سرویس های حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو رم

به گزارش وبلاگ لاوان، فرودگاه های رم

فرودگاه رم به نام فرودگاه لئوناردو داوینچی فرودگاه اصلی رم محسوب می گردد. می توان گفت بیشتر پروازهای بین المللی به رم به وسیله همین فرودگاه انجام می گردد. نام دیگر این فرودگاه فیومیچینو است. بهتر است بدانید که شهر رم شامل دو فرودگاه به نام های چامپینو و فیومیچینو می باشد.

سرویس های حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو رم

فرودگاه چامپینو

این فرودگاه یک فرودگاه کوچک در شهر رم است که بیشتر پروازهای این فرودگاه چارتری است. اگر بخواهید از فرودگاه به مرکز شهر بروید، می توانید از اتوبوس کترال استفاده کنید. اتوبوس کترال هر 30 دقیقه یکبار مسافران را جا به جا می نماید. خاتمه ساعت کاری اتوبوس کترال 11 شب می باشد. اگر به اتوبوس نرسید می توانید از تاکسی استفاده کنید.

فرودگاه فیومیچینو

این فرودگاه، در واقع فرودگاه اصلی شهر رم است که در 30 کیلومتری مرکز شهر و در ساحل قرار گرفته است. با قطار استازئونی ترمی که قطار اصلی این شهر به شمار می رود می توانید به مرکز شهر بروید. مدت زمانی که با این قطار می توانید به مرکز شهر بروید 30 دقیقه است. بنابراین با پرداخت مبلغ 900،44 تومان در کوتاه ترین زمان ممکن به مرکز شهر رم بروید. ساعت کاری این قطار 6:30 تا 23:30 دقیقه شب است.

[cn-suggest-posts sts=کولوسئوم رم stl=https://deltaban.com/attraction/colosseum-rome-italy/ sbs=تور اروپا sbl=https://deltaban.com/europe-tours/]

از فرودگاه رم چه طور به مرکز شهر برویم؟

با اتوبوس، قطار و یا تاکسی می توانید از فرودگاه رم به مرکز شهر بروید. البته شرکت های حمل و نقل مختلفی وظیفه جا به جایی مسافران را عهده دار هستند. اما بهتر است بدانید که ارزان ترین راه رفتن از فرودگاه فیومیچینورم به مرکز شهر اتوبوس می باشد. اتوبوس ها در هر بیست تا سی دقیقه به سمت مرکز شهر حرکت می نمایند.

اگر از اتوبوس استفاده کنید با پرداخت 5 یورو در مدت زمان یک ساعت می توانید خودتان را به ایستگاه مرکزی راه آهن رم برسانید. اما اگر بخواهید با قطار به مرکز شهر بروید در مدت زمان کمتری یعنی نیم ساعت می توانید به ایستگاه مرکزی راه آهن رم برسید. البته در صورت رفتن با قطار باید مبلغ بیشتری یعنی 14 یورو را پرداخت کنید.

حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو رم

این فرودگاه بین المللی از امکانات زیادی برای حمل و نقل مسافران برخوردار است. زیرا بلیط هواپیمای همه مسافرانی که به وسیله تور یا به صورت شخصی به این شهر سفر نموده اند به مقصد فرودگاه فیومیچینو می باشد. به عبارتی این فرودگاه، فرودگاه اصلی و بین المللی شهر رم ایتالیا محسوب می گردد. با آشنایی بیشتر با حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو رم به راحتی می توانید خود را به هتل مورد نظر یا مرکز شهر برسانید.فرودگاه رم جزء پر رفت و آمد ترین فرودگاه های اروپا محسوب می گردد. زیرا در سال 2017 بیش از 40 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند. این فرودگاه از وسعت خوبی برخوردار است، به طوری که دارای 5 ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است.

بهتر است بدانید که ترمینال شماره 1 این فرودگاه به وسیله ایرلاین های معتبری مانند آلیتالیا، کی ال ام و ایر فرانس مورد استفاده قرار می گیرد. از ایرلاین هایی که به این فرودگاه پرواز انجام می دهند می توان به مواردی از قبیل بریتیش ایرویز، ایران ایر، ترکیش ایرلاینز، تای ایرویز، قطر ایرویز و امارات اشاره نمود.اگر قصد مسافرت به شهر رم دارید و بلیط هواپیمای شما به مقصد فرودگاه فیومیچینو می باشد راه های مختلفی برای رفتن به مرکز شهر پیش روی شماست. در هر صورت با اتوبوس، قطار و تاکسی می توانید از فرودگاه رم به مرکز شهر بروید. در اینجا به راه های دسترسی به مرکز شهر می پردازیم.

گفتنی است که اگر با تور به شهر رم سفر نموده اید نگران حمل و نقل نباشید. زیرا سرویس های حمل و نقل به وسیله مجریان تور ارائه خواهند شد.

تاکسی فرودگاه رم

در فرودگاه فیومیچینو رم اقسام مختلفی از تاکسی وجود دارد. حتی الامکان سعی کنید از تاکسی های رسمی و مجوز دار استفاده کنید. رنگ تاکسی های مجوزدار این فرودگاه سفید است. این تاکسی های مجوز دار دارای نرخ ثابتی هستند، به طوری که برای هر راستا قیمت مشخصی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

زمانیکه تاکسی قیمت ثابتی دارد دیگر لزومی به چانه زدن با راننده نخواهید داشت. در صورتیکه نگران گم شدن در شهر رم هستید و برای اولین بار به رم سفر نموده اید بهتر است از تاکسی استفاده کنید. بعلاوه برای افرادی که به همراه خانواده یا کودک به رم سفر نموده اند بهترین انتخاب تاکسی می باشد. تاکسی خیلی سریع و راحت شما را به مقصد خواهد رساند. بنابراین تاکسی جزء بی دردسرترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه رم محسوب می گردد. با انتخاب این راه می توانید درب منزل یا هتل مورد نظر خود پیاده شوید.

اتوبوس شاتل فرودگاه

در صورتیکه هزینه برایتان مهم است و می خواهید با ارزان ترین راه ممکن به مرکز شهر رم بروید بهتر است اتوبوس را انتخاب کنید. به طور میانگین مدت زمانی که طول می کشد با اتوبوس به مرکز شهر بروید 50 دقیقه است. اگر از ترمینال خارج شوید و به سمت راست ترمینال حرکت کنید اتوبوس های موجود در فرودگاه را مشاهده خواهید کرد. ایستگاه اتوبوس در بیرون ساختمان ترمینال شماره 3 فرودگاه واقع شده است.

بهتر است بدانید که ایستگاه ترمینی رم در مرکز شهر واقع شده است. این ایستگاه محل تلاقی بسیاری از سرویس های حمل و نقل است. بعلاوه بسیاری از هتل ها و اقامتگاه ها در اطراف این ایستگاه واقع شده اند. بنابراین بیشتر گردشگران با رسیدن به این ایستگاه می توانند محل اقامت خود را معین نمایند.

قطار

اگر قصد دارید که با قطار از فرودگاه رم به مرکز شهر بروید با سه گزینه انتخابی روبرو هستید. این سه گزینه از ایستگاه قطار به سمت مرکز شهر حرکت دارند.

[cn-suggest-posts sts=پانتئون رم stl=https://deltaban.com/attraction/pantheon-roman-temple/ sbs=تور اروپا ارزان sbl=https://deltaban.com/europe-tours/]

قطار اکسپرس لئوناردو

با این قطار در مدت زمان کوتاهی می توانید خود را از فرودگاه رم به مرکز شهر برسانید. به طوری که می توان گفت قطار اکسپرس لئوناردو جزء سریع ترین گزینه های حمل و نقل می باشد. این قطار هر نیم ساعت یکبار از فرودگاه رم به سمت مرکز شهر حرکت می نماید. این قطارها از 6:30 صبح تا 23:30 دقیقه شب حرکت دارند. با این قطارها می توانید در مدت زمان 30 دقیقه خود را به مرکز شهر رم برسانید.

این قطارها با ارائه سرویس های مرتب و منظم، ظرفیت مناسب و تسهیلات خرید بلیط به مسافران در بین گردشگران و مسافران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. بنابراین ساعت کاری طولانی و مدت زمان کوتاه سبب شده است این گزینه نسبت به سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه رم پرطرفدار تر باشد.

قطار محلی

این قطارها قادر هستند مسافران را از فرودگاه رم به مرکز شهر ببرند. البته مدت زمان قطار محلی نسبت به قطار اکسپرس لئوناردو بیشتر است. مدت زمان رسیدن به مرکز شهر با این قطار 55 دقیقه است. قطار محلی در روزهای دوشنبه تا آدینه هر 15 دقیقه یکبار حرکت می نماید. بعلاوه در روزهای شنبه و یکشنبه هر نیم ساعت یکبار حرکت دارد. محل توقف این قطارها تا رسیدن به مرکز شهر رم عبارتند از: ایستگاه های رم تیبورتینا، رم اوستینس، رم تراستور.

قطار Frecciargento

قطار Frecciargento جزء شبکه ریلی تند رو فرودگاه رم می باشد. این قطار علاوه بر شهر رم قادر است به سایر شهرهای ایتالیا هم حرکت کند. بنابراین با این قطار علاوه بر مرکز شهر رم می توانید به شهرهای دیگری مانند ونیز، پادوورا و فلورانس سفر کنید. ساعت کاری قطار Frecciargento 11 صبح تا 3 بعد از ظهر است. این قطارها قادر هستند در دو کلاس استاندارد و فرست کلاس مسافران را از فرودگاه رم به سمت مقصد مورد نظر جا به جا نمایند.

در صورتیکه از سیستم حمل و نقل عمومی رم اطلاعات کافی داشته باشید قادر خواهید بود به راحتی و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به راحتی به مقصد مورد نظرتان برسید. بنابراین پس از آگاه شدن از حمل و نقل شهر رم می توانید با اطمینان خاطر نسبت به بلیط هواپیمایی فرودگاه شهر رم اقدام کنید.

از آنجاییکه ایتالیا و بعلاوه شهر رم جزء بهترین مقاصد گردشگری جهان هستند با آگاهی کامل می توانید از سفرتان لذت ببرید. یکی از راه های صرفه جویی در هزینه های سفر به کشورهای اروپایی گران قیمت استفاده از حمل و نقل های عمومی آن شهر است. بهتر است بدانید که با خرید اینترنتی کارت های تخفیف می توانید از خدمات متنوع حمل و نقل عمومی رایگان استفاده کنید.

جهت بازدید بهترین خدمات وبلاگ لاوان به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

  • تور گرجستان
  • تور پاتایا
منبع: دلتابان

به "سرویس های حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس های حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید