شوشا مرکز گردشگری اکو در سال 2026 شد

به گزارش وبلاگ لاوان، علی اصغر شالبافیان در هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد سازمان همکاری مالی اکو در مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: جمهوری آذربایجان پیشنهاد داده شهر شوشا برای سال 2026 مرکز گردشگری اکو تعیین شود و در این نشست، همه کشور ها این پیشنهاد را تایید کردند و این انتخاب را تبریک عرض می کنم.

شوشا مرکز گردشگری اکو در سال 2026 شد

نماینده جمهوری آذربایجان هم از پذیرفته شدن این پیشنهاد از سوی کارشناسان گردشگری اکو قدردانی کرد و گفت: نیازمند نگرش علمی به قضایای گردشگری هستیم تا با این صنعت و اقتصاد آن بیشتر آشنا شویم و امیدواریم در شهر شوشا شما را ملاقات کنیم.

شهر شوشا یکی از شهرستان های تشکیل دهنده منطقه ناگورنو قره باغ و استان قره باغ علیا در کشور جمهوری آذربایجان است. این شهر که به کنسرواتوار آذربایجان مشهور است موطن بسیاری از آهنگسازان، هنرمندان، شاعران و نویسندگان آذربایجانی است.

این شهر در دوازدهمین کنفرانس وزرای فرهنگ جهان اسلام هم به عنوان مرکز فرهنگی کشور های جهان اسلام در سال 2024 انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، نشست وزیران گردشگری کشور های عضو سازمان همکاری مالی اکو فردا پنجشنبه در مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می شود. در این نشست قرار است درباره تصمیمات گروه کارشناسان تصمیم گیری شود.

به گفته حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، در نشست وزیران گردشگری اکو علاوه بر موضوعات معمول، بخش ویژه اردبیل هم برگزار می شود که در آن ظرفیت ها و فرصت های استان اردبیل ارائه شده و میهمانان این بسته ها و ظرفیت ها را در کشور های خود معرفی خواهند کرد.

منبع: گردشبان

به "شوشا مرکز گردشگری اکو در سال 2026 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوشا مرکز گردشگری اکو در سال 2026 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید