چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر تجلیل شدند

به گزارش وبلاگ لاوان، شهردار بندر بوشهر آدینه شب در آئین تجلیل از چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر گفت: بوشهر دارای مفاخر و بزرگان بسیار زیادی است که در طول تاریخی بزرگان فراوانی در این استان حضور داشته اند.

چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر تجلیل شدند

نورالدین امیری با اشاره به انتخاب دکتر عباس عاشوری نژاد به عنوان شهروند افتخاری و دکتر غلامحسین خواجه به عنوان چهره ماندگار بوشهر اعلام نمود: تجلیل از این دو بزرگوار در حقیقت از مقام ارزشمند معلمان، فرهنگیان و چهره های علمی شهر بوشهر است.

وی با بیان اینکه شهر بوشهر همیشه در طول تاریخ شهری فرهنگی و علمی بوده است توضیح داد: بوشهر پایتخت نخستین ها در طول تاریخ است و این شهر خویشاوند تمام دریاها است. بوشهر شهر رازها و دریاها با نیروی جاشوها و آواز ناخداها است.

شهردار بندر بوشهر با تقدیر از کوشش های انجام شده برای گرامیداشت روز بوشهر و برگزاری برنامه های متنوع در طول این هفته افزود: امیدواریم شهروندان بوشهری استفاده لازم را از این برنامه ها برده باشند.

بوشهر بندر تعامل و دوستی است

رئیس شورای شهر بوشهر نیز به تاریخ درخشان بوشهر اشاره نمود و گفت: بوشهر دارای داشته ها و ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف است و در عرصه تاریخ و فرهنگ دارای جایگاهی بالا است.

ابوذر دهدار بوشهر را بندر تعامل و دوستی خواند و توضیح داد: بوشهر، شهر مصاحبه و بندر تعامل و مراوده و دوستی بوده و متأثر از فرهنگ و هنر است و به همین دلیل همیشه با تعامل و مراوده پیوند خورده است.

وی با اشاره به انتخاب دکتر غلامحسین خواجه به عنوان چهره ماندگار بوشهر اعلام نمود: دکتر خواجه مرد دانش و شخصیت برجسته علمی چهره ماندگار استان بوشهر است.

رئیس شورای شهر بوشهر همچنین در خصوص انتخاب دکتر عباس عاشوری نژاد به عنوان شهروند افتخاری بوشهر بیان نمود: دکتر عاشوری انسان شایسته ای که در طول حضورشان در استان خدمات علمی و فرهنگی بسیاری را پایان بخشیده اند و شهروند افتخاری سال 97 استان ما شده اند.

وی 18 اسفند روز بوشهر را بسیار مهم دانست و با اشاره به برگزاری برنامه ها و رویدادهای مختلف و متنوع بدین مناسبت توضیح داد: ملاک انتخاب چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر بر اساس خدمات ارزنده فراوان و شخصیت علمی این عزیزان بوده است.

مردم داری مهمترین ویژگی بوشهری ها است

عباس عاشوری نژاد شهروند افتخاری بوشهر نیز در این آئین گفت: بوشهر با مردمانی با قلب بزرگ همیشه با آغوش باز پذیرای اقوام و فرهنگ های مختلف بوده است.

وی افزود: بوشهر شهری بزرگ است. شهر بزرگ شهری نیست که خیابان و اتوبان های بزرگ، فرودگاه بین المللی و تأسیسات بزرگ و حتی پیشینه بزرگ داشته باشد، بلکه شهر بزرگ شهری است که مردمی بزرگ داشته باشد.

عاشوری نژاد بیان نمود: هیچ جا به اندازه بوشهر ندیدم مردمی با نگاهی انسانی، مهمان نواز و فرهنگ دوست و پذیرای سایر فرهنگ ها باشند. مردم بوشهر به عنوان مردمانی بزرگ سرآمد شهرهای ایران هستند.

وی با بیان اینکه وجود عشق، دوستی و مردم داری مهمترین ویژگی مردمان بزرگ شهر بوشهر است، تاکید نمود: شهروندی این شهر برای من و خانواده و فرزندانم افتخاری بزرگ است. دنیا بدون بوشهر و مردمانش از هر نجوایی برای من خالی است.

به بوشهری بودن خود افتخار می کنم

غلامحسین خواجه چهره ماندگار بوشهر نیز در این آئین با بیان اینکه به بوشهری بودن خود افتخار می کنم گفت: چهره ماندگار بوشهر بودن برایم افتخار بسیار بزرگی است و امیدوارم همچنان بتوانم به استان بوشهر خدمت نموده و موجب برطرف عقب ماندگی های احتمالی در بخش علمی باشم.

وی با اشاره با این که دانشگاه خلیج فارس امروز یکی از مهمترین مراکز علمی کشور محسوب می گردد، گفت: امروز مردم استان بوشهر به دانشگاه خلیج فارس برای پرورش نیروهای نخبه و کارآمد افتخار می نمایند.

چهره ماندگار بوشهر گفت: باید از شورای شهر بوشهر برای انتخاب چهره های علمی و دانشگاهی به عنوان چهره ماندگار و شهروند افتخاری شهر بوشهر تقدیر کرد، چون با دور اندیشی در انتخاب نیروهای علمی و دانشگاهی، در سایر پژوهشگران برای علم اندوزی ایجاد انگیزه می نمایند.

رونمایی از کتاب بوشهرنامه اثر مشترک محمد صادق سعیدی، امید غضنفر و امید زاهد از دیگر بخش های این مراسم بود

منبع: خبرگزاری مهر

به "چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید