‫سقف رقابت پتروشیمی ها در بورس کالا برداشته می شود‬

به گزارش وبلاگ لاوان، در حالی که تاکنون سقف رقابت معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا حداکثر پنج درصد بود، از شنبه (24 شهریور) این سقف رقابت باز می گردد و تولیدنمایندگان و مصرف نمایندگان می توانند در فضای رقابتی به خرید اقدام نمایند.‬

‫سقف رقابت پتروشیمی ها در بورس کالا برداشته می شود‬

به گزارش وبلاگ لاوان، در هفته های گذشته صحبت های زیادی درباره عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا و همچنین قیمت پایه و سقف رقابت این محصولات مطرح بود. از زمانی که بحث دلار 4200 تومانی مطرح شد، قیمت پایه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا بر مبنای این ارز معین و سبب به وجود آمدن رانت هایی شد.‬

روز گذشته (پنج شنبه 22 شهریور) جلسه ای برگزار گردیده تا درباره سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا تصمیم گیری گردد. آن طور که محمد شریعتمداری - وزیر صنعت و معدن و تجارت، اعلام نموده، قرار است از فردا شنبه سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا برداشته گردد و به این صورت قرار است عرضه محصولات در پتروشیمی بدون سقف انجام گردد.

این تصمیم فرصت رانت خواری را کمتر و دست بسیاری از دلالان را از معاملات رانتی در محصولات پتروشیمی کوتاه می نماید. از فردا همه تولیدنمایندگان و مصرف نمایندگان واقعی می توانند بدون محدودیت اقدام به خرید محصولات پتروشیمی نمایند.

تا این هفته سقف رقابت معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا پنج درصد بود؛ یعنی مثلا اگر قیمت پایه 5000 تومان در نظر گرفته می شد، این قیمت تا حداکثر 5250تومان می توانست افزایش یابد و در نتیجه محصول خریداری گردیده توسط عده ای از دلالان به تولیدنمایندگان واقعی با قیمت بالاتری در بازار آزاد به فروش می رسید.

کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن قیمت ها در بورس کالا به قیمت واقعی، خریداران دیگر نمی توانند محصولات خریده گردیده را با انتظار افزایش قیمت و فروش در بازار آزاد دپو نمایند. این افزایش قیمت موجب می گردد که تقاضای کاذب از بین برود و محصولات به دست مصرف نماینده واقعی برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "‫سقف رقابت پتروشیمی ها در بورس کالا برداشته می شود‬" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "‫سقف رقابت پتروشیمی ها در بورس کالا برداشته می شود‬"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید