پورشه 911 GT3 RS؛ هیولای پیست و خیابان!

به گزارش وبلاگ لاوان، پورشه به تازگی از خودروی نو 911 GT3 RS رونمایی نموده است. به روزرسانی های قابل توجه در سیستم های خنک کننده و آیرودینامیکی این خودرو، قابلیت های بسیاری را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

پورشه 911 GT3 RS؛ هیولای پیست و خیابان!

به گزارش وبلاگ لاوان، رادیاتور مرکزی نو جایگزین مجموعه سه رادیاتوری خودرو های قبلی شده است و فضایی را برای نصب عناصر آیرودینامیکی نو در خودرو آزاد می نماید.

این خودرو قادر است 901 پوند (409 کیلوگرم) نیروی رو به پایین با سرعت 124 مایل بر ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) فراوری کند. این اندازه دوبرابر نسل قبلی این خودرو است. پورشه 911 GT3 RS به سیستم کاهش کشش (drag reduction) مجهز شده است. این سیستم برای اولین بار است که در یک پورشه فراوریی به کار می رود. این خودرو از یک موتور فلت شش 4.0 لیتری نیرو می گیرد و به لطف میل سوپاپ های نو با نمایه های اصلاح شده که دارای سیستم ورودی تک دریچه گاز مشتق شده از موتور اسپرت است، قادر است 518 اسب بخار (386 کیلووات) قدرت فراوری کند.

پورشه 911 GT3 RS از گیربکس 7 سرعته PDK بهره می برد. به گفته این شرکت، این خودروی نو پورشه می تواند در مدت 3.2 ثانیه به سرعت 62 مایل بر ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) برسد. حداکثر سرعت آن 184 مایل برساعت (296 کیلومتر بر ساعت) است. قدرت توقف این خودرو از ترمز های شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب حاصل می گردد. این خودروساز سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی بزرگتر خود را به عنوان یک آپشن اضافه در نظر گرفته است.

چرخ های 20 و 21 اینچی فورج شده با قفل مرکزی این خودرو را به زمین متصل می نمایند. به لطف استفاده گسترده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) این خودرو تنها 3268 پوند (1482 کیلوگرم) وزن دارد. این نوع پلاستیک را در درب ها، بال های جلو و جایگاه های سطلی به کار رفته است. پورشه این امکان را در اختیار خریداران خود قرار می دهد که بدون پرداخت هزینه اضافی خودروی خود را به بسته Clubsport ارتقا دهند. در حال حاضر این امکان در ایالات متحده وجود ندارد. بسته Clubsport یک میله چرخشی فولادی، یک کمربند ایمنی شش نقطه ای و یک کپسول آتش نشانی دستی را به خودرو اضافه می نماید.

این خودرو با پک Weissach نیز ارائه می گردد. این پک هزینه اضافی به همراه خواهد داشت و مواردی مانند یک روکش کربنی بر روی چندین جزء بیرونی و قطعات CFRP بیشتر مانند میلگرد های ضد غلتش جلو و عقب و پنل شفاف محور عقب را به خودرو اضافه می نماید. مشتریانی که پک Weissach را خریداری می نمایند، می توانند خودروی خود را به چرخ های منیزیمی نیز مجهز نمایند؛ این چرخ ها وزن کمتری نسبت به چرخ های اصلی خودرو دارند.

سه حالت رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است؛ اسپرت، نرمال و Track. در حالت Track راننده می تواند تنظیمات اولیه خودرو مانند میرایی محور جلو و عقب و دیفرانسیل عقب را تنظیم کند. فرمان خودرو دارای چهار کنترل چرخشی برای تنظیمات فردی و یک دکمه اختصاصی DRS می باشد. پورشه انتظار دارد 911 GT3 RS تا بهار آینده به نمایندگی های ایالات متحده برسد. این خودرو در ایالات متحده حدود 223800 دلار قیمت خواهد داشت و 1450 دلار نیز بابت هزینه های حمل به آن اضافه می گردد.

منبع: motor1

منبع: فرارو

به "پورشه 911 GT3 RS؛ هیولای پیست و خیابان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه 911 GT3 RS؛ هیولای پیست و خیابان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید