فرمانده ارشد آمریکایی همچنان شراکت با کُردها را قدرتمند می داند

به گزارش وبلاگ لاوان، یک فرمانده ارشد ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا می گوید، شراکت این کشور با نیروهای شبه نظامی کُرد سوری به رغم گسترش عملیات ترکیه در مناطق تحت کنترل این شبه نظامیان در شمال سوریه همچنان قدرتمند باقی مانده و متمرکز بر مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

فرمانده ارشد آمریکایی همچنان شراکت با کُردها را قدرتمند می داند

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز آدینه گزارش شد، نیروهای آمریکایی عقب نشینی از حوزه کوبانی، یکی از مناطق نزدیک به مرز ترکیه در سوریه که در سال 2014 محور شراکت برای مبارزه با داعش واقع شد، به سرانجام رسانده اند و نیروهای روسی قرار است جایگزین آنها شوند.

ژنرال اریک تی.هیل از ژنرال های ارشد ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: نیروهای شبه نظامی گروه تروریستی داعش همچنان یک تهدید دنیای محسوب می شوند و شراکت با کُردها و اقدام بین المللی در راستای مبارزه با داعش همچنان لازم است.

او در این مصاحبه تلفنی که از شهر بغداد انجام شد، گفت: من هنوز فکر نمی کنم که کار برای مبارزه برای داعش تمام شده است. ما همچنان باید آنها را تعقیب و در هر کجا که بتوانیم پیدا کنیم، نابود کنیم.

هیل اعلام نمود: شبه نظامیان داعش کوشش می نمایند دوباره قوایشان را تجمیع نموده و مجاری تامین اقتصادی جدید پیدا نمایند و همچنان با حامیان شان در شبکه های اجتماعی تعامل داشته و به دسیسه چینی برای دست زدن به حمله تروریستی در دنیا به وسیله وابستگانشان ادامه می دهند.

وی مطرح نمود: سوریه و عراق همچنان مرکز همه عملیات های داعش باقی مانده اند. اینها جاهایی هستند که داعش در آن زندگی می نماید و اقدامات تروریستی اش را هماهنگ می سازد.

اخیرا نظامیان ترکیه تسلط شان را بر یک منطقه با عمق 30 کیلومتر در خاک سوریه که تحت کنترل خود گرفته اند تقویت نموده اند. آنها همچنین فشارهایشان در خارج از این حوزه تحت کنترلشان را هم ادامه داده و با نیروهای شبه نظامی کُرد به جنگ ادامه می دهند.

با این حال ژنرال هیل گفت، آمریکا در کنار شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه می ایستد.

او خاطر نشان کرد: ما زمان زیادی است که با نیروهای دموکراتیک سوریه در حال همکاری بوده ایم و هم اکنون نیز به تمرین و کار با آنها ادامه می دهیم، بنابراین من فکر می کنم شراکت ما قدرتمند است.

وی اضافه نمود: نیروهای دموکراتیک سوریه در میدان مبارزه با داعش نقش رهبری را دارند آنها ویژگی های منطقه را می دانند. مردم را می شناسند و نسبت به بازیگران مطلع هستند و بهترین نیرو برای مبارزه با داعش محسوب می شوند.

این ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت، نیروهای تحت امرش همچنان به آموزش و مشورت دهی به این نیروهای شبه نظامی تحت رهبری کُردها و تجهیز آنها ادامه می دهند.

او خاطر نشان کرد: نیروهای دموکراتیک سوریه از میادین نفتی نگهبانی می دهند و آمریکا به آنها هم در این مورد و هم در زمینه مراقبت از 11 هزار زندانی داعشی محبوس در تاسیسات تحت اداره این شبه نظامیان کُرد به آنها یاری می نماید.،ایسنا

بیشتر بخوانید،نمودهای سوریه زیر آتش توپخانه ترکیه

منبع: ایران آنلاین

به "فرمانده ارشد آمریکایی همچنان شراکت با کُردها را قدرتمند می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده ارشد آمریکایی همچنان شراکت با کُردها را قدرتمند می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید