3 فاکتور مهم که در هنگام خرید بتل روپ باید در نظر بگیرید

به گزارش وبلاگ لاوان، اگرچه طناب های ورزشی یا بتل روپ در نگاه اول ممکن است به نظر یک وسیله ساده در تجهیزات ورزشی-آموزشی به نظر برسند، اما در زمان انتخاب این کالا نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام خرید آن ها را در نظر بگیرید. در حالت کلی بتل روپ ها در مقدار های مختلف (طول و ضخامت) و متریال متفاوتی در بازار وجود دارند که این فاکتورها با توجه به فضای تمرین، اهداف ورزشی، سطح آمادگی جسمانی و قد کلی ورزشکار مشخص می گردد.

3 فاکتور مهم که در هنگام خرید بتل روپ باید در نظر بگیرید

در مجموع، این دسته از محصولات یک ابزار ورزشی عالی هستند که برای مدت طولانی ای در کنار شما خواهند بود و به سادگی خراب نمی شوند. بنابراین اگر بار اول انتخاب درستی داشته باشید، دیگر احتیاجی به خرید مجدد آن نخواهید داشت. در این راهنمای خرید از سری راهنماهای خرید وبلاگ لاوان مگ، همه نکات و فاکتورهایی که باید در خصوص مقدار و مواد سازنده این نوع طناب ضروری است بدانید، را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید بتل روپ مناسبی را برای فضای استادیوم یا خانه خود تهیه کنید.

لیست محتوا

بتل روپ چیست؟

آشنایی با مقدار های مختلف بتل روپ

در هنگام خرید بتل روپ باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

معرفی پرفروش ترین مدل های بتل روپ در وبلاگ لاوان

بتل روپ چیست؟

بتل روپ (BATTLE ROPES) یا طناب ورزشی، نوعی طناب ضخیم و سنگین است که از مرکز به کف زمین یا دیوار قلاب شده است. همین طرز بستن هم باعث می گردد که بتوان آن را به شکل کار آمدی به دو سری طناب برای گرفتن در دو دست تبدیل کرد که به یک نقطه وصل شده است. به طور کلی دو فاکتور طول و ضخامت بتل روپ به آن مقاومت و قابلیت حرکت قابل توجهی می دهد و به ورزشکار این امکان را می دهد که به شکل مستقل، از هر بازو برای شلاق زدن به طناب استفاده کند.

فواید استفاده از بتل روپ

در خصوص فواید کار با این دسته از ابزارهای ورزشی هم خوب است بدانید که عضله های بازو، بالا تنه، شکم، پشت و گلوت ها با استفاده از این طناب می تواند تقویت گردد و در کنار آن حرکت موج متناوب که معمولاً با استفاده از طناب های بتل انجام می گردد می تواند مغز شما را به چالش بکشد.

آشنایی با مقدار های مختلف بتل روپ

بتل روپ ها معمولاً در طول های 30، 40 و 50 فوتی (9، 12 و 15 متری) و ضخامت های 1.5، 2 و 2.5 اینچی (حدودا 3.8، 5 و 6.3 سانتی متری) در بازار وجود دارند. البته به یاد داشته باشید، از آنجایی که طناب های بتل روپ در وسط لنگر می شوند تا دو برابر شوند، مدل های 50 فوتی آن ها تقریباً 25 فوت طناب در هر دو طرف هستند، این بدان معناست که برای استفاده از چنین وسیله ای به حدود 30 فوت (حدودا 9.5 متر) فضا احتیاج دارید.

طول استاندارد طناب بتل روپ

  • 30 فوت (9 متری)
  • 40 فوت (12 متری)
  • 50 فوت (15 متری)

ضخامت بتل روپ ها (قطر)

  • 1.5 اینچ (3.8 سانتی متری)
  • 2 اینچ (5 سانتی متری)
  • 2.5 اینچ (6.3 سانتی متری)

متریال سازنده بتل روپ

  • الیاف مصنوعی (پلی استر، پلی پروپیلن، داکرون، نایلون)
  • فیبر طبیعی (مانیلا، سیسال)

در هنگام خرید بتل روپ باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

در این بخش مروری بر مهم ترین نکات مطرح در زمینه خرید انواع بتل روپ خواهیم داشت تا در انتخابی دقیق شما را یاری کنیم. اما قبل از هر چیزی پاسخ به چند سوال مهم می تواند به انتخابی دقیق تر یاری کند.

  1. آیا علاقه مندید که از بتل روپ برای کاهش مقدار چربی بدن، افزایش استقامت، بهبود کاردیو، عضله سازی یا همه موارد فوق بهره ببرید؟ در چنین حالتی مقدار ضخامت طناب اهمیت ویژه ای دارد.
  2. آیا خانم هستید، دستان کوچکی دارید، مقدار متوسطی دارید یا جزو افراد درشت اندام به حساب می آیید؟ در چنین حالتی باز هم ضخامت طناب با اهمیت است.
  3. چقدر فضا برای تمرین دارید؟ این مساله با طول وسیله ورزشی شما در ارتباط است.
  4. از بتل روپ خود در کجا استفاده خواهید کرد؟ پاسخ این سوال نوع متریال بتل روپ را معین می نماید.

اگر پاسخ سوالات بالا را بدانید، انتخاب طناب بر اساس طول، ضخامت و جنس آن به راحتی انجام می گیرد. بنابراین اکنون با در نظر گرفتن سوالات فوق، نکات مهم در انتخاب و خرید بتل روپ را آنالیز می کنیم.

1. انتخاب بر اساس طول طناب (BATTLE ROPE LENGTH)

همانطور که به شکل خلاصه در قسمت قبلی هم اشاره کریدم طول بتل روپ ها معمولا 30، 40 و 50 فوت است. البته شما می توانید مدل هایی با مقدار 10 فوت هم در بازار پیدا کنید، اما مسلما چنین طول کوتاهی اجازه استفاده از طناب را به شکلی که واقعا برای آن ساخته شده است را به شما نمی دهد. در حالی که طول های 30، 40 و 50 فوت ممکن است بسیار طولانی به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که طناب دور یک لنگر پیچیده می گردد تا با آن بتوان دو سر ایجاد کرد. این بدان معناست که طنابی 30 فوتی در هر دست 15 فوت، طناب 40 فوتی در هر دست 20 فوت و طناب 50 فوتی در هر دست 25 فوت خواهد بود.

به همین خاطر گفتنی است که تصمیم گیری در خصوص طول بتل روپ آسان است، چراکه اگر فقط مقدار فضای تمرینی را در نظر بگیرید و مسئله ای از این بابت نداشته باشید، ما همیشه مدل های 50 فوتی را توصیه می کنیم، زیرا هر چه طناب طولانی تر باشد، روان تر و همه کاره تر خواهد بود. طناب های کوتاه تر سیالیت کمتری دارند، که باعث می گردد قبل از اینکه نیرویی که روی طناب ایجاد می کنید به نقطه لنگر برسد، نوعی لگد به سمت شما بازگردد.

از جمله دیگر فواید انتخاب بتل روپ های بلند این است که وزن آن ها بیشتر است و احتیاج است که نیروی بیشتری برای حرکت دادن طناب و ایجاد موج ها از طرف شما به طناب وارد گردد. اساساً این بدان معناست که استفاده از آن ها سخت تر است، زیرا مقاومت بیشتری دارند. در مجموع، طناب های بتل روپ باید به صورت روان کار کند، بنابراین هر چه طولانی تر باشند، بهتر و موثرتر خواهد بود.

به طور خلاصه، اگر شرایطش را دارید طنابی 50 فوتی تهیه کنید. در غیر این صورت مدل های 40 فوتی نیز بسیار خوب عمل می نمایند، البته اگر بدن نه چندان آموخته ای دارید و تازه کار هستید، حتی می توان اذعان داشت که این نوع از طناب ها برای شما بهتر است.

توجه: اگر صاحب یک باشگاه ورزشی هستید، یک طناب 50 فوتی یا 40 فوتی تهیه کنید، اما خرید مدل های 30 فوتی برای باشگاه را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، چراکه مانند این است که تنها دمبل هایی از 5 تا 25 پوند در باشگاه خود داشته باشید.

2. اهمیت ضخامت بتل روپ (BATTLE ROPE THICKNESS)

رایج ترین قطر یا ضخامت برای این دسته از کالاهای ورزشی 1.5 اینچ و 2 اینچ است، با این حال، ممکن است بتوانید در بازار انواع طناب هایی به ضخامت 2.5 اینچ هم پیدا کنید. جالب است بدانید که در نگاه اول ممکن است ضخامت طناب بی اهمیت به نظر برسد، اما این طور نیست و می تواند تفاوت زیادی در سبک ورزش شما ایجاد کند، حتی نیم اینچ هم می تواند به طور قابل توجهی روی تمرین شما تأثیر بگذارد، بنابراین باید اهداف ورزشی و تمرینی خود را در زمان انتخاب ضخامت در نظر بگیرید. بعلاوه قد و قدرت بدنی شما هم در انتخاب موثر است. چراکه بتل روپ های ضخیم وزن بیشتری دارند که استفاده از آن ها را سختتر می نماید.

  • وزن یک کالای 1.5 اینچی و با طول 30 فوت حدودا 16 تا 18 پوند (7 تا 8 کیلوگرم) است.
  • وزن یک طناب 1.5 اینچی با طول 40 فوت حدودا 22 تا 24 پوند (10 الی 11 کیلوگرم) است.
  • وزن محصولی 1.5 اینچی با طول 50 فوت حدودا 27 تا 29 پوند (12 الی 13 کیلوگرم) است.
  • وزن کالایی 2 اینچی با 30 فوت طول حدودا 27 تا 30 پوند (12.5 الی 13.5 کیلوگرم) است.
  • وزن محصولی 2 اینچی با طول 40 فوت حدود 37 تا 40 پوند (16.5 الی 18 کیلوگرم) است.
  • وزن یک بتل روپ 2 اینچی با طول 50 فوت حدود 47 تا 50 پوند (21.5 الی 22.5 کیلوگرم) است.

طناب های سنگین تر برای تمرینات سریع و شدید برترین گزینه هستند. درواقع چنین مدل هایی برای ساخت عضلات و تقویت بیشتر آن ها کاربردی اند. از طرفی گزینه های سبک تر برای تمرینات هوازی، مانند تمرینات متمرکز بر روی قلب، استقامتی و HIIT برترین انتخاب اند. برای روشن شدن همه چیز، اجازه دهید به طور سریع به این موضوع بپردازیم که چه کسی دقیقا باید چه چیزی بخرد؟

بتل روپ از نوع 1.5 اینچی:

مهم نیست که چقدر اندام بزرگی دارید، اگر علاقه مندید که از طناب خود برای تمرینات کاردیو، HIIT و تمرینات دایره ای بهره ببرید، باید یک طناب 1.5 اینچی بخرید. طناب نازک تر به شما این امکان را می دهد که به خوبی دو سر آن را در دست بگیرید و مجموعه ای از نوسانات طولانی تر و با شدت بالاتری را تحمل کنید.

بتل روپ از نوع 2 اینچی:

اگر دست های بزرگ و انگشتان قوی تری دارید و تصمیم دارید آن ها را حتی قوی تر هم کنید، این مدل های بتل روپ می تواند برای شما مفید باشد. بعلاوه از این دسته از طناب ها می توان برای ست های کوتاه و شدید به منظور ساختن عضله استفاده کرد. لازم به تاکید است که تنها مردانی با دست های بسیار بزرگ می توانند دست های خود را به طور کامل دور یک طناب 2 اینچی بپیچند.

بتل روپ از نوع 2.5 اینچی:

راستش را بخواهید، فقط انسان های بزرگ الجثه طناب 2.5 اینچی را انتخاب می نمایند. بنابراین خرید این نوع از کالاها شامل بیشتریت قریب به اتفاق مردم نمی گردد. حتی اگر خودتان را همانند هرکول می بینید، باز هم توصیه می کنیم که به سراغ موردهای 2.5 اینچی نروید.

همانطور که در قسمت مربوط به طول طناب مدل های 50 فوتی را توصیه کردیم در این بخش هم محصولاتی با ضخامت 1.5 اینچ را برترین و همه کاره ترین گزینه خرید می دانیم. این گذاره تقریباً برای همه افراد، به خصوص مبتدیان (اعم از بزرگ و قوی یا کوچک و ضعیف) صدق می نماید.

3. انتخاب بر اساس متریال سازنده طناب (BATTLE ROPE MATERIAL)

هنگام بحث در خصوص مواد سازنده بتل روپ، اساساً در خصوص دوام آن صحبت می گردد. در حالت کلی دو ماده اصلی سازنده این دسته از کالاها شامل مانیلا (manila) و پلی داکرون (poly Dacron) می گردد که پلی داکرون بسته به ترکیبی که دارد می تواند بی کیفیت یا باکیفیت باشد. البته در بازار لوازم ورزشی می توان مدل هایی از طناب های جنگی را پیدا کرد که از مواد دیگری ساخته شده باشند، اما عمدتاً انواع بتل روپ ها از پلی داکرون ساخته می شوند.

بتل روپ هایی از جنس مانیلا (manila ropes)

مانیلا نوعی گیاه است که خواستگاه آن کشور فیلیپین است. این نوع ماده از الیاف کنف مانند و بسیار قوی ساخته شده است، بنابراین طناب های مانیلا کاملا قدرتمند و طبیعی هستند. جالب است بدانید قبل از اینکه الیاف مصنوعی وارد بازار شوند، بتل روپ های مانیلا برترین انتخاب برای اغلب افراد بود. البته همانند هر ماده دیگری مانیلا دارای مزایا و معایبی است.

مزایا:

  • ارگانیک و سازگار با محیط زیست هستند.
  • سیالیت زیادی دارند و در برابر اشعه UV خورشید مقاومت عالی ای از خود نشان می دهند.
  • یک نکته جالب در خصوص طناب های مانیلا این است که آن ها ظاهر خام و منحصر به فردی دارند.

معایب:

  • این دسته از کالاها اگر در هوای آزاد و در زیر باران رها شوند بی شکل می شوند و کپک می زنند.
  • حدود 10 تا 25 درصد گران تر از بتل روپ هایی از جنس پلی داکرون هستند.
  • اگر از بتل روپ در بیرون از خانه استفاده می کنید، ریزش الیاف آن مشکل ساز نیست، اما اگر قصد دارید از طناب خود در داخل خانه بهره ببرید، تمیز کردن الیاف همیشه دردسرساز است.

بنابراین، مگر اینکه هوادار پر و پا قرص استفاده از مواد ارگانیک باشید که بخواهید از طناب های جنگی خود فقط در خارج از خانه بهره ببرید، در غیر اینصورت مدل های مانیلایی را رها کنید و به سراغ طناب های پلی داکرون بروید.

بتل روپ هایی از جنس پلی داکرون (aka Polydac ropes)

به طور کلی پلی داکرون ترکیبی از دو نوع ماده مصنوعی یعنی پلی پروپیلن و پلاستیک داکرون است. این دسته از طناب ها با هسته ای از جنس پلی پروپیلن و الیافی از جنس داکرون در اطراف آن ساخته شده اند. پلی روپیلن باعث می گردد که طناب سبک باشد و در کنار آن امکان انعطاف پذیری کالا را هم فراهم می نماید. علاوه بر این، پلی پروپیلن و داکرون هر دو در برابر پوسیدگی، آب، روغن و بیشتر مواد شیمیایی مقاوم هستند.

مزایا:

  • طناب های پلی داک همانند مانیلا ریزش الیاف ندارند.
  • ارزان تر هستند و در برابر سطوح ساینده و آب بسیار مقاوم تر اند بنابراین در بیرون و داخل خانه قابل استفاده هستند.

معایب:

  • تنها مشکل واقعی طناب های پلی داک این است که تشخیص مدل های باکیفیت از بی کیفیت در آن سخت است. درواقع مشکل طناب های ارزان قیمت پلی داک این است که سیالیت کمتری دارند، بنابراین بدیهی است که ایدئال نیستند.

البته حتی بتل روپ های پلی داک باکیفیت هم زمانی که برای اولین بار از جعبه بیرون کشیده می شوند، کمی سفت هستند، اما پس از چند جلسه تمرین، آن ها شکسته می شوند و احساس می نمایند بسیار روان شده است. در حالت کلی خرید مدل هایی از بتل روپ از جنس پلی داک را به شدت پیشنهاد می کنیم؛ چرا که لازم نیست نگران ریزش الیاف آن باشید، قیمت بالایی هم ندارد و برای مدت طولانی ای بدون نگرانی از پوسیدگی، دوام خواهند آورد. این نوع از الیاف بادوام ترین و برترین گزینه برای بتل روپ است.

در انتها این قسمت گفتنی است که بتل روپ های 2 اینچی به مقدار مدل های 1.5 اینچی فراوری نمی شوند زیرا طناب های 1.5 اینچی بیشترین تقاضا را در بازار لوازم ورزشی دارند. بنابراین برای افراد علاقه مند به کالاهای 2 اینچی گزینه های کمتری برای انتخاب وجود دارد.

معرفی پرفروش ترین مدل های بتل روپ در وبلاگ لاوان

قبل از معرفی پرفروش ترین بتل روپ های بازار ضروری است تاکید کنیم که این دسته از محصولات واقعاً یک گزینه بسیار تخصصی نیستند که تنها برندهای خاصی بتوانند طنابی ایدئال را بسازند. بنابراین تقریبا هر شرکتی می تواند یک بتل روپ باکیفیت و خوب را بسازد به شرطی آنکه برای تهیه آن از متخصصین امر یاری گرفته باشد. حال با این توضیحات به سراغ معرفی پرفروش ترین مدل های بتل روپ در وبلاگ لاوان می رویم.

طناب بتل روپ پاورجیم مدل 2023 قطر 1.5 اینچی 9 متری

طناب بتل روپ پاورجیم مدل 2023 گزینه ای 9 متری یا به عبارتی 30 فوتی است که قطر آن به 1.5 اینچ می رسد. این مدل طناب جنگی روکشی مقاوم در برابر پارگی دارد و جنس آن ترکیبی از نخ با بافت ابریشمی است. کشور فراوری نماینده این محصول چین است و در حالت کلی وزن آن 7.8 کیلوگرم برآورد شده است.

طناب بتل روپ کد m4 طول 10 متر

این مدل طناب بتل روپ جزو مدل های 40 فوتی بازار است که به عبارتی 10 متری حساب می گردد. این مدل کالا حدودا 7.5 کیلوگرم وزن دارد و سایر مشخصات آن شامل کالایی ساخت ایران، بدنه ای از جنس نخ و پلاستیک، مقاوم در برابر پارگی، همراه با بافتی یکنواخت و مستحکم است. گفتنی است که قطر یا ضخامت این نوع طناب 4 سانتی متری یا همان 1.5 اینچی است.

طناب بتل روپ پاورجیم مدل 2 اینچی 15 متری

یکی از مدل های پرفروش و محبوب بازار که طولی به مقدار 50 فوت یا 15 متر دارد، طناب بتل روپ پاورجیم مدل 2 اینچی 15 متری است. این نوع کالای ورزشی قطری 2 اینچی دارد و به همین خاطر هم به خانم ها چندان توصیه نمی گردد. از دیگر مشخصه های این کالا می توان به وزن 20 کیلوگرمی، حفظ تعادل بالا، بدنه ای مستحکم و از جنس الیاف مصنوعی اشاره نمود.

طناب بتل روپ مدل 1.5 - 15

طناب بتل روپ مدل 1.5 - 15 گزینه ای باکیفیت و همراه با مشخصاتی همانند وزن حدودا 11 کیلوگرمی، ضخامت 1.5 اینچ، طول 50 فوتی، بدنه ای از جنس الیاف پلی استر و کاملا مستحکم و بادوام به بازار عرضه شده است. به طور کلی طناب بتل روپ برای استقامت بدن و تناسب اندام، گزینه ای مؤثری است و طناب بتل روپ مدل 1.5 - 15 یکی از مدل هایی است که می تواند احتیاج خانم ها و آقایان را به خوبی رفع کند.

طناب بتل روپ مدل XCV-01 طول 15 متر

طناب بتل روپ مدل XCV-01 کالایی 15 متری یا همان 50 فوتی است که با توجه به طول مناسبی که دارد برای استفاده در محیط بیرون از خانه کاملا کاربردی است. این بتل روپ با مشخصات دیگری همانند قطر یا ضخامت 1.5 اینچی، وزن حدودا 11 کیلوگرمی، جنس الیافی از پلی استر و کاملا بادوام همراه شده است و یکی از گزینه های باکیفیت و پرفروش سایت وبلاگ لاوان است.

طناب تمرین مدل بتل روپ کد a.s734 طول 15 متر

طناب تمرین مدل بتل روپ کد a.s734 طول 15 متر محصولی بالارده با بدنه ای کاملا مستحکم و بادوام است که در مقابل انواع کشیدگی به خوبی از خود مقاومت نشان می دهد. این نوع طناب جنگی از الیافی از جنس نایلون ساخته شده است و وزن کلی آن حدودا 22 کیلوگرم است. گفتنی است که این بتل روپ جزو گزینه های دو اینچی است و برای خانم ها چندان توصیه نمی گردد.

طناب تمرین مدل بتل روپ KF5 طول 12 متر

یکی از مدل های قطور و باکیفیت بازار از جنس الیاف طبیعی طناب تمرین مدل بتل روپ KF5 طول 12 متر است که طول آن همانطور که از نام آن پیداست 15 متر یا 50 فوت است. از طرفی ضخامت این نوع طناب به 2 اینچ می رسد که در کنار وزن 4.7 کیلوگرمی آن یکی از گزینه های ارگانیک و دوست دار محیط زیست به شمار می رود. البته توصیه می گردد که به دلیل ریزش الیاف طناب در طول فعالیت، بهتر است که از آن در فضای داخلی خانه استفاده نکنید.

طناب بتل روپ مدل CROSSFIT GYM 2019 طول 12 متری 2 اینچ به همراه کاور

طناب بتل روپ مدل CROSSFIT GYM 2019 کالایی با مشخصات قابل توجه همانند ضخامت 2 اینچی و طول 50 فوتی است. این نوع طناب از جنس الیاف مصنوعی بوده با کاور به بازار ارائه شده است، بعلاوه وزن آن به 10 کیلوگرم می رسد. لازم به تاکید است که این نوع محصول دارای روکش است که به چسبندگی بهتر آن در زمان کار و طول عمر کالا یاری می نماید.

طناب تمرین مدل بتل روپ

برند ایکس فیت، یکی از شرکت های مشهور در زمینه فراوری بتل روپ است که همیشه از مواد اولیه و الیاف با کیفیت و تراکم زیاد استفاده می نماید. به همین خاطر هم طناب های آن از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر طناب تمرین مدل بتل روپ گزینه ای بادوام با مشخصه هایی همانند بدنه ای ساخته شده از الیاف نایلون، طول 30 فوتی (9 متری)، قطر 1.5 اینچی و به رنگ مشکی است که وزن آن 7 کیلوگرم مقدار گیری شده است.

طناب تمرین پاورجیم مدل طناب بتل روپ پاورجیم مدل2023 قطر 1.5 اینچی 12 متری

طناب تمرین پاورجیم مدل طناب بتل روپ پاورجیم مدل2023 آخرین نمونه پرفروش در بین بتل روپ های وبلاگ لاوان است که ویژگی های آن شامل قطر 1.5 اینچی، طول 50 فوتی، وزن حدودا 10 کیلوگرمی و جنس الیاف نخ و بافت ابریشمی می گردد. این نوع محصول با روکش مقاوم در برابر پارگی همراه شده است و جزو گزینه های باکیفیت چینی محسوب می گردد.

منبع: Set For Set

پاسخ به سوالات متدوال

بتل روپ چیست؟

بتل روپ یا هوی روپ، یک ابزار قدرتی و تناسب اندام است که عمدتا برای بهبود تناسب قلبی-عروقی با استفاده از ایجاد نوساناتی در طول طناب به یاری دست ها به کار می رود.

استفاده از بتل روپ چه مزایایی دارد؟

انجام تمرینات ورزشی با استفاده از بتل روپ باعث می گردد که دو نیرو یکی از جانب زمین و دیگری به وسیله موج های ایجاد شده در طناب، به بدنتان وارد گردد که باعث تقویت قدرت عضلات می گردد.

برترین مدل بتل روپ برای خرید چیست؟

برترین بتل روپ چه برای حرفه ای ها و چه مبتدیان مدل هایی با طول 50 فوتی، ضخامت 1.5 اینچی و از جنس الیاف مصنوعی ای به نام پلی داک است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 فاکتور مهم که در هنگام خرید بتل روپ باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 فاکتور مهم که در هنگام خرید بتل روپ باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید