کشاورزی سمنان چقدر آب می خورد؟

به گزارش وبلاگ لاوان، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده مصرف آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می گردد توضیح داد: آمار دقیقی از میزان مصرف آب در این بخش وجود ندارد، اما بر اساس آمار وزارت نیرو بخش اعظم منابع آبی موجود در بخش کشاورزی استان سمنان مصرف می گردد.

کشاورزی سمنان چقدر آب می خورد؟

به گزارش گروه دریافت وبلاگ لاوان، حسین شاهینی اظهار کرد: 2600 حلقه چاه و بیش از 520 رشته قنات در استان وجود دارد که آب بخش کشاورزی از این طریق تأمین می گردد.

وی با بیان اینکه عمده آب کشاورزی استان سمنان از منابع آب های زیرزمینی تأمین می گردد، گفت: آب بخش کشاورزی در سطح استان از محل آب های سطحی که شامل حوزه های آبریز رودخانه های حبله رود، دامغان رود، تاش و مجن تأمین می گردد و به وسیله کانال های شبکه زیر سد به مزارع و کانون های فراوریی بخش کشاورزی رسیده و مصرف می گردد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، آب را رکن اصلی در فراوری محصولات کشاورزی عنوان نمود و گفت: میزان مصرف آب در این بخش یکی از دغدغه های اصلی متولیان امر در استان برای بحران کم آبی اخیر است.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی در استان سمنان به ویژه در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: امروز با توجه به مسائل موجود در تأمین منابع آبی و کاهش سطح آب های زیرزمینی در کشور و استان سمنان، ضرورت دارد تا اقداماتی راهبردی در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی انجام گردد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به مهمترین اقدامات مدنظر این سازمان برای صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی توضیح داد: اجرای طرح های زیربنایی به عنوان زمینه ساز مصرف بهینه آب، توسعه سیستم های نوین آبیاری و اجرای کامل الگوی کشت متناسب با ظرفیت های هر منطقه از استان و اقلیم حاکم بر آن از مهم ترین اقداماتی است که می تواند به افزایش راندمان آبیاری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی منجر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کشاورزی سمنان چقدر آب می خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزی سمنان چقدر آب می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید