هوای خفه کننده در سیاتل آمریکا

به گزارش وبلاگ لاوان، آتش سوزی های جنگلی در اورگان و واشنگتن بیشتر منطقه ها شمال غربی اقیانوس آرام آمریکا را با دود پوشانده و ساکنان سیاتل، پورتلند و دیگر بخش های این دو استان با بدترین هوا در ایالات متحده را خفه نموده اند.

هوای خفه کننده در سیاتل آمریکا

به گزارش وبلاگ لاوان، در منطقه سیاتل، آسمان به رنگ قهوه ای شد و نفس کشیدن را برای چهار میلیون نفر سخت کرد.

جو دینکینز که پنجشنبه در کنار ساحل خلیج الیوت در مرکز شهر سیاتل منتظر دوستش بود، گفت: هوا باعث سرگیجه من شده است. من معمولاً زیاد راه می روم، اما مجبور بودم ورزشم را کم کنم و به جای آن سوار اتوبوس شوم.

10 مکان ایالات متحده با بدترین کیفیت هوا در روز پنجشنبه همگی در واشنگتن یا اورگان بودند. براساس آمار منتشر شده شاخص کیفیت هوا در رده خطرناک 487 بود. سیاتل با شاخص کیفیت هوای 207 و پورتلند با 204، شهر های بزرگ در این لیست با هوای بسیار ناسالم در صدر قرار گرفتند. شاخص کیفیت هوا ترکیبی از ازن و آلودگی ذرات معلق در هوا را مقدار گیری می نماید.

سوزان وودوارد، سخنگوی وزارت بوم شناسی استان واشنگتن گفت که کیفیت هوای ضعیف ناشی از دود آتش سوزی در اواخر سال مانند اکتبر در واشنگتن بی سابقه است. او گفت: در حال حاضر ستونی از دود تا روی زمین است.

هری استیو، سخنگوی دپارتمان کیفیت محیطی اورگان، روز پنجشنبه گفت، در پورتلند، هوا مه آلود بود و مردم هنگام راه رفتن یا دوچرخه سواری در شهر ماسک N95 پوشیدند.

روز پنج شنبه، مقامات اورگان از مردم خواستند در صورت امکان در خانه بمانند و از سیستم های تهویه یا تصفیه نماینده های هوا استفاده نمایند.

انتظار می رود بارش باران روز آدینه در سراسر منطقه به کوشش های اطفای حریق و بهبود کیفیت هوا یاری کند.

منبع: فرارو

به "هوای خفه کننده در سیاتل آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای خفه کننده در سیاتل آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید