کوچکترین عضو شاسی بلندهای تویوتا

به گزارش وبلاگ لاوان، تویوتا یاریس کراس یک مدل کاملاً نو است که تجربه و دانش غنی تویوتا را در طراحی و مهندسی خودروهای کوچک و SUV گرد هم آورده است. درست از مرحله تحقیقات بازاریابی برای مشتریان اروپایی طراحی و توسعه پیدا کرده است.

کوچکترین عضو شاسی بلندهای تویوتا

این خودرو ویژگی های کلیدی نسل نو هاچ بک کمکس، که خودروی سال 2021 اروپا نیز شناخته شد؛ با شعار بسته بندی بزرگ-کوچک که فضای داخلی و کاربردی را به حداکثر می رساند، قدرت الکتریکی هیبریدی نسل چهارم، بالاترین استانداردهای ایمنی با نسل دوم تویوتا Safety Sense را در نظر گرفته است و یک خودروی واقعی سرگرم کننده برای رانندگی به شمار میرود.

شباهت های ساختاری این خودروی کوچک، می تواند به برادر بزرگترش، تویوتا Rav 4 مثال زدنی باشد. معرفی کمکس کراس، خانواده تویوتا کمکس را توسعه می دهد و علاوه بر کمکس سدان و هاچ بک، نوع نو دیگری از کمکس را عرضه می کند که میتواند سلیقه شاسی بلند سواران را ارضا کند. همچنین به تویوتا، به عنوان پرتعداد ترین سازنده شاسی بلندهای هیبریدی موجود در بازار را در کنار مدل های جمع وجور C-HR و RAV4 سایز میانه و هایلندر هفت جایگاه ارائه می کند و به مشتریان امکان انتخاب استثنایی از میزان مدل و توانایی برای پشتیبانی از نیازهایشان را می دهد.

هیداکی هایاشی معاون برنامه توسعه کمکس کراس توضیح می دهد: زمانی که ما شروع کردیم به برنامه ریزی برای طراحی این خودرو، احساس کردیم که ارزش خودروهای شاسی بلند به جایی رسیده که خلاء نسل بعدی خودروهای سگمنت B وجود دارد که باید بیشتر به آن توجه کنیم. شعار تیم توسعه همیشه در حرکت بود که اولویت ایجاد خودرویی آسان، سریع، هوشمند را بیان می کند.

زیر پوست، کمکس کراس بر روی پلتفرم خودروی کوچک GA-B که بخشی از فلسفه معماری جهانی نو تویوتا است، از یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر قرار گرفته شده که نیروی خود را روی چرخ های جلو و با کمک یک پیشرانه کمکی هیبریدی دیگر، که قدرت خود را بر روی چرخ های عقب پیاده می کند. این خودرو قابلیت تولید 114 اسب بخار با گشتاور 141 نیوتن بر متر را دارد که این کراس اوور کوچک را در طی زمان 9.56 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند که عدد ناامیدکننده ای نیست.

کمکس کراس در کارخانه ساخت تویوتا موتور فرانسه در والنسین ساخته شده است، جایی که 400 میلیون یورو سرمایه گذاری صورت پذیرفته تا کمکس و کمکس کراس بتوانند به طور همزمان در یک خط تولید شوند. افزودن آن به سبد تولید اروپایی تویوتا، استراتژی بومی سازی شرکت را تقویت می کند و از پیشرفت به سمت هدف آن یعنی فروش سالانه 1.5 میلیونی در منطقه تا سال 2025 حمایت می کند.

این خودرو به عنوان یک رقیب قوی در بازار رو به رشد اروپا برای شاسی بلندهای بخش B عمل می کند. از آنجایی که خیابان ها و معابر اروپا نسبت به کشورهای آسیایی و آمریکایی کوچک تر و کم عرض تر هستند، وجود خودروهای شاسی بلندی مانند مزدا CX3، کیا Soul، و هیوندای کُنا بازار نوی به دست آورده که تویوتا هم نمی خواسته از غافله عقب بماند.

استایل قدرتمند آن بیانگر استحکام و چابکی است که مشتریان اروپایی در بدنی جمع و جور به آن علاقه دارند و مانورپذیری آسان که توانایی دور زدن در یک دایره به قطر 10.6 متر را دارد که برای زندگی شهری مناسب است. در عین حال، طراحی فضای داخلی با امکانات رفاهی کافی و ظرفیت بار سخاوتمندانه 397 لیتر، نسبت به 286 لیتر کمکس هاچ بک، این شانس را برای خریداران اروپایی به ارمغان آورده که با مصرف بنزین 4.6 لیتر در صد کیلومتر (درحالت اکونومیک-کم مصرف) یک خودروی شاسی بلند را خریداری کنند.

رینگ های 18 اینچی در نمونه پریمیوم آن جذابیت بصری این خودرو را افزایش داده اند، اما با لاستیک هایی که وبلاگ لاوانه کوتاهی دارند، نباید انتظار یک رانندگی نرم و بی صدا را داشته باشید، هرچند که در سرعت های پایین فقط موتور الکتریکی آن کار می کند و صدایی از موتور نمی شنوید، اما به دلیل سنگ فرش بودن بیشتر خیابان های اروپا، شما صدای لاستیک ها را در اغلب موارد حس خواهید کرد.

نمای جلویی یک تصویر شهری قوی و مستحکم با جلوپنجره های بالا و پایین ارائه می کند که دو شکل ذوزنقه ای انباشته را تشکیل می دهند؛ یکی از ویژگی های طراحی تعیین برای SUV های تویوتا. چراغ های جلوی باریک و لوزی شکل از لامپ های پروژکتور LED (در کلاس های بالاتر)، با چراغ های روزانه عمودی مجزا و چراغ های مه شکن LED دایره ای در گوشه های پایین جلوپنجره پایینی استفاده می کنند. قسمت عقب با درب عقب عریض و یک بخش مرکزی مربعی تعیین می شود که عملکرد خودرو را بیان می کند، که با قاب های عریض عقب و خطوط کاراکتر C شکل بریده شده در گوشه های پایین تر قاب شده است. از درجه طراحی، همه چراغ های عقب از فناوری LED و نشانگرهای چرخشی متوالی استفاده می کنند.

شکل بدنه برای بهره وری آیرودینامیکی بهینه شده است، با باله های پایداری هوا در نقاط استراتژیک. همچنین یک کف تقریباً کاملاً مسطح وجود دارد که پوشش های زیرین آن به پایداری خودرو کمک می کند و کمک می کند تا سفرهای طولانی مدت برای راننده کمتر خسته کننده باشد. تویوتا کمکس کراس در مقایسه با هاچ بک 95 میلی متر بلندتر با 1595 میلی متر، 20 میلی متر عریض تر (1765 میلی متر) و 240 میلی متر کشیده تر (4180 میلی متر) است. فاصله بین دو محور 2560 میلی متر بدون تغییر به جای مانده است، اما افزایش فاصله از زمین به میزان 25 میلی متر به 170 میلی متر نشان دهنده طراحی SUV معتبر آن، همراه با دید عالی برای راننده است.

از نظر طراحی و استایل این خودرو سعی داشته که فراخور زبان نو طراحی تویوتا که حالتی تهاجمی بیشتری در نمای جلوی خودرو در مدل های شاسی بلند خود ارائه می کند، در قالب سگمنت B یک خودروی دیگر را اضافه کند. در نمای جلو گریل از برادران بزرگتر خود کمی کوچک تر است، اما ورودی هوای دوطرف آن در پایین به خوبی جانمایی شده و حالت عمودی چراغ های دیلایت، حس تهاجمی تری را به کلیات جلو میدهد.

در نمای جانبی، نصب قطعات پلاستیکی مشکی رنگ گرداگرد گلگیرهای جلو و عقب، و تریم زیر درب های جانبی که حالت خیز گربه دارد، (چیزی که پیش تر در خودروی رنو کپچر دیده ایم) به خوبی حجم پردازی های عضلانی را تشدید کرده است. خط جدایش سقف با ستون عقب هم دقیقاً از نمونه های رنو اقتباس گرفته شده است.

در نمای عقب هم چراغ های یک دست شده، به صورت حجم پردازی های سه بعدی به شیشه عقب چسبیده است و یادآورنده نسل دوم لکسس RX است، اما در کل ترکیبهای عناصر بدنه به خوبی در کنار همدیگر قرار گرفته شده اند.

این خودرو بسته به نوع امکانات داخلی در چهار سطح با نام های Icon, Design, Excel, Dynamic بر روی رینگ های آلیاژی 16، 17 یا 18 اینچی در رنگ بندی و آپشن های مختلف کار ارائه می شوند که هشت انتخاب رنگ یک نواخت، از جمله رنگ های مرواریدی و متالیک نو، و پنج گزینه دو رنگ، در مدل های Dynamic و Premiere Edition قابل سفارش هستند که قیمت بالاترین مدل آن 35 هزار دلار است که شما برای انتخاب رنگ مشکی متالیک باید 500 دلار و همچنین گزینه مشکی بودن رنگ سقف باید 450 دلار بیشتر پرداخت کنید.

این خودرو می تواند گزینه خوبی برای واردکنندگان خودرو، بعد از آزاد سازی احتمالی واردات خودرو به ایران به حساب بیاید!

خرید و فروش و قیمت تویوتا کمکس صندوق دار

منبع: بلاگ دیوار

به "کوچکترین عضو شاسی بلندهای تویوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچکترین عضو شاسی بلندهای تویوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید