چگونه عفونت لثه و دندان می تواند باعث سکته و سرطان گردد

به گزارش وبلاگ لاوان، نتایج مطالعات دانشگاه نشان داده که سلامت دهان و دندان با حافظه و عملکرد شناختی مغز انسان ارتباط مستقیم دارد.

چگونه عفونت لثه و دندان می تواند باعث سکته و سرطان گردد

دکتر بهزاد هوشمند استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیدر گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی وبلاگ لاوان، گفت: بیماری های لثه و دندان احتمال ابتلا به بروز سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

او ادامه داد: مطالعات نشان داده است که عفونت های لثه 3 فاکتور مهم در بدن را بالا می برد و در واقع ریز فاکتور های مشترک که بین بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد باعث تشدید این بیماری می گردد و همچنین افرادی که به عفونت لثه مبتلا هستند بیش از 2 برابر احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی در آن ها افزایش پیدا می نماید.

سلامت دهان و دندان با 4 مکمل طبیعی

هوشمند اضافه نمود: ضخیم شدن دیواره عروق باعث می گردد خون به مغز و قلب نرسد که این خود یک عامل خطرناک است و باکتری ها و میکروب هایی که در عفونت دندان و لثه رشد می نمایند تمایل دارند که وارد پلاک های داخل رگ شوند همچنین این پلاک های میکرواورگانیسم می تواند فرد را به سرطان های سیستم گوارشی مبتلا کند.

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در جهان ثابت شده است که بیماری لثه به دلیل حجم زیاد میکرواورگانیسم سیستم ایمنی را دچار اختلال می نماید که این خود خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

هوشمند گفت:عفونت لثه علاوه بر اینکه ظاهرافراد را نامطلوب می نماید بوی بد دهان را ایجاد می نماید و می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد؛ همچنین این عارضه باعث مرگ زود رس نیز می گردد.

او ادامه داد: اگر فردی عفونت لثه داشته باشد و سیگار هم مصرف کند احتمال خطر بیماری های قلبی و عروقی و عروق مغزی در آن فردافزایش پیدامی نماید؛ همچنین عفونت لثه در بیماری های آلزایمر و پارکینسون اثر می گذارد پس باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت داد و سلامت آن را جدی گرفت.

کیست های دندانی احتمال تومور را بالا می برند

هوشمند با اشاره به اثرات مخرب این بیماری اظهار کرد: عفونت لثه به راحتی قابل پیشگیری است و خوشبختانه افراد می توانند با روش صحیح مسواک زدن در زمان مناسب نقش بسیار موثری در ارتقا سلامت دهان و دندان خود داشته باشند.

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر افرا می خواهند به پوسیدگی و عفونت لثه دچار نشوند باید به زمان مسواک زدن خود توجه نمایند بهترین زمان مسواک زدن 20 دقیقه بعد از صرف غذا است؛ و اگر این زمان به 3 تا 4 ساعت بعد از صرف غذا برسد باعث پوسیدگی و عفونت لثه می گردد و مسواک زدن بعد از آن هیچ تاثیری نخواهد داشت.

او در سرانجام گرفت: افراد زمانی که به التهاب لثه دچار شده اند در مراحل اول می توانند جلوی عفونت را با مسواک زدن گرفته و آن را کنترل نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چگونه عفونت لثه و دندان می تواند باعث سکته و سرطان گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه عفونت لثه و دندان می تواند باعث سکته و سرطان گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید