کارت کیشوندی چیست و مدارک برای تمدید کارت کیشوندی کدامند؟

به گزارش وبلاگ لاوان، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که کارت کیشوندی چیست؟ یا چه ویژگی هایی دارد؟ یا آیا همه افرادی که به کیش سفر می نمایند، باید این کارت را دریافت نمایند یا خیر؟ ساکنین بومی که در این جزیره زندگی می نمایند، معمولا دارای کارت کیشوندی هستند و به وسیله آن می توانند از بسیاری از خدمات و مزایا در این جزیره بهره مند شوند. با ما در این مقاله همراه باشید تا بدانید چطوری کارت کیشوندی بگیریم و مدارک برای تمدید کارت کیشوندی کدامند.

کارت کیشوندی چیست و مدارک برای تمدید کارت کیشوندی کدامند؟

برای اخذ کارت کیشوندی به چه مدارکی احتیاج داریم؟

به طور کلی این مدارک را در سه گروه مهم یعنی مدارک اشتغال، مدارک عمومی و مدارک سکونت دسته بندی می کنند.

مدارک اشتغال براساس مقاله چطوری کارت کیشوندی بگیریم شامل موارد زیر هستند:

  1. گواهی اشتغال به تحصیل برای آن دسته از دانشجویانی که بیشتر از 6 ماه در این جزیره به تحصیل علم و دانش مشغول بوده اند.
  2. گواهی تحصیل بچه ها محصل در جزیره کیش
  3. قراردادها و مدارکی که به محل کار مربوط هستند.
  4. اتباع خارجی و ایرانی باید مجوزهای لازم و معتبر برای انجام فعالیت مالی را ارائه دهند.
  5. آقایان سرپرست خانواده و بالای 18 سال باید مدارک اشتغال را ارائه دهند.

مدارک عمومی برای دریافت کارت کیشوندی براساس مقاله چطوری کارت کیشوندی بگیریم شامل موارد زیر می شوند:

  1. عکس رنگی تمام رخ بدون استفاده از کلاه و کراوات
  2. اصل و کپی شناسنامه
  3. مدارک شناسایی
  4. کارت سرانجام خدمت یا معافیت برای آقایان
  5. اصل کارت ملی و کپی از پشت و روی آن

مدارک سکونت برای دریافت کارت کیشوندی براساس مقاله چطوری کارت کیشوندی بگیریم هم عبارتند از:

  1. گواهی سکونت
  2. اجاره نامه ملک مسکونی
  3. سند ملک مسکونی

انواع این کارت

اگر بخواهیم تعریف کوتاه و ساده ای از کیشوند داشته باشیم، باید بگوییم که به شهروندان این جزیره کیشوند گفته می شود. در واقع، افرادی که کیشوند محسوب می شوند، دارای یک کارت شناسایی مهم هستند که کارت کیشوندی نام دارد. این کارت بسیار معتبر است و مزایای زیادی برای دارنده آن دارد. به عنوان مثال، این افراد می توانند از تخفیفات ویژه و مزایای خاصی همانند تخفیفات گمرکی، امکان خروج لوازم خانگی از جزیره، واردات خودرو و...بهره مند شوند. علاوه بر آن، اگر مراکز و سازمانهای کیش اقدام به استخدام کارکنان کنند، افراد دارای کارت کیشوندی در اولویت قرار دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارت کیشوندی در رنگهای مختلف صادر می شود.

براساس مقاله کارت کیشوندی چیست، باید بدانید که هر کدام از این رنگها دارای معنای منحصر بفردی هستند و به گروه خاصی از شهروندان تعلق دارند. البته، متغیر بودن رنگ این کارتها هیچ اثری بر محتوای آن ندارد. در واقع، این گونه میتوان گفت که محتوای تمامی انواع این کارت کاملا یکسان است. در زیر انواع آن را با توضیحات مختصر برایتان آورده ایم.

  1. کارت کیشوندی صورتی: این کارت برای تاجران و سرمایه گذاران خارجی مناسب است و با دریافت آن می توانند از امتیازات ویژه ای بهره مند شوند.
  2. کارت کیشوندی کرم: براساس مقاله کارت کیشوندی چیست، باید بدانید که این نوع از کارت کیشوندی برای افراد متاهلی مناسب است که در جزیره کیش به تنهایی و به صورت مجردی به سر می برند.
  3. کارت کیشوندی آبی: کارت کیشوندی از نوع آبی برای افرادی مناسب است که به همراه خانواده خود به کیش مهاجرت کرده اند و قصد دارند که برای همواره در این جزیره بمانند.
  4. کارت کیشوندی سفید: براساس مقاله کارت کیشوندی چیست، باید بدانید که این نوع از کارت کیشوندی منحصرا برای تاجران و سرمایه گذارانی که ایرانی هستند، صادر می شود.
  5. کارت کیشوندی زرد: افراد مجرد و کسانی که هنوز تشکیل خانواده نداده اند نیز می توانند کارت شهروندی کیش البته از نوع زرد را دریافت کنند.
  6. کارت کیشوندی سبز: براساس مقاله کارت کیشوندی چیست، باید بدانید که این نوع از کارت برای بومیان این جزیره صادر می شود و منحصرا به این گروه تعلق دارد.

چگونه کارت کیشوندی خود را تمدید کنیم؟

براساس مقاله مدارک برای تمدید کارت کیشوندی باید بدانید که بر روی کارت کیشوندی معمولاً تاریخی درج شده که مربوط به مدت زمان اعتبار آن می شود. در صورتی که این مهلت به اتمام برسد، کارت مورد نظر اعتباری ندارد و باید اقدامات لازم را برای تمدید اعتبار آن انجام دهید. جهت تمدید کارت کیشوندی ابتدا باید کارت قبلی خود را به همراه مدارک دیگری که مورد احتیاج است، به سازمان مربوطه ببرید و تحویل دهید. تمدید اعتبار کارت کیشوندی به وسیله سایت کیشوندی نیز امکان پذیر است که برای این کار باید چیزی حدود 30 هزار تومان بپردازید.

شرایط خدمت سربازی در تمدید کارت کیشوندی بسیار مهم است. در واقع، اگر اعتبار کارت کیشوندی یک آقا که به تازگی وارد سن 18 سالگی شده به اتمام رسیده باشد، برای تمدید اعتبار آن ضروری است که یکسری مدارک را به سازمان مربوطه تحویل دهد. از جمله مهمترین این مدارک می توانیم به گواهی اشتغال به تحصیل یا برگه معافیت اشاره نماییم. در صورت مفقود شدن کارت کیشوندی ابتدا باید این موضوع را به مدیریت صدور کارت اطلاع دهید. پس از آن باید در یک روزنامه شاخص در کیش یک آگهی درباره مفقود شدن کارت کیشوندی خود ثبت نمایید. البته، امکان دریافت مجدد این کارت وجود دارد که برای این کار ابتدا باید فرم های مربوطه را پر کنید و مدارک لازم را تحویل دهید. سپس، جریمه آن را نیز باید پرداخت کنید.

شرایطی که برای گرفتن کارت کیشوندی وجود دارند، شامل چه مواردی هستند؟

امکان اخذ کارت کیشوندی برای تمامی افراد از شهرهای مختلف وجود دارد و تنها مختص به بومیان این جزیره نیست. بنابراین، شما می توانید به وسیله روشهای قانونی اقدامات لازم را انجام دهید. اما دریافت این کارت یکسری شرایط خاص و ویژه هم دارد که مهمترین آنها داشتن کارت سرانجام خدمت یا برگه معافیت برای آقایان بالای 18 سال است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید سفر هفتگی یا ماهانه به این جزیره داشته باشید، باید بگوییم که شرایط لازم برای دریافت کارت کیشوندی را ندارید، چرا که حداقل باید 6 ماه در این جزیره ساکن بوده باشید و این مورد یکی از شرایط اصلی دریافت کارت کیشوندی است. بعلاوه، برای اثبات این موضوع نیز باید اجاره نامه خانه یا سندی را ارائه کنید که معتبر باشد.

براساس مقاله مدارک برای تمدید کارت کیشوندی باید بدانید که برای دریافت کارت کیشوندی شما باید یکسری مراحل خاص را پشت سر بگذارید که یکی از مهمترین آنها این است که در دوره های آموزشی کیشوندی شرکت نمایید. از جمله موارد مهمی که در این دوره ها مورد آنالیز و بحث قرار می گیرند، می توانیم به فرهنگ زندگی در این جزیره، مقررات مهم هدایت و رانندگی، سرمایه گذاری در کیش اشاره کنیم. دوره های آموزشی کیشوندی هر دو هفته یک بار آغاز شده و افراد با شرکت در این دوره ها می توانند اطلاعات مفید زیادی را بدست آورند. در قسمت زیر افرادی را که شرایط لازم برای دریافت کارت کیشوندی دارند، برایتان ذکر کرده ایم:

  • اتباع کشورهای خارجی که شرکت ثبت کرده اند یا مجوز لازم را از سازمان بازرگانی منطقه آزاد کیش دریافت کرده اند.
  • دانشجویان کیش که مدارک لازم برای اقامت و اسکان را دارند.
  • کارفرمایانی که از مجوز لازم برای فعالیتهای مالی بهره مند هستند.
  • سرمایه گذارانی که صاحب ملک و خانه در کیش هستند و از خرید آنها حداقل چیزی حدود 6 ماه سپری شده است.
  • افرادی که محل تولد آنها کیش بوده و بومی این جزیره به شمار می آیند.
  • کارمندانی که مشغول به کار در سازمانهای مختلف اعم از دولتی یا غیر دولتی هستند. البته در صورتی از شرایط لازم برخوردار هستند که از اسکان و اقامت آنها حداقل چیزی حدود 6 ماه گذشته باشد.

چه راههایی برای دریافت کارت کیشوندی وجود دارد؟

اولین راه، مراجعه به سایت کیشوند است که یک روش آنلاین و راحت محسوب می شود. در واقع، شما به راحتی می توانید در منزل خود و به وسیله اینترنت به سایت مربوطه وارد شده و مدارک لازم را بارگذاری نمایید. روش دوم، این است که به سازمان خدمات شهری کیش بروید. بهتر است تمامی مدارک مربوطه را با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید اقدامات لازم را برای ثبت نام و دریافت کارت کیشوندی انجام دهید.

نشانی سایت صدور کارت کیشوندی kishvand.kish.ir است. این سامانه به سازمان منطقه آزاد کیش تعلق دارد. برای ثبت درخواست کارت کیشوندی به وسیله این سایت باید 5 مرحله را پشت سر بگذارید. در هر مرحله از شما اطلاعاتی خواسته می شود که باید آنها را با دقت در فرم مربوطه وارد کنید و تصاویر مورد نظر را بارگذاری نمایید. به وسیله سایت صدور کارت کیشوندی امکان انجام امور مهم دیگر نیز وجود دارد، از جمله درخواست کیشوندی نو، تمدید کارت کیشوندی ، اعلام مفقودی کارت کیشوندی و استعلام کارت کیشوندی.

منبع: همگردی

به "کارت کیشوندی چیست و مدارک برای تمدید کارت کیشوندی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت کیشوندی چیست و مدارک برای تمدید کارت کیشوندی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید