طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد سوخاری، گندم، ذرت و نخودچی

به گزارش وبلاگ لاوان، کوکو سیب زمینی یک غذای خوشمزه و حاضری به شمار میرود که می توانید خیلی راحت با مخلوط سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ و البته مقداری آرد به سهولت تهیه کنید و هم سر سفره غذایتان از خوردنش لذت ببرید هم از آن به عنوان یک غذای مناسب مسافرت استفاده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام را تهیه کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد را بررسی خواهیم کرد.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد سوخاری، گندم، ذرت و نخودچی

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی با آرد

  • سیب زمینی به میزان لازم
  • تخم مرغ به میزان لازم
  • پیاز به میزان لازم
  • نمک، فلفل و ادویه به میزان لازم
  • آرد به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد

پختن سیب زمینی ها

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد این است که سیب زمینی ها را با پوست در میزانی آب بگذارید و اجازه دهید خوب بپزند. البته اگر زمان کافی برای پخت سیب زمینی ندارید می توانید سیب زمینی خام را رنده کنید و کوکو سیب زمینی بپزید. طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام را با جزییات در کتاب کاله بخوانید.

مخلوط کردن مواد

وقتی سیب زمینی ها پختند آن ها را پوست گرفته و یا رنده کنید یا در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شود. بعد پیاز رنده شده که آبش را هم گرفته اید اضافه کنید و هم بزنید در نهایت تخم مرغ، نمک، فلفل و ادویه و آرد را اضافه کنید و خوب همه مواد را مخلوط کنید تا مایه کوکوی شما آماده شود.

نکته: اگر مایه کوکوی شما خیلی شل شده می توانید میزان آرد را اضافه کنید.

سرخ کردن کوکو سیب زمینی

اکنون و در این مرحله در یک ماهیتابه مناسب نچسب، روغن بریزید و اجازه دهید خوب داغ شود. بعد با دست خود میزانی از مایه کوکو را بردارید و شکل دهید و داخل روغن داغ بگذارید تا سرخ شود. وقتی یک سمت کوکو سیب زمینی سرخ شد آن را برگردانید و روی دیگر را هم سرخ کنید. این کار را تا اتمام تمام مایه کوکو ادامه دهید.

نکته: برای این که مواد به دستتان نچسبد حتما یک ظرف آب کنار دستتان بگذارید و ابتدا دستتان را خیس کنید و بعد به کوکو شکل دهید.

نکته: کوکو سیب زمینی را می توانید به صورت یکدست ته ماهیتابه پهن کنید. اگر دوست دارید طرز تهیه کوکو سیب زمینی به این شکل را یاد بگیرید به کتاب کاله و مطلب طرز تهیه کوکو سیب زمینی به سبک مامان معصومه مراجعه کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کوکو سیب زمینی

همان طور که دیدید تهیه و پخت کوکو سیب زمینی کار نسبتا ساده ای است فقط باید هنگام تهیه آن نکات و فوت وفن های تهیه اش را بدانید.

استفاده از انواع آرد برای تهیه کوکو

در کوکو، استفاده از انواع مختلف آرد به دلایل متعددی انجام می شود:

  1. طعم و بافت: هر نوع آرد، طعم و بافت متفاوتی را به کوکو می دهد. آرد گندم سفید به کوکو بافتی محکم تر و یکنواخت تر می دهد، در حالی که آرد گندم کامل (آرد کامل) بافتی پوک تر ایجاد می کند که می تواند طعم کوکو را بهتر کند.
  2. ارزش غذایی: آرد گندم کامل (آرد کامل) حاوی مقادیر بیشتری از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند کوکو را از لحاظ تغذیه ای غنی تر کند. در مقابل، آرد سفید کمترین میزان فیبر و مواد مغذی را دارد.
  3. تغذیه متنوع: استفاده از انواع مختلف آرد، امکان افزودن تنوع به رژیم غذایی را فراهم می کند. به عنوان مثال، می توان از آرد جو و آرد نخود هم برای کوکو استفاده کرد تا به رژیم غذایی افرادی که از گندم یا گلوتن خودداری می کنند، تنوع بخشیده شود.

با توجه به این عوامل، انتخاب نوع آرد در کوکو می تواند به تغییر در طعم، بافت و ارزش غذایی آن کمک کند.

نکاتی برای وا نرفتن کوکو سیب زمینی

برای اینکه کوکو وا نرود حتما اجازه دهید سیب زمینی کامل خنک شود بعد آن ها را له یا رنده کنید. ضمناً کوکو را حتما در روغن داغ سرخ کنید تا وا نرود و از هم نپاشد و هم این که روغن کمتری جذب کند.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد سوخاری، گندم، ذرت و نخودچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد سوخاری، گندم، ذرت و نخودچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید