7 راز شگفت آور درباره محصولات فروشگاه های مواد غذایی که نمی دانستید

به گزارش وبلاگ لاوان، پشت ظاهر مدرن خیلی از میوه و سبزی فروشی ها اسراری نهفته است که دانستن آنها نگرشمان را به نحوه تهیه محصولاتشان تغییر می دهد. در این مطلب با بعضی از این رازها آشنا می شوید.

7 راز شگفت آور درباره محصولات فروشگاه های مواد غذایی که نمی دانستید

به گزارش وبلاگ لاوان، پشت ظاهر بزک نموده خیلی از فروشگاه های مواد غذایی به ویژه میوه و سبزی فروشی های مدرن اسراری نهفته است که دانستن آنها نگرشمان را به این نوع فروشگاه ها و نحوه تهیه محصولاتشان عوض می نماید. ریدرز دایجست در یکی از مطالبش پرده از این اسرار برداشته است که در ادامه می خوانید.

1- زمان فراوری محصولات قدیمی تر از آن است که فکر می کنید

فصل برداشت سیب پاییز است، پس چرا می توانید تازه آن را اواسط تابستان در سوپرمارکت ها پیدا کنید؟ درست حدس زدید، سیب ها در فصل برداشت خود چیده می شوند، منتها به انبارهای مخصوص نگهداری برده می شوند و به آنها سموم دفع آفات و مواد شیمیایی نگهدارنده زده می گردد. زمان خارج از فصل نیز به بازار عرضه می شوند که یعنی شما درواقع 10 ماه بعد از چیده شدن، سیب را مصرف می کنید.

2- محصولات شسته شده کارخانه ای آماده مصرف نیستند

بسیاری از کارخانه ها با این وعده که کاهو یا توت فرنگی شسته شده و آماده مصرف است، محصولات خود را می فروشند؛ به آنها اعتماد نکنید. ممکن است محصولات عرضه شده شسته شده باشند ولی به معنای قابل مصرف بودن آنها نیست. اشتباه در پروسه فراوری امری طبیعی است و همین موضوع یعنی محصولات فراوریی از نظر تمیزی و نظافت در شست وشو قابل اعتماد نیستند. محتویات داخل ظروف و کیسه ها باید در خانه شسته شوند، زیرا حتی اگر گفته گردد که آنها از قبل شسته شده اند، اما به همان دلیل اشتباه احتمالی در پروسه فراوری همواره این گونه نیستند. یکی از خانم هایی که همسرش در سبزی فروشی کار می نماید، می گوید همواره همسرش او را ملزم می نماید میوه ها و سبزیجات را پیش از مصرف بشوید و ادامه می دهد: همه محصولات واقعا کثیف هستند و بعد از بیرون کشیدن آنها از ظرف، دست های او سیاه می شوند.

3- بعد از برداشت نیز از سموم دفع آفات استفاده می گردد

مرکبات غیرارگانیک، به ویژه پرتقال، نه تنها طی فرایند رشد سم پاشی می شوند، بلکه برای حفظ شادابی و طراوت ظاهری به سموم دفع آفات آغشته می شوند.

4- محصولات از شر خزندگان در امان نیستند

درست است که هنگام حمل ونقل و ذخیره سازی روی محصولات پوشش محافظ می کشند، اما این کار همواره با اشکالاتی روبه رو است و از محصولات به خوبی محافظت نمی گردد و ممکن است جوندگان روی آنها خزیده باشند و از شر عنکبوت، قورباغه و مگس نیز در امان نمانده باشند، بنابراین به تمیزی آنها اعتماد نکنید و همواره محصول خریداری شده خود را بشویید.

5- معنی ارگانیک به معنای عاری از سموم دفع آفات نیست

همه مان به طور غریزی تمایل داریم از محصولات ارگانیک استفاده کنیم، چراکه فکر می کنیم می توانیم میوه و سبزیجات بدون سموم دفع آفات بخریم. غالبا به اشتباه تصور می کنیم که ارگانیک مساوی است با استفاده نکردن از سموم دفع آفات در پروسه فراوری محصول، اما در واقعیت این گونه نیست. بیشتر مصرف نمایندگان فکر می نمایند خوردن محصولات ارگانیک بدون شست وشو اشکالی ندارد، در حالی که ارگانیک بودن مجوز حذف مرحله شست وشوی محصولات را صادر نمی نماید.

کشاورزی ارگانیک به دلیل تماس نزدیک با کودهای طبیعی مانند کودهای دامی و استفاده از سموم دفع آفات نگرانی های مربوط به ایمنی مواد غذایی را افزایش می دهد

6- محصولات قبل از رسیدن به قفسه های فروشگاه ها چک نمی شوند

شاید تعجب کنید اگر بدانید تعداد زیادی از محصولات فراوریی قبل از این که به دست مصرف نماینده برسند، چک نمی شوند. بسیاری از آنها به معنای واقعی کلمه مستقیم از میدان به فروشگاه مواد غذایی می آیند. اگر فکر می کنید سیب، آووکادو یا زردآلو قبل از بسته بندی و حمل آنها از باغ ها شسته می شوند، سخت در اشتباهید. به عنوان مثال، هیچ نوع سیستم بهداشتی برای تمیز کردن و پردازش توت قبل از رسیدن به دست مشتری وجود ندارد.

7- محصولات تازه معمولا انتهای قفسه ها گذاشته می شوند

اگر تازه ترین میوه ها و سبزیجات را می خواهید معمولا باید قسمت های انتهایی قفسه ها را جست وجو کنید. محصولاتی که تاریخ انقضایشان نزدیک است در قسمت جلو قفسه ها چیده می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "7 راز شگفت آور درباره محصولات فروشگاه های مواد غذایی که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راز شگفت آور درباره محصولات فروشگاه های مواد غذایی که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید