفند لحظه شماری میکنیم برای اومدنشون. عید بشه و بتونیم با خانواده مون بریم باغ و دشت های قشنگ کشورمون و زیر درختای پر از شکوفه بساط پیک نیک پهن کنیم. البته اگه جزو 16 درصد جمعیت دنیا نباشیم! 16 درصد از مردم دنیا با شروع فصل بهار آلرژی بهاری رو تجربه میکنن که متاسفانه نیمی از این جمعیت هم تا آخر فصل بهار درگیر این قضیه هستن. البته هر فصلی به علت ویژگی هایی که داره می تونه عامل بروز حساسیت یا همون آلرژی در انسان باشه اما بهار عوامل حساسیت زای (آلرژن) بیشتری رو با خودش میاره، چون طبیعت دوباره زنده می شه و این زنده شدن تغییرات زیستی زیادی رو ایجاد می کنه. گرده گل ها، انواع قارچ ها، گرد و غبار و پرز حیوانات از مهم ترین عوامل بروز حساسیت در افراد هستن که در فصل بهار، این عوامل بیشتر از قبل توی هوا پراکنده می شن. همه افراد ممکنه در طول عمرشون به آلرژی مبتلا بشن، اما این بیماری به عوامل ژنتیکی ارتباط داره و افرادی که توی خانواده اشون سابقه ابتلا به آلرژی داشتن، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به اون قرار دارن. متداول ترین نشانه حساسیت ها عبارتند از آبریزش بینی، خارش چشم ها، عطسه، سرفه، کهیر، قرمزی پوست، سیاهی دور چشم و حملات آسمی که ممکنِ اثرات اون ها کوتاه مدت و یا بلند مدت باشه. تا زمانی که فرد در معرض عامل حساسیت زا قرار داره ممکنِ نشانه های اون در فرد همچنان ادامه پیدا کنه. در بعضی موارد واکنش بدن ممکن است شدیدتر باشد و به تنگی نفس و اختلال در تنفس منجر گردد و یا فشار خون کاهش پیدا کند که در چنین شرایطی مراجعه به مراکز درمانی و پزشک اکیدا توصیه می شه. خیلی خوب میشه که راه های درمان حساسیت فصلی رو بشناسیم تا بتونیم بدون مزاحمت عطسه و آبریزش از طبیعت و فصل بهار لذت ببریم.

زندگی بدون آلرژی بهاری ، درمان حساسیت فصلی

چطور میشه از شر آلرژی بهاری خلاص شد؟

خیلی خوب میشه که راه های درمان حساسیت فصلی رو بشناسیم تا بتونیم بدون مزاحمت عطسه و آبریزش از طبیعت و فصل بهار لذت ببریم.

نوشیدنی ضد آلرژی

نوشیدن روزانه یک لیوان از مخلوط مساوی آب و عرق کاسنی، میتونه تاثیر زیادی در کاهش التهاب ها، خارش و سرخی پوست افراد مبتلا به حساسیت فصلی داشته باشه.

حمام درمانی کنید

حمام کردن با جوشانده جو و دراز کشیدن در وانی که 2 لیوان جو در آن وجود داره، میتونه تا حد زیادی از التهاب ها و خارش های ناشی از آلرژی بهاری رو کم کنه.

طب سنتی چه راهی داره؟

برخی گیاهان داروی خاصیت تنظیم و متعادل سازی سیستم ایمنی بدن رو دارن. از تعدادی از این گیاهان میشه برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی و از برخی هاشونم میشه برای کاهش علائم بیماری استفاده کرد. مثلا برای درمان کهیر توصیه شده که از خاکشیر استفاده کنیم. به صورت موضعی از آب گل ختمی، آلوئه ورا یا آب اسفرزه مصرف کنیم. این گیاهان طبع سرد و مرطوب دارن که استفاده ازشون در درمان حساسیت فصلی و بسیار موثره.

آسون ترین راه درمان

استفاده از دارو یکی از راه های درمان آلرژی است. داروهایی مثل؛ آنتی هیستامین، لوراتادین، سیتریزین، آستمیزول، اکسی متازولین ، دیفن هیدرامین و فکسوفنادین نمونه هایی از این داروها هستن، که بی شک باید با نسخه پزشک تهیه بشن.

التهاب رو در نطفه خفه کنید

یک روش دیگه برای کنترل آلرژی بهاری هم استفاده از دمنوش مریم گلیِ. نوشیدن یک تا دو فنجون دمنوش مریم گلی میتونه تاثیر زیادی در کاهش التهاب ها و انسداد مجاری تنفسی بزاره.

وسواس همواره ام بد نیست

برای از بین بردن مواد حساسیت زا در چشم، بینی و دهانتون لازمه که روزی چند بار با آب شستشو کامل انجام بدید، البته مواظب باشید که شستشوی زیاد پوستتون رو خشک نکنه.

آلرژی رو دور بزنید

برترین راه پیشگیری از آلرژی کاهش تماس با مواد آلرژن هستش، موارد زیر رو مد نظر داشته باشید: در مواقعی وزش باد برای بیرون رفتن حتما از ماسک بهره ببرید. برای جلوگیری از ورود گرده ها به چشمتون حتما عینک آفتابی بهره ببرید. سعی کنید به هیچ وجه چشماتون رو نمالید. از هرس گیاهان خودداری کنید. ملحفه و رواندازتون رو هرچند وقت یه بار عوض کنید. دوش گرفتن هنگام غروب رو نباید فراموش کنید.

منبع: همگردی

به "زندگی بدون آلرژی بهاری ، درمان حساسیت فصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی بدون آلرژی بهاری ، درمان حساسیت فصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید