کوربین دخالت ترامپ در سیاست بریتانیا را غیر قابل قبول خواند

به گزارش وبلاگ لاوان، به نقل از رویترز، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس اظهار داشته است ترامپ با حمایت از بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق بریتانیا، برای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری بریتانیا در امور این کشور دخالت می نماید و این دخالت قابل قبول نیست.

کوربین دخالت ترامپ در سیاست بریتانیا را غیر قابل قبول خواند

ترامپ پیش از سفر سه روزه خود به بریتانیا در این هفته در مصاحبه ای با روزنامه سان گفت: من فکر می کنم بوریس کارش را بسیار خوب انجام می دهد و بسیار عالی خواهد بود.

کوربین دعوت برای حضور در ضیافت دولت که به خاطر دیدار ترامپ ترتیب داده خواهد شد را رد نموده است. وی گفت: کوشش ترامپ برای تصمیم به اینکه چه کسی نخست وزیر آینده بریتانیا خواهد بود یک دخالت کاملاً غیر قابل قبول در دموکراسی این کشور است.

او اضافه نمود: نخست وزیر آینده باید با رای مردم در انتخابات عمومی انتخاب گردد نه از طریق رئیس جمهوری آمریکا یا اعضای حزب محافظه کار.

ترامپ همچنین در این مصاحبه گفته است بعضی دیگر از نمایندگان محافظه کار مجلس نیز خواهان حمایت او شدند. البته مایکل گوو، وزیر محیط زیست که ترامپ را به خاطر موضعش علیه ایران مورد انتقاد قرار داده است در زمره این نمایندگان نبوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کوربین دخالت ترامپ در سیاست بریتانیا را غیر قابل قبول خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوربین دخالت ترامپ در سیاست بریتانیا را غیر قابل قبول خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید