مردم این شهر ماسک بزنند و آب فراوان مصرف نمایند

به گزارش وبلاگ لاوان، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز ظهر تشکیل می گردد.

مردم این شهر ماسک بزنند و آب فراوان مصرف نمایند

به گزارش ایسنا، دکتر فرشید وفا در مورد پدیده گردوغبار امروز مشهد اظهار کرد: با عنایت به شرایط پیش آمده درخواست جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا را به مدیر کل محیط زیست داده ایم که جلسه امروز ظهر برگزار می گردد.

وی اعلام کرد: توصیه ما این است افرادی که در محیط های سربسته قرار دارند در حد امکان در محل خود بمانند. در و پنجره ها بسته باشد. در صورت احتیاج از درزگیر استفاده و دریچه های تهویه تمیز گردد. مصرف مایعات فراوان به ویژه آب می تواند تاثیرگذار باشد.

وفا اضافه کرد: نرفتن به نقاط مرتفع و عدم انجام فعالیت های ورزشی توصیه می گردد. بعلاوه به علت احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید باید مسائل ایمنی رعایت گردد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که حساس هستند به ویژه خانم های باردار، افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی در فضای باز حاضر نشوند. در صورتی که ضرورت دارد از ماسک به ویژه N95 استفاده گردد و اگر ندارند دهان و بینی خود را با پارچه های نمناک بپوشانند.

وی اعلام کرد: مردم به علت وزش باد از تابلو های شهری و درختان بزرگ و کهنسال فاصله بگیرند و خودرو ها نیز در زیر تابلو های بزرگ شهری و درختان کهنسال پارک ننمایند. فعالیت های ساختمانی، صنایع و واحد های آلاینده که تداوم فعالیت آن ها سلامت را به مخاطره می اندازد، موقت تعطیل شوند.

وفا ادامه داد: با عنایت به اینکه ممکن است در جاده های مواصلاتی منتهی به شهر کاهش دید را داشته باشیم، رعایت سرعت مناسب، روشن کردن چراغ ها، در صورت احتیاج بوق زدن و حرکت در خطوط را رعایت نمایند. خودرو ها در صورت غلظت زیاد آلایندگی مدتی توقف داشته باشند.

منبع: فرارو

به "مردم این شهر ماسک بزنند و آب فراوان مصرف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم این شهر ماسک بزنند و آب فراوان مصرف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید