مسئولان استانی و شهری سجزی مکلف به رسیدگی به شرایط آلودگی هوای این شهرک شدند

به گزارش وبلاگ لاوان، کننده مردم اصفهان و ورزنه گفت: در جلسه بررسی آلودگی هوای شهرک صنعتی سجزی، مسئولان استانی و شهری ملکف شدند شرایط آلودگی هوای این شهرک رسیدگی کنند.

مسئولان استانی و شهری سجزی مکلف به رسیدگی به شرایط آلودگی هوای این شهرک شدند

مهدی طغیانی، کننده مردم اصفهان و ورزنه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری جلسه بررسی شرایط واحد های آلاینده شهرک صنعتی سجزی که با حضور برخی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: در این جلسه مقرر شد که کنسرسیوم آلودگی هوای دانشگاه اصفهان و این شهرک صنعتی همکاری کنند و این کنسرسیوم ضمن بازدید از شهرک و احصای مسائل و مسائل تولیدکننده ها، طی 2 هفته پیش نویس و طرح اولیه ای را برای شناسایی واحد های آلاینده این شهرک ارائه دهد.

طغیانی به ضرورت سنجش آلایندگی واحد های تولیدی این شهرک اشاره کرد و گفت: مصوبه دوم این جلسه این بود که ایستگاه های پایش آلودگی هوا ایجاد شود و با نصب سیستم ها و سنسور های سنجش آلودگی هوا، منطقه ها آلوده تر شناسایی شود.

کننده مردم اصفهان و ورزنه ادامه داد: ایستگاه های سنجش هوا باید از طرف اداره کل محیط زیست و با همکاری شرکت شهرک های صنعتی سگزی ایجاد شود و پیگیری های لازم از طریق نامه نگاری ما صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه از مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان نیز مکلف شد درخصوص کانون های گردوغبار منطقه را شناسایی کند. همچنین این سازمان باید آلودگی گرد و غبار ایجاد شده در این شهرک گزارشی تهیه و ارائه دهد.

طغیانی گفت: در مصوبه ای دیگر شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان هم باید درخصوص تکمیل شبکه فاضلاب شهرک سجزی سریعتر اقدام کند. همچنین پسابی که قبلا در شهرک تولید و از طریق آب و فاضلاب خریداری شده است و هنوز مابه ازای آن آب به واحد های تولیدی شهرک اختصاص داده نشده، معین تکلیف شود.

وی گفت: به عنوان آخرین مصوبه این جلسه شورای شهرو شهرداری سجزی هم با همکاری شهرک صنعتی سجزی نمایشگر هایی برای نمایش میزان غلظت آلایندگی هوا در شهرک نصب کنند که این اطلاعات در معرض دید مردم قرار گیرد.

گفتنی است، این شهرک صنعتی در کیلومتر 15 جاده اصفهان نائین واقع و در سال 71 تأُسیس شده است. در این شهرک واحد های تولیدی و صنعتی فلزی، غیرفلزی، سلولزی، نساجی، شیمایی، برق و الکترونیک و ... فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مسئولان استانی و شهری سجزی مکلف به رسیدگی به شرایط آلودگی هوای این شهرک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان استانی و شهری سجزی مکلف به رسیدگی به شرایط آلودگی هوای این شهرک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید