محمدعلی کشاورز درگذشت؛ علت فوت محمدعلی کشاورز چه بود؟

به گزارش وبلاگ لاوان، محمدعلی کشاورز هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، 25 خرداد) و در سن نودسالگی بعد از تحمل دوره ای بیماری درگذشت.

محمدعلی کشاورز درگذشت؛ علت فوت محمدعلی کشاورز چه بود؟

علت فوت محمدعلی کشاورز چه بود؟

آرمان امام بخش (از نزدیکان این هنرمند) در مصاحبه با ایلنا، ضمن تایید این خبر علت فوت این هنرمند را ایست تنفسی بیان کرد که به علت نارسایی کلیه رخ داده است.

سیدمحمد طباطبایی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) نیز ضمن تایید این خبر، گفت: متاسفانه ظهر امروز جناب کشاورز در بیمارستان آتیه تهران فوت شدند. علت فوت ایشان نارسایی کلیه و عفونت ریه بوده است.

مراسم تشییع مرحوم کشاورز چگونه برگزار می شود؟

طباطبایی همچنین درباره مراسم تشییع این هنرمند توضیح داد: باتوجه به مسائل کرونا واقعا نمی دانیم چه کنیم. ولی اکنون در حال برنامه ریزی برای این موضوع هستیم و بعد از صحبت با دختر و نزدیکان ایشان، این موضوع را نیز به اطلاع می رسانیم.

کشاورز یکی از پنج مرد ماندگار تاریخ سینما ایران

محمدعلی کشاورز در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده یاد جمشید مشایخی، زنده یاد داود رشیدی و زنده یاد عزت الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به شمار می آیند.

آخرین پیام محمدعلی کشاورز به مردم در سالروز تولد 90 سالگی اش

محمدعلی کشاورز 26 فروردین ماه و در سالروز تولد 90 سالگی اش پیامی خطاب به مردم ایران داد که در زیر بخشی از آن را می خوانیم:

سپاس بی سرانجام ایزد منان را که تا کنون فرصت زیست در نود رستاخیز زیبای طبیعت را سهم من از این روزگار کرده است.

نود سال شکست و پیروزی، غم و شادی، سختی و آرامش.

و، اما این روزها، روز های سختی است. روز های سخت برای مردمی که سالیان درازی است شادی آن ها شادی من و غمشان غم من است؛ مردمی که نفسم به نفسشان بند است.

آنچه در این روز های سخت امید و لبخند را زنده نگه می دارد، صحنه های ماندگاری است از انسانیت، محبت و همدلی. صحنه هایی که در گوشه گوشه این کشور رقم می خورد و روح انسان را به پرواز در می آورد. این همدلی، این همراهی، این محبت ما را از این گذرگاه سخت نیز عبور خواهد داد. فردا روز های بهتری است.

عزیزانم یادمان بماند که این بلای همه گیر چه به ما می آموزد؟

این شرایط سخت تلنگری است برای تمام انسان ها. تمام انسان های فراموشکار!

برای ما که عزیزترین و زیباترین لحظه های زندگی را در کنار خود داریم و قدر نمی دانیم.

روز های زیبا می آید. ای کاش یادمان بماند از این پس با طبیعت مهربان تر باشیم، باهم مهربان تر باشیم.

قدر تک تک ثانیه های حضور عزیزان و دوستان مان را بدانیم.

زندگی را پاس بداریم.

در این واپسین دهه زندگیم برای همه هم وطنانم صبر، سلامتی و آرامش آرزو می کنم.

آواز خوانی علی نصیریان در کنار مرحوم محمدعلی کشاورز

بزرگان بازیگری ایران رشیدی، انتظامی، مشایخی و کشاورز همیشه علاقه خاصی به صدای دلنشین علی نصیریان داشتند و در هر مناسبتی می خواستند تا او با صدای گرم خود برای آن ها بخواند. این علاقه به حدی بود که حتی زنده یاد عزت الله انتظامی وصیت کرده بود در مراسم تشییع جنازه اش علی نصیریان برای او تصنیف خوانی کند که نصیریان این خواسته آقای بازیگر را اجابت کرد.

نصیریان که دوستی صمیمی با محمدعلی کشاورز داشت در نوروز سال 95 پس از عیادت از دوستش برای او خواند که حال به مناسب درگذشت زنده یاد محمدعلی کشاورز این ویدیو را مرور می کنیم.

آواز علی نصیریان در کنار مرحوم کشاورز

بیوگرافی و سوابق هنری محمدعلی کشاورز

محمدعلی کشاورز یکی از چند بازیگر مطرح و نسل اول تئاتر ایران و فعال در حوزه های دیگر نمایشی از جمله سینما و تلویزیون در 26 فروردین 1309 در اصفهان به جهان آمد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بار ها در نقش ها و ژانر های گوناگون حضور داشته است.

از آثار ماندگار استاد کشاورز، به مجموعه های تلویزیونی دایی جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ ها می توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آن ها فیلم های خشت و آینه، آقای هالو، رگبار، صادق کرده، شطرنج باد، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش های میرزا نوروز، مادر، پول خارجی، دلشدگان، روز واقعه، ناصرالدین شاه اکتورسینما، خسوف، زیردرختان زیتون، غزال بوده است.

استاد کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

منبع: فرارو

به "محمدعلی کشاورز درگذشت؛ علت فوت محمدعلی کشاورز چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدعلی کشاورز درگذشت؛ علت فوت محمدعلی کشاورز چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید