فراخوان جشنواره عکس و خاطره ویژه یلدا اعلام شد

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره اجتماعی فرهنگی منطقه 10 شهرداری مشهد از اعلام فراخوان جشنواره عکس و خاطره ویژه یلدا از سوی اداره اجتماعی فرهنگی منطقه 10 شهرداری مشهد اطلاع داد.

فراخوان جشنواره عکس و خاطره ویژه یلدا اعلام شد

حسین کریمی در گفت وگو با وبلاگ لاوان با بیان این مطلب اظهار کرد: جشنواره عکس و خاطره ویژه یلدا با موضوع دورهمی خانوادگی در شب یلدا، معرفی آیین ها و سنت های محلی در شب یلدا، اهمیت ویژه به صله رحم و صندلی سالمندان خانواده و در بخش های عکاسی حرفه ای، موبایل گرافی و خاطره نویسی برگزار می شود.

وی اضافه نمود: در بخش عکاسی حرفه ای هر عکاس می تواند با حدبیشتر 6 تک عکس در جشنواره شرکت کند. همچنین محدودیتی در سال فراوری عکس نیست و شرکت کنندگان می توانند آثار منطبق با موضوع را به دبیرخانه ارسال کنند. حجم عکس های ارسالی نیز باید از یک مگابایت بیشتر و از دو مگابایت کمتر باشد. به علاوه رویکرد جشنواره مستندگرایانه و متکی به خلاقیت هنری عکاس است.

رئیس اداره اجتماعی فرهنگی منطقه 10 شهرداری مشهد ادامه داد: دبیرخانه شخص ارسال کننده را صاحب اثر می داند و مسئولیت حقوقی آن به عهده خود شخص خواهد بود. در ضمن ارسال اثر به منزله پذیرش تمامی مقررات این جشنواره از سوی شرکت کننده است.

کریمی مطرح کرد: در بخش خاطره نویسی هر شرکت کننده می تواند حد بیشتر با ارسال سه اثر در جشنواره خاطره نویسی شرکت کند. متقاضیان باید اثر خود را حد بیشتر تا 500 کلمه با فرمت PDF به دبیرخانه ارسال کنند. مسئولیت حقوقی آثار بر عهده ارسال کننده اثر است. اخبار، اطلاعات و اسامی برگزیدگان نیز به وسیله صفحات مجازی اداره اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 10 اعلام خواهد شد.

وی توضیح داد: همچنین در بخش موبایل گرافی علاقه مندان می توانند با فالو کردن صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس TENTH-STREET ، بارگذاری عکس در صفحه شخصی و درج هشتگ خیابان دهم و منطقه 10 به صورت همزمان زیر عکس، در جشنواره شرکت کنند.

رئیس اداره اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 10 مشهد اضافه نمود: صفحه شرکت کننده باید جهت رویت و داوری عمومی باشد. لازم به شرح است که عکس های سلفی در مسابقه شرکت داده نخواهد شد. همچنین حدبیشتر تعداد عکس ارسالی توسط هر شرکت کننده 6 عدد بوده و شرکت کنندگان باید اصل عکس را تا روز اعلام نتایج نزد خود نگه دارند تا در صورت برنده شدن به مسئولان مسابقه ارائه کنند.

کریمی ادامه داد: عکس ها باید مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد و همچنین حریم خصوصی و حقوق مالکیت معنوی رعایت شود. به علاوه در یان بخش نیز دبیرخانه شخص ارسال کننده را صاحب اثر دانسته و مسئولیت حقوقی آن به عهده شخص است. ضمن این که آثار راه یافته به مرحله داوری در صفحه اینستاگرام جشنواره منتشر خواهد شد. به علاوه ارسال اثر به معنای پذیرش شرایط جشنواره بوده و برگزارکننده مجاز به استفاده از تمام یا بخشی از آثار پذیرفته شده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی بدون پرداخت وجه خواهد بود.

وی اضافه نمود: آخرین مهلت ارسال آثار 8 دی ماه و داوری آن 9 دی خواهد بود. همچنین مراسم اهدای جوایز 11 دی برگزار خواهد شد. ارسال آثار نیز به آدرس رایانه [email protected] صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراخوان جشنواره عکس و خاطره ویژه یلدا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان جشنواره عکس و خاطره ویژه یلدا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید