قارچ کامبوجا و خواص آن

به گزارش وبلاگ لاوان، قارچ کامبوجا ماده غذایی که موجب تقویت سیستم دفاعی بدن، پیشگیری از بیماری ها و موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش می گردد و بعلاوه برای کاهش وزن و لاغری موثر است. کامبوجا باکتری مضر بدن را از بین می برد و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می گردد. کامبوجا با پاکسازی خون باعث تقویت کلیه ها می گردد، با ما همراه باشید تا بیشتر با قارچ کامبوجا و خواص آن آشنا شوید.

قارچ کامبوجا و خواص آن

قارچ کامبوجا چیست؟

کامبوجا فرآورده ای از گلسنگ ها می باشد (کلمه کامبو به معنی خزه قهوه ای و جا به معنی چای) که ترکیبی است از تعدادی باکتری و مخمرها که با شیوه پرورشی مخصوص تهیه می گردد و مملو از موجودات زنده مفیدی است که بدن انسان به آن ها نیاز دارد. این نوع قارچ مربوط به 220 سال قبل از میلاد در چین (منچوری) است که به وسیله آنان مصرف می شده است و سپس از راه خطوط بازرگانی به روسیه و کشورهای اروپای شرقی انتقال یافته، در آنجا عمومیت پیدا کرد. طعم گوارای آن احساس شادابی به انسان می بخشد. اندازه مخمر موجود در آن باعث می گردد که حتی پس از ریختن در بطری کماکان فعال باقی بماند. امروزه آن را وسیله ای برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شناسند. این شربت از خانواده اغذیه هایی نظیر ماست سرکه و پنیر می باشد .

کامبوجا یک لایه پلی ساکارید حاوی انواعی از مخمرها و باکتری ها است. این باکتری ها شامل Bacterium xylinum، Acetobacter ketogenum، Bacterium gluconicam و مخمرهایی از انواع شیزوساکارو میسس، ساکارومیسس، تورولا و… است. راستا تخمیر بدین ترتیب است که ابتدا مخمرهای موجود در محیط کشت، قند ساکارز را شکسته، گلوکز و فروکتوز فراوری می کنند. در مرحله بعد این قندها به مصرف مخمرها می رسند و الکل و Co2 فراوری می کنند. Co2 در نوشیدنی باقی می ماند وباعث می گردد این نوشیدنی گازدار گردد. وقتی الکل به اندازه مناسب فراوری شد زمینه برای رشد باکتری هایی که از منبع کربنی جهت رشد و تکثیر خود استفاده می کنند مناسب می گردد و باکتری ها فعال می گردند. ازآنجا که شکر و کافئین اولیه به مصرف مخمر و باکتری می رسد، نوشیدنی در انتها کار هیچ یک از این موارد مضر را دارا نیست. البته ترکیب این نوشیدنی براساس نواحی متفاوت آب و هوایی، روش رشدو…کمی تفاوت دارد، اما درهمه موارد، این نوشیدنی ترش و شیرین با طعم و عطر دلنشین و دلپذیر و خواص درمانی تغذیه ای بسیار بالا می باشد. گزارش هاى علمى بسیارى که تا به امروز درباره قارچ کامبوجا نوشته شده است نشان مى دهد که نوعى آنتى بیوتیک قوی در ترکیب قارچ کامبوجا وجود دارد که وجود آن باعث مى گردد مواد زائد و سموم بدن دفع گردد. به عقیده پزشکان این مواد در فرآیند شیمیائى بدن نقش مهمى ایفا مى کنند آنها معتقد هستند چاى کمبوجا یک ماده غذائى مکمل به حساب مى آید که مصرف آن سیستم دفاعى بدن را تقویت نموده و موجب جلوگیرى از بیمارى ها مى گردد. صدها سال است که مردم آسیا چاى کومبوجا مى نوشند، زیرا مصرف این نوشیدنى به عنوان داروئى طبیعی، در مقابله با خستگی، سستی، کشش هاى عصبی، علایم اولیه پیری، سختى رگ ها و عروق، تنبلى روده ها و نقرس، بیماری M.S، روماتیسم، هموروئیدها و دیابت نتایج حیرت انگیزى داشته است. کامبوجا رشد سلول هایى سرطانى را متوقف مى کند.

خواص دارویی و درمانی قارچ کامبوجابه طور کلی خواص دارویی و باورنکردنی این قارچ معجزه گر به توضیح زیر است:

اکسیر جوانی

این قارچ به علت ترکیبات خاص و دارا بودن اسیدگلوکورونیک نه تنها مانع از سرطانی شدن سلولها می گردد، بلکه رشد سلولهای سرطانی را نیز متوقف می کند علاوه بر این قارچ کامبوجا عاملی مؤثر در جلوگیری از سکته های قلبی شناخته شده است.

کامبوجا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

محققان طب سنتی بر این عقیده هستند که کامبوجا به علت فرایند تخمیر و ترکیباتی مانند اسید استیک یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می گردد و محیطی فراهم می کند که از رشد باکتری های آسیب رسان پیشگیری می کند.

هضم مواد غذایی مانند پروتوئین ها، چربی ها و قندها را آسان می کند.

اندازه چربی خون (کلسترول) را پایین می آورد

جلوگیری از سرطان معده و سرطان روده

از پیدایش نشانه های نامطلوب یائسگی جلوگیری می کند

آب مروارید را درمان می کند

نا هنجاری های قلبی را درمان می کند

اختلالات بی خوابی را از بین می برد

باز کننده عروق

دیابت را درمان می کند

موها را سایه نموده و از ریزش آنها جلوگیری می کند

از فراوری سنگ مثانه و ناراحتی های کبدی پیشگیری می کند

بواسیر را درمان می کند

چین و چروک ها را تقلیل می دهد

ماهیچه های پا را تقویت و ورم مفاصل (آرتریت) را درمان می کند

درمانی برای آبله و زونا

درمان ترشح غدد عروقی پا

درمان انواع آبسه

طرز تهیه چای کامبوجابراى تهیه چاى کمبوجا سه لیتر آب را بجوشانید و یک فنجان شکر را در حال جوشیدن به آن اضافه کنید، پس از اینکه آب و شکر مخلوط شد ظرف را از روى شعله بردارید و یک قاشق غذاخورى بزرگ چاى خشک را داخل آن بریزید و بگذارید یک ربع ساعت دم بکشد و پس از اینکه چاى دم کشید و حرارت آن تا حد دماى محیط کاهش یافت آن را از صافى رد کنید و تفاله چاى را بگیرید و سپس کمى از قارچ کامبوجا را داخل آن بیاندازید و روى ظرف را با یک دستمال کتانى بپوشانید، به نحوى که هوا براى تنفس باکترى هاى قارچ بتواند وارد ظرف گردد. قارچ کمبوجا باید 10 روز در مایع بماند، این مایع باید در محیطى تاریک و با دماى 20 الى 24 درجه سانتى گراد نگهدارى گردد. پس از این مدت متوجه مى شوید که قارچ جدیدى در روی قارچ اولیه فراوری شده که هرکدام از این که قارچ ها مى تواند براى تهیه یک ظرف دیگر نوشیدنى کومبوجا مورد استفاده قرار گیرد. پس از10 روز نوشیدنى آماده مصرف است، مخمر قارچ کامبوجا را از صافى رد کنیید و در یک ظرف شیشه اى در یخچال نگهدارید، مى تواند هر روز قبل از صبحانه و یا قبل از هر وعده غذا از این مخمر قارچ کامبوجا بنوشید. اگر متوجه شدید که چاى غلیظ یا ترش شده با کمى چاى شیرین موقع نوشیدن آن را رقیق کنید و یا اینکه مى توانید با کمى عسل آن را شیرین نمایید.

نکات لازم در خصوص مصرف چای قارچ کامبوجادر دمای زیر 24 رشد و تکثیر قارچ به کندی انجام می گردد ولی قارچ سالم می ماند ولی دردمای بالای 29 قارچ از بین می رود و به اصطلاح خود کشی می کند.

محیط و وسایل بایستی کاملا تمیز و استریل باشد تا میکروب و باکتری های خطرناک رشد نکنند.

اگر کپک سیاه یا خاکستری روی قارچتان مشاهده کردید قارچ آلوده شده و بایدچای و قارچ را کامل دور بریزید.

چای تخمیر شده هم نباید در محیط گرم و روشن قرار بگیرد زیرا خواص مفید آن تغییر می کند.

در کنار چای سیاه از چای سبز و گیاهان دیگر مثل پونه و آویشن و .... بهره ببرید. ولی هرگز اندازه چای سیاه و شکر را کم و زیاد نکنید. استفاده از پونه کوهی و یا گاهی اویشن و یا میوه جات طعم فوق العاده ای را به چای شما خواهد داد.

برای تهیه نوعی سرکه سیب با استفاده از کامبوجا درون یک شیشه کوچک یک لیوان چای کومبوچا ریخته و سپس یک عدد سیب تکه شده را در آن بریزید و روی آن یک صافی پلاستیکی گذارید که سیب ها بیرون نیاید مجددا روی آن را را با پارچه نخی بپوشانید و یک هفته زمان بدهید پس از آن آغاز به صاف کردن کنید.

مصرف این چای را می توانید از روزی یک فنجان صبح ناشتا آغاز نموده و به مرور زمان اندازه مصرف را افزایش داده به طوریکه می توانید تا 3 لیوان در روز هم از این معجون شفابخش بهره ببرید.

اگر قصد لاغر کردن خود را دارید 15 دقیقه قبل از غذا و اگر می خواهید چاق شوید بعد از غذا مصرف کنید به علت اینکه مصرف قارچ کامبوجا به زود هضم شدن غذا یاری می کند.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "قارچ کامبوجا و خواص آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارچ کامبوجا و خواص آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید