فضا برای بازی ها و ورزش های الکترونیکی بانوان کمتر فراهم است

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرنگاران/اصفهان مسئول کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک استان اصفهان گفت: سرعت اینترنت کشور ایران سرعت مورد نظرما نیست، برای مسابقات جهانی در بازی های آنلاین به علت پایین بودن سرعت اینترنت جوانان ایران نمی توانند توانایی های خود را به درستی نشان دهند.

فضا برای بازی ها و ورزش های الکترونیکی بانوان کمتر فراهم است

مهدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی وبلاگ لاوان، اظهار کرد: بازی های الکترونیکی جز بازی های نوین هستند و طبق آمار کشور با جمعیت بیش از 75 میلیون نفر، حدود 46 میلیون نفر بین 7 تا 40 ساله با صنعت گیم آشنا و حدود 54 درصد از این جمعیت، کاربران بازی های رایانه ای هستند این موضوع نشان دهنده گرایش جوانان به این صنعت است.

وی با اشاره به صندلی اصفهان در کشور اضافه نمود: نوید برهانی و کیوان جوادی دو تن از قهرمانان دنیا از اصفهان هستند و لقب نابغه گیم ایران را یدک می کشند، هم چنین تنها داور بین المللی گیم ایران رضا بابایی است که او نیز از شهر اصفهان است و این شهر را به عنوان قطب بازی های یارانه ای مطرح نموده است.

مسئول کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک استان اصفهان ادامه داد: بازی های رباتیک و کنسولی جز پرطرفدارترین بازی های یارانه ای هستند چرا که رده سنی خاصی نداشته و از سن شش سال آغاز می گردد و محدوده خاصی ندارد، اما رده سنی ای که به صورت حرفه ای دنبال بازی رایانه ای هستند سنی میان 15 تا 35 سال دارند.

کاظمی با بیان اینکه بزرگترین مجموعه بازی های الکترونیکی کشور در اصفهان است، توضیح داد: سه مجموعه تفریحی ورزشی الکترونیکی در شهر اصفهان وجود دارد که از امکانات مناسبی برخور دارند.

وی اظهار کرد: بازی ها انواع مختلفی دارد، بازی های تیمی، دونفره، کانتر و استریک که جز پرطرفدارترین ها نیز هستند و در مسابقات رسمی نیز بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند، هرچند این بازی ها بیشتر آنلاین هستند و نشان از سوق جوانان به سمت بازی های آنلاین دارد. هرچند اکثر این بازی ها ساخت کشور چین است.

مسئول کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک استان اصفهان با اشاره به اینکه هرچند مخابرات برای گیم پهنای باند جدایی در نظر گرفته، اما باز هم از نظر سرعت اینترنت عقب هستیم، گفت: سرعت اینترنت ایران سرعت مورد نظرما نیست، برای مسابقات دنیای در بازی های آنلاین به علت پایین بودن سرعت اینترنت جوانان ایران نمی توانند توانایی های خود را به درستی نشان دهند، معتقد هستیم اگر سرعت اینترنتی بهتر از شرایط فعلی داشته باشیم جوانان ما حرف های بیشتری در مسابقات دنیای برای گفتن خواهند داشت.

کاظمی در مورد چگونگی شرایط بانوان در بازی های یارانه ای اظهار کرد: اصفهان اولین کمیته بانوان را تشکیل داد، اما در کشور مراکز و مجموعه هایی که بانوان بتوانند به راحتی تمرین نمایند و مسابقه بدهند وجود ندارد و آنها اکثرا در منزل به تمرین می پردازند.

وی اضافه نمود: یک بخش از مشکل نبود بستر برای بانوان بر عهده کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک استان اصفهان که باید استعدادیابی خوبی انجام دهد و مربی و داور داشته باشیم، اما بخش دیگر به عهده مسئولان است که باید فضا را فراهم نمایند.

مسئول کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک استان اصفهان در مورد وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم با حمایت این وزیر جوان فضای بهتری را در فراوری بازی های ایرانی اسلامی تجربه کنیم همچنین با یاری مجموعه ایشان می توانیم بازی های خارجی با محتوای خوب را به کشور وارد کنیم تا جوانان بتوانند تمرین های بهتری داشته باشند.

کاظمی اعلام نمود: ایران در مسابقات دنیای ویتنام مقاوم دوم را کسب نموده است و امیدواریم مسئولان با دیدبازتری به این مسابقات نگاه و دوستان در اصفهان نیز کوشش نمایند تا پایتختی بازی های رایانه ای در این استان حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فضا برای بازی ها و ورزش های الکترونیکی بانوان کمتر فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضا برای بازی ها و ورزش های الکترونیکی بانوان کمتر فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید