طبیعت گردی در 7 دریاچه کوهستانی ایران

به گزارش وبلاگ لاوان، بازدید از طبیعت و یا به اصطلاح همان طبیعت گردی حس و حال عجیبی دارد. 7 دریاچه کوهستانی ایران نیز در زمره برترین منظره ها طبیعی برای طبیعت گردی قرار دارند. دریاچه کوهستانی به دلیل قرار گرفتن در میان کوه ها یک آب و هوای نسبتا سرد و خنک دارند و جریان هوا نیز در این منطقه ها از ثبات بیشتری برخوردار است.

طبیعت گردی در 7 دریاچه کوهستانی ایران

اگر می خواهید تمام رخوت روزمره خود را به دست باد بسپارید و از ملاقات طبیعت نهایت لذت را ببرید در فصل بهار راهی یکی از منطقه ها ذیل که یکی از 7 دریاچه کوهستانی ایران را دربرگرفته اند شوید؛ البته سایر فصل های سال نیز می تواند مجذوب کنندهیت خاص خود را داشته باشد؛ انتخاب فصل مناسب به روحیه شما بستگی دارد.

دریاچه کوهستانی گهر در استان لرستان

استان لرستان با آن طبیعت زیبا و سرسبزی که دارد مانند تابلویی خیالی از نقاشی های رویایی می ماند که علاوه بر گل ها، گیاهان، رودخانه های پر آب و کوهستان های بلند، دریاچه گهر را نیز در قلب خود پذیرفته است. این دریاچه کوهستانی و بسیار زیبا در منطقه حفاظت شده اشتران کوه قرار گرفته است و به دو بخش مجزا تقسیم می شود که البته کمتر از 100 متر با یکدیگر فاصله دارند. سواحل شرقی و غربی دریاچه نیز برای کسانی که عاشق شنا کردن و آب تنی هستند مناسب است.

دریاچه آب شیرین زریوار در کردستان

دریاچه زریوار یکی از زیبا ترین و دل انگیز ترین دریاچه های ایران است که گرداگرد آن را کوه های زیبا و پوشیده از برف زاگرس احاطه کرده اند. آب این دریاچه شیرین است و همین امر باعث شده است تا یک حیات وحش زیبا و دیدنی در کنار دریاچه پملاقات شود.

در اینجا می توانید شاهد انواع تفریحات آبی و غیر آبی باشید. گرازهای غیر وحشی در کنار دریاچه در حال رفت و آمد بوده و اهالی محل نیز رفتار مسالمت آمیزی با آن ها دارند.

این منطقه در فصل زمستان با یک یخبندان شدید روبرو می شود به قدری که آب دریاچه کاملا یخ زده و مردم می توانند روی یخ ها به بازی کردن مشغول شوند. دریاچه زریوار یکی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی شهرستان مریوان است.

دریاچه کوهستانی ولشت در استان مازندران

اگر به چالوس مسافرت کرده اید سری هم به دریاچه زیبا و کوهستانی وانشت بزنید. این دریاچه زیبا در جنوب غرب چالوس و شمال شرق کلاردشت واقع شده و یکی از دریاچه های آب شیرین ایران محسوب می شود. آب شیرین این دریاچه باعث شده است تا یک حیات وحش زیبا و دل انگیز را در منطقه مشاهده کنیم.

انواع مختلف آبزیان و پرندگانی که در کناره های دریاچه به حیات خود ادامه می دهند یکی از ویژگی های شاخص این دریاچه است. حجم بسیار بالای جهانگردان در این منطقه باعث شده است تا صدمات بسیاری به طبیعت بکر این دریاچه کوهستانی وارد شود و این امر ضرورت توجه روز افزون به طبیعت اطراف دریاچه را نمایان می سازد.

دریاچه اوان در استان قزوین

دریاچه زیبای اوان در نیمه شمالی الموت و در دامنه کوه خشچال قرار گرفته است و در فصل بهار با آن کوهستان زیبا، آسمان آبی، آب های شفاف و سبزه زارهای اطراف به یک چشم انداز دل انگیز و روح افزا مبدل می شود. بخش قابل توجهی از آب این دریاچه از چشمه های اطراف و چشمه های زیر زمینی تامین می شود، اما بخش اندکی از آن در فصل زمستان ناشی از بارش برف و باران است.

سطح دریاچه در فصل زمستان یخ می بندد و فضای مناسبی برای اسکیت خواهد بود. هر چند این دریاچه در فصل بهار یک چشم انداز بسیار زیبا و شگفت انگیز دارد با این حال در فصل تابستان زمان مناسبی برای ماهیگیری و در فصل پاییز نیز زمان مناسبی برای مشاهده پرندگان مهاجر است.

دریاچه کوهستانی پریشان در استان فارس

دریاچه پریشان که با نام دریاچه فامور نیز شناخته می شود در 15 کیلومتری جنوب شرق کازرون در استان فارس واقع شده است. این دریاچه به دلیل تفاوت ظاهری و اقلیم متفاوت خود با سایر دریاچه های کوهستانی در ایران یک چشم انداز مجذوب کننده را خلق کرده است. کوه هایی که اطراف این دریاچه را پوشانده اند سنگی بوده و اثری از فضای سبز نیست. این منطقه برای کسانی که در پی یک فضای متفاوت هستند مناسب است. پرندگان مهاجر بسیار زیادی به این منطقه می آیند. بعضی از آن ها حتی از سیبری یا منطقه ها اسکاندیناوی آمده اند. ناگفته نماند که این دریاچه نیز یکی از دریاچه های آب شیرین ایران است.

دریاچه شورمست در استان مازندران

دریاچه بسیار زیبای شورمست با آن نام زیبا و وسوسه انگیز خود در استان مازندران و شهرستان سواد کوه قرار گرفته است. تور های جهانگردی شمال کشور سعی می کنند یک یا دو روز از طبیعت گردی خود در مازندران را به گردش در این منطقه اختصاص دهند.

چشم انداز بسیار زیبای جنگلی اطراف دریاچه باعث شده است تا یک هوای دل انگیز در این منطقه جریان پیدا کند. در اینجا می توانید درختان انبوه توسکا را مشاهده کنید که بسیار کهن سال بوده و قامتی بر افراشته دارند اما به لطف بارندگی بسیار زیاد همیشه سبز و باطراوت هستند.

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است تا این دریاچه پذیرای هزاران جهانگرد داخلی و جهانگرد خارجی باشد قرار داشتن در شاه راه تهران - شمال و وجود دو محور جاده آسفالته و راه آهن است.

دریاچه کوهستانی تار و هویر در استان تهران

در اطراف دماوند و در حوالی شهر تهران یک روستای جهانگردی وجود دارد به نام هویر! در30 کیلومتری دماوند و در کنار روستا نیز دو دریاچه زیبا و نزدیک به هم در میان کوه های اطراف به وجود آمده اند که تار و هویر نام دارند. فاصله این دو دریاچه از یکدیگر تقریبا 500 متر است و شما می توانید در یک روز از هر دوی آن ها بازدید کنید.

کوهستان های اطراف هویر و تار فضای سبز چندانی ندارند و عاری از هرگونه پوشش جنگلی هستند اما برای کسانی که از شلوغی های تهران خسته شده و می خواهند یک روز آرام را سپری کنند و شب هنگام به خانه مراجعه کنند فضای مطلوب و دل انگیزی می باشد.

اگر به پیاده روی و قدم زدن در فضاهای باز و خوش آب و هوا علاقه دارید این منطقه زیبا را به شما پیشنهاد می دهیم. شما می توانید فاصله هر دو دریاچه را در کمتر از 30 دقیقه پیموده و از قدم زدن در این هوای مطبوع لذت ببرید.

منبع: الی گشت

به "طبیعت گردی در 7 دریاچه کوهستانی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردی در 7 دریاچه کوهستانی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید