محصولات نانویی برای سطوح مختلف مخاطبان با برنامه های متنوعی معرفی می شود

به گزارش وبلاگ لاوان، رئیس کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درباره اطلاع مردم عادی از توانمندی ها و محصولات نانویی کشور گفت: برای سطوح مختلف مخاطب برنامه های متنوعی داریم.

محصولات نانویی برای سطوح مختلف مخاطبان با برنامه های متنوعی معرفی می شود

عماد احمدوند، رییس کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار دانشگاه وبلاگ لاوان درباره فرهنگ استفاده از نانو برای زندگی راحت تر اظهار کرد: اقدامات خود و اینکه در حوزه فناوری نانو حال حاضر در کجا قرار داریم را برای فضای عمومی جامعه بیشتر با ظرفیت رسانه های عمومی کشور انجام می دهیم.

احمدوند در پاسخ به این سوال که چطور مردم عادی از توانمندی ها و محصولات نانویی کشور مطلع می شوند، خاطرنشان کرد: برای سطوح مختلف مخاطب برنامه های متنوعی داریم، برای مثال در حوزه دانش آموزی برنامه منسجم به عنوان باشگاه دانش آموزی است که در قالب آن مفاهیم علمی فناوری نانو را به دانش آموزان آموزش می دهیم تا با توانمندی های داخلی کار کنند و باورشان نسبت به این توانمندی ها افزایش پیدا کند.

رییس کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: در صنایع برای معرفی توانمندی های حوزه نانو برنامه گسترده ای با ابزار های متعدد وجود دارد، در شهرک های صنعتی بزرگ فناوری فناور ها را با پشتوانه ستاد نانو معرفی می کنند.

وی بیان کرد: با زبان ساده در فضای رسانه عمومی، شبکه و کانال های مجازی حوزه نیمه تخصصی و عمومی تر دستاورد کشور را معرفی می کنیم؛ کار آموزشی در سطح دانشگاه ها انجام می دهیم یا حتی در فضای رسانه عمومی تفاوت های محصولات نانویی داخلی با نمونه های خارجی را نشان می دهیم.

احمدوند با اشاره به دارو های ضدسرطان نانویی تولید شده در کشور خاطرنشان کرد: پیش از این تولید این دسته از محصولات بیماران برای هر ویال دارو باید بین 700 تا 800 دلار هزینه می کردند، اما با تولید داروی داخلی همان نمونه خارجی هر ویال دارو 400 تا 500 هزار تومان عرضه می شود.

به گفته وی، مردم عام به ویژه افرادی که با چنین دارو هایی سروکار دارند این تفاوت قیمتی را به راحتی درک می کنند، چون در طول درمان هر فردی قادر به فراهم سازی اینقدر هزینه دلاری نیست، اما همینکه نمونه داخلی روانه بازار می شود مردم راحت ترهستند.

رییس کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: نمونه دیگر بهره گیری از فناوری نانو در حذف آرسنیک از منابع آبی است. درحقیقت منابع آبی در بسکمک از نقاط کشورمان آلوده به آرسنیک است و با کمک فناوری نانوی داخلی می توان این آرسنیک را از آب جذب کرد.

احمدوند ادامه داد: حذف آرسنیک از آب جلوی سرطان پوست را می گیرد و از طرف دیگر امکان دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم بیشتر می شود که بسیار حائز اهمیت است و اینکه این جداسازی چه پایه علمی دارد برای مردم جای سوال نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محصولات نانویی برای سطوح مختلف مخاطبان با برنامه های متنوعی معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات نانویی برای سطوح مختلف مخاطبان با برنامه های متنوعی معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید