راهنمایی جاذبه های جذب جمعیت به سروآباد

به گزارش وبلاگ لاوان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: براساس آخرین آمار، نرخ رشد جمعیت در سروآباد منفی 2.8 درصد است و باید جاذبه های جذب جمعیت به سمت این شهرستان راهنمایی و از رشد آن در هورامان ممانعت گردد.

راهنمایی جاذبه های جذب جمعیت به سروآباد

به گزارش وبلاگ لاوان از سنندج، بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی با موضوع آنالیز و تصویب طرح هادی شهر هورامان گفت: اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های متولی، باید برای یاری به رشد جمعیت در سروآباد، زیرساخت ها و جاذبه های حذب جمعیت فراهم نمایند تا شاهد کمتر شدن جمعیت در این شهرستان نباشیم.

او نرخ رشد جمعیت شهر هورامان را هشت دهم درصد بیان کرد و اضافه نمود: نباید اجازه دهیم به واسطه جهانی شدن هورامان، سیل جمعیت به سمت این شهر روانه گردد چرا که نایسر دیگری شکل خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: کمیته ای متشکل از دستگاه های مختلف در بحث ثبت جهانی هورامان با سه آیتم بازنگری در نرخ رشد پیشنهادی جمعیت هورامان، احتیاجسنجی اراضی مورد احتیاج برای ساخت مسکن براساس جمعیت پیش بینی شده و احصا و تفکیک ضوابط معماری و شهرسازی و مدیریت فرهنگی بر مبنای مطالعات منظر جهانی هورامان در نطر گرفته شده است.

نصرالهی زاده خواهان همکاری همه دستگاه ها به ویژه میراث فرهنگی و بنیاد مسکن برای رعایت الزامات و ضوابط اجرای امور عمرانی و فرهنگی در هورامان شد و اضافه نمود: پیشنهاد می کنم اداره کل میراث فرهنگی طی 2 سه روز نظرات و دیدگاه های دستگاه های مختلف را برای اجرای آیتم های ابلاغ شده ثبت جهانی هورامان که قابلیت اجرایی دارد، را تببین و اعلام کند.

او با بیان اینکه تمام اقدامات ساخت مسکن باید بر مبنای سند آمایش ابلاغ شده دولت باشد، ادامه داد: این مهم باید در شهر هورامان نیز مد نظر قرار گیرد تا به طبیعت، فرهنگ و ساختار اجتماعی این شهر آسیبی وارد نگردد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان هم بر لزوم توجه به آینده نگری در بحث اجرای آیتم های ابلاغ شده در شهر هورامان در راستای جهانی شدن این شهر تاکید نمود.

شهرام ملکی با اشاره به اینکه باید رشد و جاذبه جمعیت در هورامان تحت کنترل باشد، اضافه نمود: احتیاج است با برنامه ریزی صحیح و با همکاری همه دستگاه ها، برنامه های موجود برای حفظ جهانی شدن هورامان و تبدیل آن به منطقه ای گردشگری اقدام کرد تا آسیبی به بخش های مختلف این شهر وارد نگردد.

در این جلسه مصوب شد که تونل اتصال روستای دزلی به هورامان از مصوبات قبلی و ردیف بودجه خارج گردد تا به طبیعت منطقه آسیب نرسد.

منظر فرهنگی هورامان در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (سه شنبه پنجم مرداد 1400 برابر با 27 جولای 2021) در شهر فوجوی چین، با تصویب اعضای کمیته، به عنوان بیست و ششمین میراث ملموس کشورمان در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راهنمایی جاذبه های جذب جمعیت به سروآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی جاذبه های جذب جمعیت به سروآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید