نکات ضروری جا ماندن از پرواز

به گزارش وبلاگ لاوان، یکی از بدترین اتفاقات که ممکن است برای هر فردی رخ دهد جا ماندن از پرواز است. بدون شک هیچ کسی دوست نخواهد داشت که به فرودگاه دیر برسد و در واقع از پرواز جا بماند. با با این وجود برای افراد با توجه به شرایطی که ممکن است در آن قرار بگیرد محتمل است تا با تاخیر به فرودگاه مورد نظر برسد. خب حال اگر

نکات ضروری جا ماندن از پرواز

علی رغم میل خود از پرواز جا ماندیم چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم؟ در ادامه نکات مهم و ضروری که هنگام جا ماندن از پرواز باید رعایت کنیم را به طور مختصر مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

نکات مهم که هنگام جا ماندن از پرواز باید رعایت شوند؟

یکی از دغدغه های مسافران سفر با هواپیما جا ماندن از پرواز می باشد. این دغدغه برای بلیط های هواپیمایی چارتر بدون شک بیشتر خواهد شد زیرا افرادی که قصد دارند بلیط هواپیما خریداری نمایند هزینه سفر از اهمیت بسیار زیادی برای آن ها برخوردار خواهد بود. به طور کلی می توان گفت جا ماندن از پرواز برای هیچ کسی اتفاق خوشایندی نخواهد بود.

یکی از مهمترین مسائلی که هنگام جا ماندن از پرواز برای شما پیش می آید ضرر مالی است زیرا تمام هزینه بلیط خارجی و یا داخلی شما در این شرایط سوخت خواهد شد. البته در بعضی مواقع ممکن است هزینه ای به عنوان جریمه کسر گردد و به جامانده پول به شما بازگردانده گردد. به هر حال می توان گفت جا ماندن از پرواز عواقب بدتری را به همراه خواهد داشت.

افرادی که بلیط خارجی و یا داخلی خود را به قصد حضور در جلسه کاری خریداری نموده اند در صورت جا ماندن از پرواز از حضور در جلسه کاری خود نیز محروم خواهند شد. که این موضوع ممکن است مسافر را دچار خسارات و زیان نماید.

نکات جا ماندن از پرواز

در این شرایط مالی سفر به خارج و یا داخل کشور ممکن است برای شما هزینه بر باشد و این امر باعث شده است تا مسافر برای سفر خود پول محدودی را پس انداز نماید. در این شرایط اگر مسافر از پرواز اکونومی خود نیز جا بماند خرید مجدد بلیط هواپیما ممکن است برای او امکان پذیر نباشد. بعلاوه هتلی که مسافر در شهر مقصد برای خود رزرو نموده است نیز ممکن است در صورت جا ماندن از پرواز هزینه اضافه را به شما تحمیل کند.

در صورتی که قصد سفر به خارج از کشور را با خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت هواپیما و بلیط اکونومی را داشته باشید بدون شک مطابق با پرواز خود در شهر مقصد هتلی رزرو نموده اید و هزینه آن را نیز پرداخت نموده اید که در صورت جا ماندن از پرواز یا باید به وسیله پروازی دیگر در همان روز به مقصد برسید. در نهایت برای این که ضرر کمتری را متحمل شوید باید در روزهای آینده خود را به مقصد برسانید. اگر پرواز شما به روزهای آینده موکول گردد هزینه پرداخت شده برای هتل در روزهای رزرو شده سوخت خواهد شد.

آرام باشید

یکی از نکات جا ماندن از پرواز این است که باید آرامش خود را حفظ نمایید. قطعا همه ما می دانیم که

جا ماندن از پرواز اصلا شرایط خوبی نیست اما خب اتفاقی است که افتاده است و بهتر است آرامش خود را حفظ نمایید. چند نفس عمیق بکشید تا قادر به تصمیم گیری منطقی باشید. در صورتی که در راستا رسیدن به فرودگاه متوجه شده اید که امکان جا ماندن از پرواز وجود دارد بهتر است راستا خود را ادامه دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به فرودگاه برسانید. تنها در این صورت است که می توان جا ماندن از پرواز را جبران کرد. شرکت های هواپیمایی از حال مسافرانی که از پرواز جا مانده اند به خوبی مطلع هستند و سعی می نمایند برترین اقدامات جایگزین را برای رفاه حال مسافران در نظر بگیرند.

به خاطر سپردن ساعت

تمامی شرکت های هواپیمایی برای افرادی که از پرواز خود جا مانده اند قانونی نانوشته در نظر گرفته اند. در صورت جا ماندن از پرواز شرکت های هواپیمایی سعی می نمایند بیشترین همکاری را در زمینه اقدامات مهم در زمان جا ماندن از پرواز را با شما داشته باشند. قانون پنچری یکی از قوانین نانوشته شرکت های هواپیمایی

می باشد. با توجه به این قانون در صورت جا ماندن از پرواز به دلایل موجه و غیرقابل پیش بینی شرکت هواپیمایی در پرواز بعدی خود بدون این که هزینه جدا در نظر بگیرد برای مسافر یک جایگاه در نظر خواهد گرفت.

برای استفاده از این قانون برای مسافر بازه زمانی دو ساعته در نظر گرفته خواهد شد و مسافر تنها در شرایطی

می تواند از این فرصت استفاده کند که بتواند در این بازه زمانی خود را به فرودگاه برساند. در غیر این صورت استفاده از این فرصت برای او وجود نخواهد داشت. این قانون با عنوان قانون دو ساعته نیز مشهور می باشد از این رو در صورت جا ماندن از پرواز توصیه می گردد راستا خود را تا فرودگاه ادامه دهید و برای جبران خسارت اقدامات لازم را انجام دهید.

رفتار خونسرد و مودبانه داشته باشید

بدون شک جا ماندن از پرواز برای شما اتفاق خوشایندی نخواهد بود و کلافگی و عصبانیت شما را به همراه خواهد داشت. اما همیشه توصیه می گردد در این شرایط خونسردی خود را حفظ نموده و با کارکنان شرکت هواپیمایی کاملا خونسرد و مودبانه رفتار نمایید. در صورت داشتن رفتار محترمانه کارکنان برای برطرف مشکل شما اقدامات لازم را انجام خواهند داد و نهایت همکاری را با شما خواهند داشت. این نکته را به خاطر بسپارید که خودتان مقصر جا ماندن از پرواز خود هستید پس بهتر است آرامش داشته باشید و با رفتاری محترمانه از کارکنان شرکت های هواپیمایی بخواهید اقدامات لازم و ضروری را برای شما انجام دهند. بعلاوه گفتنی است که رفتار مودبانه و حفظ آرامش در هر شرایط و زمان می تواند مسائل شما را برطرف نماید.

خود را برای پرداخت هزینه های مازاد آماده کنید

همانطور که ذکر شد بسیاری از شرکت های هواپیمایی برای آن دسته از مسافران که از پرواز خود جا مانده اند پرواز جایگزین در نظر می گیرند اما در بعضی از شرکت های هواپیمایی هزینه بلیت را مجدد به قیمت روز از مشتری دریافت خواهند کرد. از این رو توصیه می گردد در صورت جا ماندن از پرواز خود را آماده پرداخت هر هزینه اضافه نمایید. در تعدادی از شرکت های هواپیمایی در صورتی که از پرواز خود جا بمانید مابه التفاوت قیمت بلیت قبل و بلیت روز را از شما دریافت خواهند کرد و شما را در پروازهای بعدی به مقصد مورد نظرتان خواهند رساند.

نگهداری از تمامی مدارک پرواز

هرچند نگهداری تمامی مدارک پرواز در صورت جا ماندن از پرواز ممکن است برای شما مفید باشد با این وجود این توصیه در تمامی مراحل سفر به کار شما خواهد آمد. از زمان رزرو بلیت هواپیما بهتر است تمامی مدارک و اسنادی که بین شما و شرکت هواپیمایی جابه جا می گردد را نگه دارید. فیش پرداختی هزینه های بلیت، اسکن بلیت، قوانین کنسل کردن و تمامی مدارکی که می توان بعدها به آن ها استناد کرد در فولدری خاص نگهداری کرد. بعلاوه بهتر است آن را در موبایل و ایمیل خود ذخیره نمایید.

در صورتی که از پرواز خود جا بمانید ممکن است با دیگر مسائل از جمله گم شدن و آسیب تماشا چمدان روبرو شوید. از این رو در صورت تهیه شکایت نامه و فرم ادعای خسارت می توان از این مدارک استفاده کرد.

مطلعی از عواقب جا ماندن از پروازهای بین المللی

بهتر است یک مسافر مطلع و حرفه ای باشید و قبل از شروع پرواز در رابطه با حق و حقوق خود و قوانین جا ماندن از پرواز اطلاعات کسب نمایید. نباید این طور باشد که پس از جا ماندن از پرواز به سمت ایرلاین رفته و از کارکنان شرکت هواپیمایی بخواهید تا با پرواز بعدی به راستا خود ادامه دهید. شما باید این حقیقت که از پرواز خود جا مانده اید را بپذیرید. در رابطه با پروازهای داخلی این موضوع که شما را با پرواز بعدی به مقصدتان برسانند راحت تر است اما در رابطه با پروازهای بین الملل این موضوع دشوارتر خواهد بود.

از این رو شرکت هواپیمایی مورد نظر ممکن است رزرو پرواز بعدی را برای شما مجاز نسازد. در این شرایط باید ابتدا یک بلیت هواپیمایی تازه خریداری نمایید و قیمت رزرو بلیت تازه را نیز پرداخت نمایید. به عنوان مثال اگر بلیت قبلی خود را چند ماه قبل و با قیمتی پایین رزرو نموده اید حال باید قیمت بیشتری پرداخت کنید تا بتوانید با هواپیما به مقصد مورد نظر خود برسید.

از این رو توصیه می کنیم با رعایت تمام جوانب احتیاطی مراقب باشید تا از پرواز بین المللی خود جا نمانید. جا ماندن از پروازهایی که با توقف انجام می گیرد شما را با دردسرهای بیشتر روبرو خواهد ساخت. ازاین رو توصیه میگردد 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید.

اگر احتمال می دهید امکان جا ماندن از پرواز برای شما وجود دارد بهتر است از انجام مراحل چک این به صورت خودداری نمایید. اگر بلیت خارجی خریداری نموده اید در بسیاری از فرودگاه های بین الملل می توان مراحل چک این را به صورت آنلاین انجام دهید. از این رو به منظور پیشگیری از ماندن در صف های طولانی و هدر دادن وقت خود این مراحل را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهید و اقدام به دریافت کارت پرواز خود نمایید.

منبع: الی گشت

به "نکات ضروری جا ماندن از پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری جا ماندن از پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید