14 هزار پروانه کسب در استان صادر شده است

به گزارش وبلاگ لاوان، استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تحلیل ترکیب شغلی در استان از صدور 14 هزار پروانه کسب در مشاغل مختلف خبر داد.

14 هزار پروانه کسب در استان صادر شده است

یعقوبعلی نظری روز یکشنبه و در قرارگاه اشتغال استان افزود: در موضوع اشتغال استان کار های بسیار خوبی اجرا شده است، ولی متاسفانه بنا به برخی مسائل در سامانه های آماری ثبت نشده است که این موضوع باید به سرعت پیگیری شود.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود 14 هزار پروانه کسب در صنوف مختلف استان صادر شده است که هفت هزار پروانه آن در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

استاندار خراسان رضوی بیان نمود: اشتغال استان باید مبنتی بر جریان تولید پیگیری شود، البته اشتغال مبنی بر تسهیلات که از طریق نهاد های حمایتی انجام می شود نیز لازم به پیگیری است.

مشخص شدن جریان مالی استان

استاندار خراسان رضوی همچنین در قرارگاه تامین مالی گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که در بخش مالی و در بدو ورود به خدمت به عنوان استاندار انجام شد، پیگیری مرکز رصد و هدایت بخش مالی استان برای شناخت جریان مالی بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس برنامه ریزی صورت گرفت تا با شکل گیری قرارگاه تامین مالی، جریان مالی استان نیز با هدف رصد و پایش فعالیت های این حوزه انجام شود.

نظری بیان نمود: از سوی دیگر عقب ماندگی های این استان در قرارگاه به دست آمد تا با برنامه ریزی صورت گرفت مسیر مالی استان مشخص و اصلاح شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تصمیم گرفته شد تا در مسیر مالی استان، هیچ واحد مالی و کارخانه ای تعطیل نشود و از سوی دیگر بهبود و افزایش بهره وری در صنایع پیگیری شد و سپس ایجاد ظرفیت های نو مورد تاکید قرار گرفت. برهمین اساس فهرست نیازمندی های صنایع، کشاورزی و حوزه گردشگری استان به دست آمد و برای تامین منابع مالی آن ها برنامه ریزی شد تا در نهایت بدهکار بیکار در استان نداشته باشیم.

وی گفت:بر همین اساس باید فهرست واحد های تولیدی که به منابع مالی نیاز دارند با همکاری بانک های استان باید مورد بررسی قرار گیرند، زیرا باید نیاز و مسئله استان، محور اولویت ها باشد؛ همچنین منابع باید به سمت هدف مالی و رفع مشکل هدایت شود زیرا، اصالت بر رفع مشکل است و نه توزیع منابع بانکی.

نظری با اشاره به اینکه جریان مالی در کشور دچار چالش است و برای حل آن باید از اقدامات کمکی همچون ستاد تسهیل بهره برد افزود: دولت سیزدهم بر مولد سازی واحد های راکد تاکید بسیار دارد و برای انجام این موضوع باید کار جهادی انجام داد از این رو لازم است تا برای برخی از حرکت ها در سطح استان، ظرفیت سازی شود تا جریان مالی در استان و کشور متحول شود.

همچنین رضا خواجه نائینی مدیرکل امور مالی و دارایی استان خراسان رضوی نیز بیان نمود: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده 230 هزار میلیارد تومان برای برنامه های این استان مورد نیاز است که 70 درصد آن از طریق سرمایه گذاری صنایع و سایر منابع تامین شده است و برای 30 درصد دیگر باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا با کمک بانک های استان، هدف برنامه ریزی شده، محقق شود.

استاندار خراسان رضوی در کارگروه کشاورزی با اضهار اینکه برای رفع نیاز در حوزه دام و طیور باید زنجیره سازی انجام شود تا واحد های تولیدی خود توان تهیه نهاده مورد نیاز خود را داشته باشند گفت: صنعت دام و طیور یکی از بخش های جدی در تولید و اشتغال استان خراسان رضوی است که می توانیم آن را توسعه دهیم و این در حالی است که برای صادرات آن نیز برنامه جدی البته با هماهنگی نهاد های کشوری باید انجام شود تا مازاد تولید استان برای صادرات استفاده شود.

او ادامه داد: همچنین نهاده دامی باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا سایر هزینه های جانبی دامداری ها و واحد های مرغ و طیور کاهش پیدا کند بر همین اساس باید برای واردات با کیفیت برنامه ای در نظر گرفته شود.

وبلاگ لاوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "14 هزار پروانه کسب در استان صادر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 هزار پروانه کسب در استان صادر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید