هشدار و آماده باش برای بارش شبانه روزی برف در تهران

به گزارش وبلاگ لاوان، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی از بارش برف در تهران برای ساعات پایانی امشب تا صبح روز پنجشنبه از آمادگی کامل مدیریت بحران برای مواجهه با این بارش ها اطلاع داد و توصیه ها و هشدارهایی را نیز به مردم ارائه کرد.

هشدار و آماده باش برای بارش شبانه روزی برف در تهران

علی نصیری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی از بارش برف و باران برای تهران که از ساعات انتهای امشب آغاز شده و تا صبح روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: برای این بارش ها هشدار سطح زرد صادر شده و از این رو به نظر می رسد در مقایسه با برفی که روز یکشنبه تهران را تحت تاثیر قرار داد، شدت کم تری داشته باشد، اما با توجه به ساعت پیش بینی شده برای آغاز بارش ها که جزو ساعات کم تردد محسوب می گردد، احتمال نشستن برف بر روی زمین و لغزندگی معابر به خصوص در منطقه ها شمالی تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مجموعه مدیریت شهری در آماده باش کامل واقع شده است و عوامل خدمات شهری از ساعات انتهای امشب و به محض آغاز بارش ها نسبت به شن پاشی در معابر و برف روبی اقدام خواهند کرد تا ان شاالله بارش برف موجب مسدود شدن مسیری نگردد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه مدت زمان این بارش ها نیز طولانی تر از بارش برف در روز یکشنبه است، گفت: طبق پیش بینی ها این بارش ها از امشب آغاز شده و تا صبح روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. البته شدت آن کمتر بوده و احتمالا بارش پیوسته نیز نخواهیم داشت. با این وجود ماموران پلیس هدایت و رانندگی نیز در هماهنگی با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در آمادگی کامل قرار دارند.

نصیری با بیان اینکه احتمالا شدت بارش ها در منطقه ها شمالی تهران بیشتر باشد، اضافه نمود: ضروری است شهروندان عزیز نیز یکسری موارد را رعایت نمایند، یکی از دلایل مهم برای اینکه درپی بارش شدید برف در روز یکشنبه مشکل جدی پیش نیامد، همراهی و همکاری شهروندان در کنار آماده باش مدیریت شهری، پلیس راهور و دیگر دستگاه های خدماتی و امدادی بود. ما از شهروندان می خواهیم که این بار نیز با مجموعه مدیریت شهری همکاری داشته و از تردد غیرضروری در سطح معابر پرهیز نموده و تا حد امکان از خودروی شخصی نیز برای تردد در معابر استفاده ننمایند. استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو برترین پیشنهاد برای این روز است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: پرهیز از حضور در حاشیه رودها و مسیل ها، قرار گرفتن در مجاورت سازه های سست و قدیمی، استفاده از کفش و لباس گرم و مناسب، پرهیز از موتورسواری و ... از دیگر توصیه هایی است که شهروندان باید جدی بگیرند.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که به هر علت مجبور به استفاده از خودروی شخصی هستند، توجه داشته باشند که با توجه به کاهش میانگین سرعت خودروها و بعلاوه افزایش احتمال تصادف، زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند. از پارک خودروی خود در محل های نامناسب نیز پرهیز نمایند. بعلاوه اگر قصد تردد در محورهای واقع در منطقه ها شمالی تهران را دارند، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا در صورت احتیاج از آن استفاده نمایند. رانندگان باید قبل از حرکت از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف پاک کن خودروی خود مطمئن شوند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه تا صبح روز پنجشنبه باید از کوهنوردی نیز پرهیز گردد، گفت: چه گروه های آماتور و چه گروه های حرفه ای کوهنوردی ضروری است که از صعود به ارتفاعات تا صبح روز پنجشنبه پرهیز نمایند، چرا که طبق پیش بینی هواشناسی احتمال وقوع کولاک در ارتفاعات تهران بسیار بالاست.

نصیری درباره جزئیات تمهیدات مدیریت بحران برای مواجهه با بارش برف در تهران نیز گفت: تاکید شد تا تمامی مخازن نمک و ماسه در سطح شهر تهران شارژ گردد. بعلاوه خودروها و تیم های برف روبی در نقاط مختلف مستقر خواهد شد تا در صورت بارش ناگهانی برف نسبت به بازگشایی مسیر اقدام گردد. بعلاوه نقاط حادثه خیز و نقاطی که در بارش برف قبلی در آن گره های ترافیکی ایجاد شده بود، مورد شناسایی قرار گرفته و استقرار نیروها در آن بیشتر خواهد بود. همانطور که گفتم هماهنگی خوبی هم با پلیس هدایت و رانندگی در مورد مسیرها وجود دارد. در مجموع دستورالعملی مفصل در این خصوص به تمامی دستگاه های خدماتی، امدادی و انتظامی در سطح شهر تهران ابلاغ شده و ضروری است که تمامی این دستگاه ها نسبت به رعایت آن اقدام نمایند.

وی افزود: بیش از 3000 مخزن شن و نمک در نقاط مختلف شهر قرار گرفته و شهروندان نیز می توانند در صورت احتیاج از آن استفاده نمایند. البته باید توجه داشته باشند که ریختن شن و نمک روی سطح معابر تا قبل از آغاز بارش ها اقدام اثربخشی نیست. شهروندان در صورت احتیاج به موارد این چنینی می توانند با سامانه 137 تماس بگیرند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه برفی که در روز 23 بهمن ماه تهران را تحت تاثیر قرار داد به نوعی رکورد بارش برف در چند سال اخیر مرکز را شکست، گفت: امیدوارم که با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و همینطور همراهی و مشارکت مردم برای فرد و پس فردا هیچگونه مشکل و گره ترافیکی را در سطح شهر شاهد نباشیم. البته شهروندان باید توجه داشته باشند که برابر آمار اعلام شده از سوی پلیس راهور تعداد خودروهای موجود در معابر شهر تهران بیش از چهار برابر ظرفیت معابر است و این یعنی در حال عادی هم شاهد ترافیک هستیم. اما کوشش ما این است که از ایجاد گره ترافیکی و انسداد مسیر جلوگیری کنیم.

نصیری در انتها از شهروندان خواست که اولا به شایعات توجه ننمایند و ثانیا در برف روبی محلات خود مشارکت داشته باشند، چرا که اولویت اول شهرداری بازکردن مسیرهای اصلی و شریانی بوده و در این مدت خود شهروندان می توانند در کوچه و خیابان های فرعی محله زندگی خود اقدام به برف روبی نمایند.

منبع: فرارو

به "هشدار و آماده باش برای بارش شبانه روزی برف در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار و آماده باش برای بارش شبانه روزی برف در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید