وقت سفارت انگلیس در 4 مرحله

به گزارش وبلاگ لاوان، مراحل وقت سفارت انگلیس، مدارک مورد احتیاج، چگونگی پر کردن فرم، مشخص وقت، هزینه وقت سفارت و … از اطلاعات مهمی هستند که متقاضیان ویزای انگاستان باید درباره آن تحقیق نمایند. ما در این مقاله می خواهیم پرسش های شما را پاسخ داده و تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

وقت سفارت انگلیس در 4 مرحله

دریافت ویزا و دریافت برای ایرانیان فراز و نشیب های بسیاری را طی نموده است. از مصاحبه در تهران تا تعطیلی سفارت انگلیس و بازگشایی مجدد آن. همه و همه دغدغه های بسیاری را برای متقاضیان ویزا بوجود آورد. اما با آغاز به کار سفارت انگلیس این فرایند به طور تقریبی به حالت نرمال خود برگشته است. اگر شما نیز متقاضی ویزای انگلیس هستید، پیشنهاد می کنیم خواند ادامه مطلب را از دست ندهید.

1- تهیه مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای انگلیس

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست ویزا به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام پذیر است.
  • 2 قطعه عکس 3.5*4.5
  • اصل و یا کپی دعوت نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه 6 ماه آخر، برگه اقتصادیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت نماینده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره نامه، آخرین برگه اقتصادی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز…)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای 3 ماه گذشته، سپرده های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای 6 ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره نامه)
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و احتیاجی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

دقت داشته باشید که شما بایستی مدارک را زمان حضور در سفارت جهت انگشت نگاری همراه داشته باشید و نکته آخر اینکه متقاضیان ویزای انگلیس (جز در مودار خاص و به صلاحدید سفارت) احتیاج به مصاحبه ندارند.

2- دریافت وقت سفارت انگلیس

مرحله دوم دریافت وقت سفارت انگلیس است که به وسیله وبسایت رسمی سفارت انجام می شود. برای اینکار باید ابتدا وارد صفحه مخصوص شده، حساب کاربری مخصوص به خود را داشته و سپس مراحل بعدی مانند پر کردن فرم مربوطه، معین محل و روز انگشت نگاری و در نهایت پرداخت وجه را انجام دهید. لازم به یادآوری است که تمام این مراحل توسط همکاران ما در واحد ویزا انجام می شود.

در ادامه تمامی مراحل را به طور جداگانه و دقیق شرح خواهیم داد.

پر کردن فرم سفارت

همانطور که گفتیم این مرحله به وسیله سایت انجام می شود. پر کردن فرم از مهم ترین و حساس ترین مراحل دریافت وقت سفارت انگلیس است. چرا که ضروری است شما تمام سوالات را به طور دقیق و با صداقت جوابگو باشید. چنانچه مغایرتی در پاسخ دهی به سوالات و مدارک اراده شده دیده شود در جواب ویزا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

معین محل انگشت نگاری

تهران، دبی، ترکیه و ارمنستان کشورهایی هستند که می توانید به وسیله نمایندگی دفتر سفارت انگلیس یا VFS مدارک خود را تحویل داده و انگشت نگاری را انجام دهید. اینکه کدام دفتر را جهت معین وقت سفارت انگلیس انتخاب کنید کاملا به شرایط خودتان بستگی دارد. توجه داشته باشید که در حالت کلی وقت های انگشت نگاری دفاتر دبی، ارمنستان و ترکیه زودتر از تهران معین شده اما متقاضی بایستس جهت انگشت نگاری به کشور مورد نظر سفر کند، از این رو طبیعتا هزینه دریافت ویزا افزایش پیدا خواهد نمود.

در نهایتا وقت انگشت نگاری را از هر کدام از دفاتر گرفته باشید،باید در روز و ساعت اعلام شده در دفتر VFS حضور داشته باشید، در غیراینصورت درخواست شما از لیست آنالیز خارج خواهد شد.

پرداخت وجه سفارت

پرداخت وجه سفارت نیز مانند دو مرحله قبل به وسیله وب سایت و کردیت کارت انجام می شود. کارشناسان ما این کار را انجام داده و برگه پرداخت را به شما (جهت ارائه به سفارت) تحویل می دهند.

3- انجام انگشت نگاری

نوبت به مرحله سوم وقت سفارت انگلیس، یعنی تحویل مدارک و انجام انگشت نگاری می رسد. شما باید همراه مدارکتان در روز و ساعت معین شده در دفتر VFS انتخابی خود حضور پیدا کنید.

تحویل مدارک و انگشت نگاری در هریک از دفاتر حدود 20 تا 30 دقیقه زمان می برد. اگر وقت انگشت نگاری شما در تهران باشد که مشکل پاسپورت و ورود و خروج از کشور را ندارید اما اگر وقت انگشت نگاری را در استانبول یا آنکارا انجام داده باشید از آنجایی که پاسپورت خود را به سفارت تحویل داده اید می توانید تا آماده شد جواب ویزا در ترکیه اقامت داشته و یا از سفارت ایران در ترکیه برگه خروج دریافت کنید. شرایط انگشت نگاری در ارمنستان نیز مشابه ترکیه می باشد.

اما فرایند کار در دبی کمی متفاوت است. از آنجایی که شما نمی توانید بدون پاسپورت دبی را ترک کنید، جهت خروج از فرودگاه باید یکی از سرویس های زیر را خریداری کنید:

  • Passport pass back: مبلغی را باید نقداً در خود مرکز ویزا پرداخت کنید تا گذرنامه شما طی 24 ساعت به شما بازگردانده شود و نتیجه ویزا 15 تا 25 روز بعد به شما اعلام می شود و شما می توانید پاسپورت خود را به سفارت ارسال کنید.
  • :Super priorityاین سرویس مخصوص افرادی می باشد که اقامت دبی یا ابوظبی دارند و هزینه آن 600 پوند می باشد که نتیجه ی ویزا طی 24 ساعت به شما اعلام می شود، این مبلغ را می توانید به صورت آنلاین و یا نقداً پرداخت کنید.
  • Priority: با خرید این سرویس نتیجه ویزا طی 8-5 روز کاری ارسال شده و مبلغ 212 پوند به صورت نقدی ویا آنلاین در مرکز ویزا دبی و ابوظبی پرداخت می شود.

4- پیکاپ پاسپورت

4- پیکاپ پاسپورت

پیکاپ ویزا شامل کسانی ست که وقت سفارت انگلیس خود را به وسیله کشورهای ارمنستان، ترکبه و دبی دریافت نموده اند. بدین صورت که این افراد پس از معین شدن جواب ویزا دیگر احتیاجی نیست که برای دریافت پاسپورت خود مجددا به کشوری که در آن انگشت نگاری را انجام داده اند سفر نمایند بلکه کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی وبلاگ لاوان این کار انجام می دهند.

فرایند دریافت پاسپورت از دفتر VFS و تحویل آن به متقاضیان را پیکاپ پاسپورت می گویند که آخرین مرحله در دریافت ویزای انگلیس نیز می باشد.

هزینه وقت سفارت انگلیس

هزینه وقت سفارت انگلیس با توجه به نوع درخواست و مدت زمان ویزا متفاوت می باشد. این هزینه برای ویزای 6 ماهه 290، ویزای 2 ساله 680، ویزای 5 ساله 1120 و ویزای 10 ساله 1460 دلار می باشد.

از آنجایی که فرایند پر کردن فرم، معین وقت و واریز وجه ط طریق وبسایت و کردیت کارت انجام می شود، کارشناسان ما در تمامی مراحل همراه شما خواهند بود.

مدت زمان صدور ویزا

اینکه چه جواب ویزا چه مدت به طول می انجامد از بیشترین سوالات متقاضیان است. از این رو ضروری است بدانید که چنانچه به وسیله سفارت انگلیس در تهران اقدام نموده باشید جواب ویزا پس از گدشت 15 الی 30 روز برایتان پست خواهد شد.

اگر به وسیله سفارت استانبول، آنکارا یا ارمنستان اقدام نموده فرایند پاسخ همان 15 تا 30 روزه است و توسط همکاران ما یادیگر کارگزارانی که مراحل دریافت وقت سفارت را برایتان انجام داده اند، به شما اعلام می شود.

شرایط مدت زمان صدور ویزا در دبی نیز به سرویسی که پس از انجام انگشت نگاری انتخاب نموده اید بستگی دارد. اما در حالت کلی اگر صمیم گرفتتید که تا زمان اعلام پاسخ در دبی اقامت داشته باشید یا سرویس Passport pass back را انتخاب کنید این فرایند 15 تا 30 روز کاری برایتان زمان می برد.

بیشتر بخوانید …

ویزای کانادا خود را با وبلاگ لاوان بگیرید

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

منبع: ستاره ونک

به "وقت سفارت انگلیس در 4 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقت سفارت انگلیس در 4 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید