آموزش محیط بانان تالابی برای یاری به اجرای برنامه مدیریت تالاب ها

به گزارش وبلاگ لاوان مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به نهایی شدن نزدیک به 20 برنامه مدیریت جامع با رویکرد زیست بومی،گفت: در حال حاضر برخی از تالاب های با اهمیت کشور صاحب برنامه مدیریت جامع هستند که در فرایند اجرا قرار دارند و به جهت یاری به اجرای مناسب این برنامه ها ضروری است که از تمامی ظرفیت ها استفاده لازم انجام گردد.

آموزش محیط بانان تالابی برای یاری به اجرای برنامه مدیریت تالاب ها

آبشت ادامه داد: با توجه به حضور دائمی محیط بانان تالابی در منطقه و نقش بسیار با اهمیت این افراد در اجرای میدانی برنامه ها، کارگاه چهار روزه ای در ارومیه با حضور محیط بانان تالاب هایی که صاحب برنامه مدیریت جامع هستند تشکیل و نقش این افراد در اجرایی شدن برنامه ها مرور و آنالیز شد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به اهمیت اجرای نقشه های زون بندی تالاب ها با یاری محیط بانان تالابی،اضافه نمود: یکی از بخش های برنامه های مدیریت جامع تالاب نقشه های زون بندی و کاربری هایی است که برای حفاظت و بهره برداری خردمندانه از تالاب ها تهیه شده است که در این کارگاه علاوه بر مرور نقشه ها فرایند اجرایی آنها نیز تشریح و نقش محیط بانان در اجرای آنها به بحث و آنالیز گذاشته شد.

وی ادامه داد: آنالیز نقشه حوضه آبریز تالاب ها و نحوه رصد پایش تغییرات تأثیرگذار بر اکوسیستم تالاب ها از دیگر مواردی بود که در کارگاه به بحث و آنالیز گذاشته شد.

کارگاه نقش محیط بانان تالابی در اجرای برنامه های مدیریت جامع در دو دوره و برای هر دوره 50 محیط بان در ارومیه در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آموزش محیط بانان تالابی برای یاری به اجرای برنامه مدیریت تالاب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش محیط بانان تالابی برای یاری به اجرای برنامه مدیریت تالاب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید