مقایسه جیلی امگرند X7 با چری تیگو 7 و لیفان X60

به گزارش وبلاگ لاوان، شاید بهتر باشد که جیلی امگرند X7 را فقط با هموطنان خود مقایسه کنیم، چون سطح کیفی تولید و طراحی آن باعث می شود حتی مقایسه با مدل های کره ای هم قیاس مع الفارق باشد.

مقایسه جیلی امگرند X7 با چری تیگو 7 و لیفان X60

رقبای جیلی امگرند X7 در بین هموطنانش مانند لیفان X60، تیگو 7، جک S5، برلیانس V5 و چانگان CS35 هم کم نیست. در این مقاله، ما به مقایسه جیلی امگرند X7 با تیگو 7 و لیفان X60 می پردازیم.

مقدمه ای بر جیلی امگرند X7

با استقبال فراوان عموم مردم از خودروهای کراس اوور، چند سالی است که تقریباً تمامی کمپانی های خودروسازی اقدام به تولید مدل های مختلفی از این کلاس خودرو کرده اند. به طور کلی، از هر برند انتخاب های زیادی با آپشن ها و امکانات فراوان در بازار وجود دارد. جیلی امگرند X7 یک‭ ‬کراس اوور‭ ‬چینی‭ ‬کوچک است، بنابراین رقبای زیادی را باید پشت سر بگذارد.

در بازار ایران کراس اوورهای زیادی در رده های قیمتی مختلف و نسخه های متفاوت از برندهای اروپایی و آسیایی وجود دارد؛ از ب ام و و پورشه گران قیمت گرفته تا مدل هایی از کیا، تویوتا و هیوندای آسیایی مقبول و میان قیمت و شاسی بلندهایی از برندهای چینی مانند چری، لیفان و جک.

مقایسه جیلی امگرند X7 با چری تیگو 7

چری X33 یا MVM X33 در همان ابتدای کار، یعنی در نام گذاری از بلاتکلیفی معمول محصولات چینی رنج می برد. این خودرو که به چری تیگو هم معروف است، مانند دیگر هموطنان خود کپی سوزوکی گرند ویتارا است.

برخلاف جیلی امگرند که به خوبی از موتور، جعبه دنده و تاحدودی طراحی تویوتا راو 4 بهره برده، چری تیگو در الهام گرفتن خود از سوزوکی گرند ویتارا چندان پیروز عمل نکرده است؛ به طوری که در نگاه اول به نظر می آید که ایرادهای ظاهری از مونتاژ ضعیف قطعات است، اما وقتی دقیق تر می شویم، می بینیم که همه چیز از طراحی ضعیف ناشی می شود.

جیلی امگرند X7 از نمای روبه رو

فضای زیاد بین گل گیرها با نمای جلو و عقب خودرو، ظاهری غیرحرفه ای و اقتصادی به آن بخشیده است. شاید بتوان گفت طراحی ظاهری جیلی امگرند X7 کمی قدیمی است، اما از تناسب خوبی در بیشتر قسمت ها سود می برد. درون کابین هم اختلاف زیادی بین دو خودرو وجود دارد. هرچه فضای داخلی جیلی امگرند X7 بزرگ و جادار است، در چری X33 فضایی باز و راحت نمی بینیم. جایگاه های عقب کاملاً تا نمی شود تا بتوان قطعات بزرگ را در صندوق بار جا داد. جایگاه های عقب هم راحت نیست و با وجود کلاس کراس اوور خودرو، فضا برای سرنشینان کافی نیست.

ازنظر فنی جیلی امگرند دارای پیشرانه 2378 سی سی است و تیگو 7 موتوری 1498 سی سی دارد. طبق معمول با این حجم موتور، برنده تولید قدرت هم جیلی خواهد بود که می تواند 162 اسب بخار قدرت تولید کند. در مقابل قدرت تیگو 146 اسب بخار است. حداکثر سرعت این دو خودرو با هم برابر و 185 کیلومتر بر ساعت است. در زمینه شتاب دست برتر با تیگو 7 است که حدود 1.5 ثانیه در مقایسه جیلی امگرند X7 زودتر به سرعت 100 کیومتر بر ساعت می رسد.

مصرف سوخت جیلی امگرند X7 هم به شکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر حدود 1.5 لیتر بیشتر از تیگو 7 است. ازنظر ایمنی جیلی سنگ تمام گذاشته است. در این مدل حتی کیسه هوای زانویی به کار رفته است، درحالی که تیگو 7 این نوع کیسه هوا را ندارد و فقط دارای کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای است که در جیلی هم وجود دارد.

ازنظر امکانات و آپشن ها، تیگو 7 در مقایسه جیلی امگرند X7 جلوتر است و امکاناتی مثل دوربین 360 درجه، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، کیلس، سنسور باران و … دارد که در جیلی موجود نیست. همچنین صدای واردشده به داخل کابین در چری X33 به شکل آزاردهنده ای زیاد است. کیفیت متریال به کاررفته درون کابین بسیار کم است، به طوری که حتی در خودروهای بی کیفیت داخلی نیز کمتر مشاهده می شود.

نمای داخلی جیلی امگرند X7

در قسمت موتور باید گفت که عملکرد چری X33 چندان بد نیست؛ هرچند نمی توان تعلیق چندان خوبی از آن انتظار داشت، اما در مقایسه جیلی امگرند X7، باید گفت موتور حجیم تر آن قدرتی بیشتر تولید می کند و عملکرد رضایت بخش تری دارد.

همچنین، چری X33 مصرف سوخت کمتری دارد. شرکت ام وی ام نسخه تازه و فیس لیفت چری X33 یا چری تیگو را در سال 2017 به بازار عرضه کرد که باتوجه به تغییرات اعمال شده در آن، سطح کیفی خیلی بیشتری دارد که در این مقایسه مد ن ظر قرار نگرفته است.

شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش چری تیگو 7 را در سایت وبلاگ لاوان مشاهده کنید.

مقایسه جیلی امگرند X7 با لیفان X60

گزینه بعدی برای مقایسه جیلی امگرند X7 با یکی دیگر از خودروهای چینی لیفان X60 است. در بخش طراحی ظاهری، لیفان X60 مانند دیگر چینی ها یک نمونه کپی از سانتافه به نظر می رسد. هرچند کپی پیروزی نیست، اما طراحی ظاهری خودرو قابل قبول است و به نسبت تناسب خوبی دارد.

در کیفیت مونتاژ نیز قطعات به خوبی سوار شده است. ازنظر فنی برنده باز هم جیلی است که موتور 2378 سی سی دارد و لیفان دارای موتور 1794 سی سی است. متناسب با این پیشرانه، جیلی می تواند 162 و لیفان 131 اسب بخارقدرت تولید کند.

با وجود اینکه حجم موتور جیلی بیشتر از لیفان است، اما باز هم در زمینه مصرف سوخت، جیلی پیروز تر است و به شکل ترکیبی 0.3 لیتر سوخت کمتر از لیفان در هر 100 کیلومتر مصرف می کند. استاندارد آلایندگی لیفان یورو 3 است. در مقابل، جیلی از استاندارد یورو 4 بهره می برد.

ایمنی این دو خودرو هم چندان با هم قابل مقایسه نیست، چون لیفان فقط 2 کیسه هوای راننده و سرنشین دارد و جیلی علاوه بر این ها، از کیسه هوای جانبی، پرده ای و حتی زانویی هم بهره می برد.

نمای پشتی جیلی امگرند X7

درون کابین لیفان طراحی به خوبی اجرا شده است و فضای باز خوبی وجود دارد، هرچند همچنان مشکل کیفیت متریال قطعات پابرجاست.

به طورکلی می توان گفت لیفان X60 در سطح خود خوب ظاهر شده است، اما در مقایسه جیلی امگرند X7 امکانات کمتر و موتور ضعیف تری دارد و جیلی این بار نیز گوی سبقت را از هم وطن خود ربوده است؛ به عنوان مثال در زمینه آپشن ها، جیلی سیستم تهویه اتوماتیک و لیفان سیستم تهویه دستی دارد و یا تنظیم جایگاه راننده در جیلی برقی و در لیفان دستی است .

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ لاوان از آخرین قیمت خرید و فروش لیفان X60 مطلع شوید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه جیلی امگرند X7 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی های خرید و فروش جیلی امگرند X7

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ لاوان در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه جیلی امگرند X7 با چری تیگو 7 و لیفان X60" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه جیلی امگرند X7 با چری تیگو 7 و لیفان X60"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید