همه آنچه درباره تفاوت های هتل و هتل آپارتمان باید بدانید

به گزارش وبلاگ لاوان، برای بعضی از ما که به قصد سرگرمی، سفر کاری و ... به شهرهای مختلف مانند تهران سفر می کنیم، پیش آمده است که در انتخاب بین هتل های تهران و هتل آپارتمان مردد شویم. این تردید از بی اطلاعی بعضی از ما نسبت به تفاوت های هتل و هتل آپارتمان نشات می گیرد.

همه آنچه درباره تفاوت های هتل و هتل آپارتمان باید بدانید

با توجه به این موضوع در مطلب امروز به تفاوت های هتل و هتل آپارتمان پرداخته ایم. اگر به این موضوع علاقمندید با ما همراه باشید.

تفاوت های هتل و هتل آپارتمان

بعضی از افراد تصور می نمایند که تنها تفاوت هتل و هتل آپارتمان در قیمت آنهاست؛ اما این یک تصور اشتباه است و به هیچ وجه نمی توان گفت که سطح هتل آپارتمان ها از سطح هتل ها پایین تر است و در نتیجه هتل آپارتمان ها قیمت کمتری دارند.

اما به صورت کلی، عمده تفاوت های بین هتل و هتل آپارتمان تهران، مشهد و هر شهر دیگری را می توان در سه مورد زیر خلاصه کرد:

1- تفاوت در نوع واحد اقامتی

اولین و مهم ترین تفاوت بین هتل و هتل آپارتمان در نوع و ابعاد واحد اقامتی است. می توان گفت که در هتل آپارتمان، شما یک واحد آپارتمانی دریافت خواهید کرد که شامل اتاق خواب، فضای حال، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است؛ اما در هتل شما تنها یک اتاق دریافت خواهید کرد که شامل تخت و سرویس بهداشتی است. به این ترتیب هتل آپارتمان برای سفرهای خانوادگی و گروهی مناسب است که میخواهند در یک واحد اقامت داشته باشند، نه در اتاق های جداگانه.

2- تفاوت در نوع ارائه خدمات

هتل ها امکانات و خدمات متعددی به مسافران ارائه می دهند که بر اساس نوع و کیفیت خدمات به آن ها ستاره داده می گردد. خدماتی مانند روم سرویس، کافی شاپ، لابی، استخر، ماساژ، بل من، مجموعه ورزشی، فروشگاه و غرفه، اینترنت و … اما در هتل آپارتمان ها، هیچ اجباری به داشتن چنین خدماتی نیست و به همین علت هم هتل آپارتمان ها بدون ستاره هستند. نکته قابل توجه این است که بدون ستاره بودن هتل آپارتمان ها به معنی پایین بودن کیفیت هتل آپارتمان و بعلاوه سطح آن نسبت به هتل ها نیست.

3- تفاوت در مساحت، نوع سازه و نقشه ساختمان

هتل ها باید در ساخت سازه خود اصول و قواعدی را رعایت نمایند که رعایت چنین قواعدی برای هتل آپارتمان ها چندان الزامی ندارد. مقدار رعایت این اصول در ساخت و ساز هتل در کاهش یا افزایش ستاره هتل ها نیز بسیار موثر است. مواردی از قبیل: ابعاد و مساحت لابی، عرض خیابان محل قرار گیری هتل، تعداد واحد اقامتی، داشتن پارکینگ، برخورداری از رستوران و …

پس در صورتی که احتیاج به برگزاری قرارهای کاری در محل اسکان خود دارید و یا فضای هتل محل اقامتتان برایتان خیلی مهم است انتخاب هتل یک انتخاب بهتر است.

توصیه ما به شما این است که قبل از اینکه برای رزرو هتل تهران یا هر هتل دیگری اقدام کنید، امکانات آن را آنالیز و هتل یا هتل آپاتمان مناسب خود را انتخاب کنید.

منبع: همگردی

به "همه آنچه درباره تفاوت های هتل و هتل آپارتمان باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه درباره تفاوت های هتل و هتل آپارتمان باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید