3 روش کاربردی برای دیرتر خراب شدن غذا در طول سفر

به گزارش وبلاگ لاوان، دیرتر خراب شدن غذا در طول سفر علاوه بر نحوه نگه داری، به نوع غذایی که برای مسیر انتخاب می کنیم هم بستگی دارد. به طور کلی، جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی در سفر های جاده ای می تواند چالش برانگیز باشد و در صورت عدم نگه داری مناسب، ممکن است منجر فاسد شدن و مسمومیت غذایی گردد. در ادامه با روش هایی برای دیرتر خراب شدن غذا در طول سفر آشنا می شویم و به آنالیز برترین غذا های فاسد نشدنی برای سفر می پردازیم.

3 روش کاربردی برای دیرتر خراب شدن غذا در طول سفر

1. مواد غذایی را به خوبی بسته بندی کنید

هنگام برنامه ریزی برای سفر، یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه مواد غذایی را به درستی بسته بندی کنید. برای دیرتر خراب شدن غذا در طول سفر باید هر نوع غذایی را به خوبی بسته بندی کنید. این کار از غذا در برابر رطوبت و آسیب احتمالی در طول حمل و نقل محافظت می نماید. فویل، ظروف درب دار سیلیکونی یا پلاستیک های زیپ دار از برترین نوع بسته بندی ها به شمار می روند.

هنگام بسته بندی غذا، میزان ظرف مورد احتیاج خود را در نظر بگیرید. با انتخاب ظروف مناسب می توانید اطمینان حاصل کنید که غذای شما برای مصرف تازه، خوش طعم و سالم باقی می ماند. برای مقادیر بیشتر یا وعده های غذایی خانوادگی، ظروف یا جعبه های بزرگ تری را انتخاب کنید که مواد غذایی بیشتری را به راحتی در خود جای می دهند. علاوه بر این، اگر میوه ها و سبزیجات را در پلاستیک حمل می کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که باید کاملا خشک باشند. در غیر این صورت به سرعت خراب می شوند.

2. غذای خود را فریز کنید

سرد نگه داشتن غذا در حین سفر می تواند کمی مشکل باشد، به خصوص اگر مسافت های طولانی را در جاده طی می کنید. یکی از راه های ساده برای دیرتر خراب شدن غذا این است که قبل از آغاز سفر، آنچه را که می توانید فریز کنید. بعضی از انواع میوه ها (مانند انگور یا هندوانه برش داده شده) به خوبی یخ می زنند. اگر یک محفظه یخ با خود به همراه می برید، بهتر است غذا هایی که فسادپذیری بیشتری دارند را بالای یخ نگه دارید.

3. از یخچال مسافرتی بهره ببرید

از آنجایی که سرد نگه داشتن غذا ماندگاری آن را افزایش می دهد، اگر در طول سفر از مواد غذایی خانگی استفاده می کنید، برترین راه برای به تأخیر انداختن خراب شدن غذا، به همراه داشتن یک یخچال مسافرتی است. این یخچال ها معمولا در میزان های مختلفی وجود دارند تا به راحتی در ماشین جا شوند و احتمال فاسد شدن غذا در طول مسیر را به حداقل برسانند.

غذاهای فاسد نشدنی در طول سفر

بعضی میان وعده ها برای سفر بسیار مناسب هستند زیرا احتیاجی به یخچال ندارند و به راحتی فاسد نمی شوند.

آجیل

آجیل یکی از برترین گزینه ها برای برطرف گرسنگی در سفر است. در طول سفرهای جاده ای، همواره باید غذا های غنی از مواد مغذی را در اولویت قرار دهید تا با خوردن کمترین مواد غذایی، بیشترین انرژی را برای بدن خود فراهم کنید. آجیل به علت داشتن ویتامین ها و مواد معدنی بالا، انرژی ضروری مورد احتیاج شما را به سرعت فراهم می نماید. بادام، گردو، فندق و پسته از برترین گزینه های فاسد نشدنی برای مصرف در طول سفر هستند.

میوه های خشک

میوه های خشک اگرچه کوچک و سبک هستند، اما از مواد معدنی و پروتئینی بالایی برخوردارند و همین ویژگی آن ها را برای خوردن در طول مسیر سفر ایدئال می نماید. میوه های خشک مانند انجیر، خرما و کشمش دارای ماندگاری بالایی هستند و می توانند شما را برای مدت مناسبی سیر نگه دارند.

پاپ کورن و تخمه آفتاب گردان

تخمه آفتاب گردان یک خوراکی با ماندگاری بالا و پرطرف دار در طول سفر است. بعلاوه سرشار از ویتامینD، پروتئین، کلسیم، آهن و منیزیم است و می تواند شما را پرانرژی و سرحال نگه دارد. اگر برای بچه ها شکستن تخمه سخت است، می توانید تخمه آفتاب گردان آماده و بدون پوست را برایشان تهیه کنید تا به راحتی در طول سفر سیر بمانند. پاپ کورن از دیگر خوراکی های مورد علاقه بچه ها است. بعلاوه برای افرادی که درطول سفر هم مواظب تناسب اندام خود هستند، یک میان وعده مناسب به شمار می رود. زیرا یک فنجان پاپ کورن سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی لازم است در حالی که کالری پایینی دارد.

سبزیجات و میوه های تازه

هنگامی که قصد سفر دارید، مطمئن شوید که تازه ترین میوه ها و سبزیجات را با خود حمل می کنید. بهتر است آن ها را یک روز قبل از سفر بخرید تا به افزایش طول عمر و تازگیشان یاری کند. هویج خرد شده وزن کمتری دارد، سفت است و دیر خراب می گردد و بعلاوه مواد مغذی بالایی دارد. بنابراین شکم را در طول مسیر سفر جاده ای سیر نگه می دارد. سیب هم از میوه های سفت و شیرین و با ماندگاری بالا است. بعلاوه برای کاهش وزن هم بسیار ایدئال است و می تواند به عنوان یک میان وعده رژیمی در طول سفر در نظر گرفته گردد.

غذاهای پخته با ماندگاری بالا

برنج و ماکارونی، سوپ های سبک حاوی غلات و حبوبات و ساندویچ های سبک تهیه شده از نان های تازه از برترین مواد غذایی برای استفاده در طول مسیر بدون نگرانی از فاسد شدن سریع هستند.

چه غذاهایی برای سفر مناسب نیستند؟

بعضی از غذاها برای نگه داری و مصرف در طول سفر مناسب نیستند و بهتر است اگر از محفظه یخ یا یخچال مسافرتی استفاده نمی کنید، از انتخاب آن ها خودداری کنید. به عنوان مثال محصولات لبنی به راحتی فاسد می شوند و از علل شایع مسمومیت غذایی در سفر هستند. گوشت یکی دیگر از مواد غذایی است که اگر به درستی نگه داری یا پخته نگردد، می تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند. توصیه می گردد از حمل گوشت خام در طول سفر خودداری کنید زیرا سریع تر از سایر اقلام فاسد می گردد. سس ها از دیگر مواد غذایی آسیب پذیر و به سرعت فاسد شدنی هستند. سس مایونز و سس های خانگی که با گوجه فرنگی تهیه می شوند، در صورتی که در جای خنک قرار نگیرند به راحتی ایجاد مسمومیت خواهند کرد.

سخن پایانی

نگه داشتن مناسب غذا در طول سفر می تواند موجب صرفه جویی در زمان، پول و بعلاوه جلوگیری از آلودگی یا فاسد شدن غذا ها گردد. بسته بندی مواد غذایی در حین حرکت بخش مهمی از فرآیند است. برای داشتن یک سفر شاد و به یادماندنی بدون مسمومیت غذایی، بهتر است غذا های فاسد نشدنی را انتخاب کنید که ماندگاری طولانی دارند و می توانند شرایط نگه داری مختلف را تحمل نمایند و از خوردن لبنیات، تخم مرغ و گوشت تا حد امکان خودداری کنید. مواد غذایی و میان وعده های سبک برترین گزینه برای مصرف هستند. بعلاوه در طول سفر، صابون و ضدعفونی نماینده دست همراه داشته باشید و پیش از غذا دست های خود را بشویید. در صورتی که دسترسی به آب برایتان سخت بود، از دستمال های مرطوب آنتی باکتریال و نه دستمال های مرطوب پاک نماینده آرایش، بهره ببرید.

منابع: fitandflex, freerangela

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 روش کاربردی برای دیرتر خراب شدن غذا در طول سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش کاربردی برای دیرتر خراب شدن غذا در طول سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید