چرا برخی دانش آموزان هنوز کتاب دریافت نکرده اند

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران (پانا) - معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش دلایل دریافت نکردن کتاب درسی برخی از دانش آموزان را تشریح کرد.

چرا برخی دانش آموزان هنوز کتاب دریافت نکرده اند

محمد علوی تبار با تاکید بر اینکه بیش از 98 درصد از دانش آموزانی که در سامانه سیدا احراز هویت شده و تا 31 شهریور ماه نسبت به سفارش درسی خود اقدام نموده اند، کتاب خود را دریافت نموده اند، اظهارداشت: دانش آموزان برای ثبت سفارش کتاب درسی، باید در سامانه سیدا مورد تایید مدیر مدرسه قرار گرفته باشند تا کتاب به مدرسه ارسال شود، تا زمانی که هویت دانش آموزان احراز نشده باشد امکان ثبت سفارش و ارسال کتاب فراهم نمی شود.

وی در مورد اینکه چرا برخی از دانش آموزان هنوز پیروز به دریافت کتاب های درسی نشده اند، و این مشکل چه زمانی حل خواهد شد؟ بیان داشت: امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای دانش آموزانی وجود دارد که ثبت نام شان در مدارس تکمیل شده باشد اگر ثبت نام تکمیل نشده و اطلاعات دانش آموز در پایگاه اطلاعاتی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد امکان ثبت سفارش کتاب درسی فراهم نیست.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تنوع این دانش آموزان با توجه به گستردگی مدارس و تنوع رشته های دوره دوم ماز طریقه زیاد است که هر گروه باید هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدرسه محل تحصیل نسبت به پیگیری تا دریافت کتاب درسی اقدام کنند.

ثبت نام کتاب های دانش آموزان اتباع

وی در مورد ثبت سفارش و دریافت کتاب از طریق دانش آموزان اتباع خارجی یادآور شد: این دانش آموزان که کد یازده رقمی از وزارت کشور دریافت نموده و در مدارس ثبت نام نموده اند، کتاب درسی دریافت نموده اند و هیچ مسئله ای وجود ندارد اما افرادی که کد یازده رقمی دریافت ننموده اند به این معنا است که هنوز ثبت نام ننموده اند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی متصل به سامانه ثبت نام دانش آموزی (سیدا) است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ نام مانعی برای ثبت نام این دانش آموزان در سامانه کتاب نمی باشد و این دانش آموزان پس از ثبت نام در سامانه سیدا و دریافت کد دانش آموزی به راحتی می توانند برای سفارش کتاب درسی اقدام کنند.

علوی تبار در مورد دانش آموزان پایه های اول و دهم گفت: دانش آموزان ورودی به هر دوره تحصیلی، به خصوص پایه اول و دهم، با توجه به تاخیر در پیگیری ثبت نام و یا انتخاب رشته و ثبت نام، به طور طبیعی پس از احراز هویت و تایید مدیر مدرسه در سامانه سیدا، امکان ثبت سفارش کتاب درسی را خواهند داشت، که به علت تاخیر در ثبت نام، سفارش و دریافت کتاب درسی آنان با تاخیر انجام می شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اضافه کرد: خواهش ما از خانواده های عزیز این است که هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدیر مدرسه نسبت به ثبت نام قطعی فرزند خود در سامانه سیدا اطمینان حاصل کنند و فوراً نسبت به سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و پیگیری دریافت آن از طریق مدرسه اقدام کنند.

وی از مدیران مدارس خواست تا نسبت به پیگیری ثبت نام دانش آموزان در سیدا و پیگیری سفارش کتاب درسی آنان از طریق خانواده ها و دریافت کتاب های درسی از منطقه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چرا برخی دانش آموزان هنوز کتاب دریافت نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برخی دانش آموزان هنوز کتاب دریافت نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید