سفر به طبس ، سفر به گلشن کویر ایران

به گزارش وبلاگ لاوان، طبس شهری کویری هست که در حاشیه یکی از بزرگترین کویرهای ایران قرار گرفته اما به خاطر سرسبزی که داره، لقب گلشن کویر رو به دوش میکشه. از مهمترین جاذبه های تاریخی و گردشگری طبس میشه به طاق شاه عباسی که قدیمی ترین و بزرگترین سد قوسی جهانه، کال جنی که به عقیده بومیان قدیمی محل زندگی جن و ارواح بوده، ارگ طبس که قدمتش به هزار سال پیش برمیگرده، چشمه آب گرم مرتضی علی که همزمان می تونین آب گرم و سرد رو توش تجربه کنین، آبگرم دیگ رستم که دماش اونقدر بالاست که نمیشه بیشتر از چند ثانیه گرماش رو تحمل کرد، باغ گلشن که بین دوکویر نمک زار ایران قرار داره و جریان آب در اون دائمیه و روستای نایبند و روستای ازمیغان اشاره نمود که یکی از یکی بی نظیرتر و دیدنی تر در سفر به طبس هستن.

سفر به طبس ، سفر به گلشن کویر ایران

چجوری بریم طبس؟

برای سفر به این شهر، تمام راه ها از جمله اتوبوس، قطار و هواپیما امکان پذیره. اما اگه سفر با ماشین شخصی رو ترجیح میدین، جاده خراسان و یا یزد می تونه براتون جالب باشه. راحت ترین راه هم سفر با هواپیماست که حدودا 1 ساعت و 10 دقیقه زمان میبره.

اقامت در طبس

اگه توی این شهر دوست و آشنایی ندارین، باید گفت که انتخاب زیادی برای هتل ندارین چرا که هتل امیر و هتل نارنجستان تنها هتل های این شهر هستن که سطح قیمت خیلی مناسبی دارن.

در سفر به طبس چه غذایی را کجا بخوریم؟

برخلاف شهرهای دیگه ایران که با شنیدن نامشون، غذاهای خاص اون شهر در ذهنمون تداعی میشه، اکثرا از غذاهای محلی اسن شهراطلاعات زیادی ندارن و تقریبا میشه گفت پیدا کردن نام این غذاها کار ساده ای نیست اما ما چندتا از این غذاهای محلی رو بهتون معرفی می کنیم که شامل گرماست، تگی، محرابادمجان، خورشت زردک و رشته پلو می شن. طبس دو تا رستوران خیلی معروف داره که برای خوردن یه وعده غذایی خوشمزه می تونین به این رستوران ها یعنی رستوران باغ مجنون و رستوران خاتم سر بزنین هر نوع غذایی که دوست داشته باشین رو میل کنین.

در سفر به طبس سوغاتی از کجا بخریم؟

بعد از بازدید از شهر فوق العاده طبس که زیبایی هاش تمومی نداره، نوبت به خرید سوغاتی برای یادگاری میرسه. مسگری، قلمزنی، فرش طبس و حصیربافی از صنایع دستی این شهر به حساب میان که ظروف مسی و قلم زنی رو می تونین از بازار مسگرها تهیه کنین. پسته، بهارنارنج، زیره سیاه، عسل طبیعی، خاک شیر و انواع مربا هم از سوغاتی های خاص طبس هستن که از شهر می تونین اونا رو تهیه کنین.

منبع: همگردی

به "سفر به طبس ، سفر به گلشن کویر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به طبس ، سفر به گلشن کویر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید