سردتر شدن هوا در برخی منطقه ها کشور ، هشدار به ساکنان 4 استان ، آلودگی هوا کی رفع می گردد؟

به گزارش وبلاگ لاوان، سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور برای 5 روز آینده اعلام و بعلاوه 2 هشدار زردرنگ برای برخی استان ها صادر کرد.

سردتر شدن هوا در برخی منطقه ها کشور ، هشدار به ساکنان 4 استان ، آلودگی هوا کی رفع می گردد؟

به گزارش وبلاگ لاوان، سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بیان کرد که طی 5 روز آینده در غالب منطقه ها کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد حاکم بوده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده های جوی و آلودگی هوا ادامه خواهد داشت .

بعلاوه ، طی این مدت برای برخی نقاط استان های واقع در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

طی 2 روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و در منطقه ها مستعد گرد و خاک رخ خواهد داد.

بعلاوه ، از روز دوشنبه تا چهارشنبه برای جنوب استان های فارس ، بوشهر، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و جزایر خلیج فارس افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

طی 5 روز آینده دریای عمان و غرب تنگه هرمز در برخی ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.

هشدار زردرنگ هواشناسی

سازمان هواشناسی بعلاوه درخصوص نفوذ و ماندگاری توده هوای سرد از امروز تا چهارشنبه هفته جاری هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر این اساس، غرب، شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز و دامنه و ارتفاعات البرز، مازندران، گلستان و گیلان روند کاهشی دما (به طور میانگین 3 تا 5 درجه) و ماندگاری توده هوای سرد را تجربه خواهند کرد.

این سازمان پیش بینی کرد که بر اثر شرایط جوی فوق افزایش مصرف و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده ها و احتمال خسارت تماشا صنعت کشاورزی رخ خواهد داد و منطقه ها مذکور را به مدیریت و صرف جویی در مصرف منابع انرژی، احتیاط در سفرها و به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت، محافظت و پوشش لوله های آب و استفاده از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی توصیه کرد.

هشدار به 4 استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری درخصوص کاهش 3 تا 5 درجه ای دما و ماندگاری توده هوای سرد از اوایل وقت فردا یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری در جنوب فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و خسارت تماشا محصولات کشاورزی در این منطقه ها هشدار داد.

این سازمان موارد زیر را به کشاورزان این 4 استان توصیه کرد:

تسریع در برداشت مرکبات و سیب زمینی به جامانده در استان کرمان و تسریع در برداشت مرکبات استان سیستان و بلوچستان، انجام یخ آب زمستانه جهت از بین بردن کانون های زمستان گذرانی آفات و بیماری ها (در صورت وجود آب کافی)، تامین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به کاهش محسوس دما، ایجاد پوشش روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، تخلیه سیستم های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دما، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و عدم مبارزه شیمیایی در منطقه های که دما به زیر صفر می رسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سردتر شدن هوا در برخی منطقه ها کشور ، هشدار به ساکنان 4 استان ، آلودگی هوا کی رفع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردتر شدن هوا در برخی منطقه ها کشور ، هشدار به ساکنان 4 استان ، آلودگی هوا کی رفع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید