آن قدر در اسکی شناخته شده ام که نیازی به اجبار برای مربیگری ندارم

به گزارش وبلاگ لاوان، میترا کلهر سرمربی سابق تیم ملی اسکی آلپاین بانوان و ملی پوش اسبق این رشته در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد صحبت های اخیر بعضی پیرامون قانونی نبودن دعوت از ورزشکار خارجی در پیست اسکی دربندسر گفت: بعضی عنوان نموده اند که اگر ورزشکاری به ایران بیاید و در مسابقات شرکت کند امتیاز این مسابقه خلاف است، چنین قانونی وجود ندارد و این عرف است که همواره ورزشکارانی که امتیاز بهتری دارند به اختیار خودشان در مسابقات اسکی کشورهای دیگر که ورزشکارانشان امتیاز کمتری دارند شرکت می نمایند تا به سطح کیفی و کمی چنین رقابتهایی یاری نمایند.

آن قدر در اسکی شناخته شده ام که نیازی به اجبار برای مربیگری ندارم

کلهر بیان داشت: نمونه این اتفاق را سال جاری از طرف فدراسیون اسکی دیدیم که ورزشکار سوئیسی را برای مسابقات سال جاری قبل از انتخابی المپیک دعوت کردند و یاری شد که اسکی بازان حاضر در مسابقات از نظر پوئن فیز امتیاز بهتری را کسب نمایند و سطح مسابقه از نطر فنی خیلی بالا بیاید.

وی توضیح داد: در مورد بهره بردار پیست دیزین و مدیرعامل شرکت تله کابین دربندسر که همسر من است شایعه شده که من به اجبار سرمربی تیم ملی شدم باید بگویم من از سال 2003 به عضویت تیم ملی نوجوانان و جوانان در آمدم و تا سال 2019 عضو تیم ملی اسکی ایران بودم و حضور در 5 دوره مسابقات قهرمانی جهان و دو دوره المپیک آسیایی و چندین مدال بین المللی در مسابقات ترکیه بخشی از موفقیت هایم بوده است. چندین سال نفر برتر لیگ کشور بودم و بعلاوه عضو اسکی چمن بانوان ایران بودم و دارنده مدال نقره مسابقات جهانی چمن هستم.

وی اضافه نمود: سالها با هزینه شخصی اسکی کردم و چندین هزار یورو هزینه کردم و به کمپ های تمرین اروپایی رفتم و زیر نظر برترین اساتید اروپایی تمرین کردم و دوره دیدم. دوست داشتم که سالها تجربه خودم را در اختیار جوان تر ها بگذارم و به نفراتی که دوست دارم آینده ایران باشند و در این رشته پیشرفت نمایند یاری کنم. آیا بعد از این همه هزینه و این همه سال عضویت تیم ملی و کسب عناوین مختلف مستحق این هستم که بگویند همسر من که مدیر عامل دربندسر است باعث شده من به اجبار مربی تیم ملی بانوان شوم؟ آیا بعد این همه سال حضور در بالاترین سطح اسکی حقم نیست بتوانم به عنوان مربی کار کنم؟

وی در مورد آوردن ورزشکار خارجی به مسابقات داخلی گفت: خانم احمدی بارها از من خواهش کردند که ورزشکار خارجی به مسابقات دعوت کنم تا باعث گردد امتیاز مسابقه را از نظر فنی بالا ببرند و در دو رشته سهمیه المپیک زمستانی داشته باشیم. پدرشان نیز خواهش کردند و گفتند همه هزینه های ورزشکار خارجی را متقبل می شوند و ما فقط این کار را انجام دهیم. وقتی من یاری کردم ورزشکار خارجی را به کشور دعوت کردیم متاسفانه به دلیل شرایط کوید یک ورزشکار را نتونستیم بیاریم و از وسط راه جا ماند و ورزشکار بعدی هم که به ایران آمد همه هزینه هاش پرداخت شده بود و فقط بلیط هواپیما مانده بود که خانم احمدی بعد از اینکه مسابقات تمام شده بود با من تماس داشت و گفت که من نمی توانم هزینه بلیط این ورزشکار را پرداخت کنم و اگر امکان دارد به من یاری کنید و من هم گفتم من هزینه بلیط این ورزشکار را متقبل می شوم ولی دقیقاً یکی دو روزی از این ماجرا گذشت که خانم احمدی خودشان به فدراسیون رفتند و نامه زدند و گفتند که من مربی شخصی دارم و می خواهم با مربی خصوصی خودم تمرین کنم و نمی خواهم در اردوی تیم ملی باشم و هزینه بلیط ورزشکاران را هم به من گفتند نمی خواهند پرداخت کنم و اعلام کردند مربی خصوصیشان این هزینه را پرداخت می نماید. در واقع خانم احمدی خودش از فدراسیون خواست که همه چیز را باشگاهش پرداخت کند و گفت تمایلی به حضور در اردوی تیم ملی ندارد.

کلهر گفت: از همان اوایل اردبیبهشت ماه که من برنامه فنی و خیلی جامع و کاملی را طراحی نموده بودم و به فدراسیون و کمیته فنی ارائه داده بودم دوستان به صورت پنهانی در جلسه کمیته فنی در صدد حذف من برای المپیک بودند و در جلسه صراحتاً اعلام کردند که اعزام یک مربی برای المپیک کافی است که البته کارشناس خبره فدراسیون و رئیس کمیته فنی مخالفت کردند و در همان جلسه صورت جلسه ای تنظیم شد تا مربیان تیم ملی تا آخر المپیک همراه تیم باشند و به المپیک اعزام شوند. از خود فدراسیون به من گفتند که خانم زرگری مربی سابق تیم ملی و عاطفه احمدی تبانی نموده بودند که من را حذف نمایند و ایشان به عنوان مربی مدرسه اسکی به المپیک اعزام گردد.

وی اضافه نمود: عنوان نموده اند که ورزشکار را به خانه شان برده اند و 6 ماه برای ورزشکار آشپزی نموده اند و اردوی بدنسازی را در منزلشان سپری نموده اند. جای تاسف برای اسکی است که اردوی تیم ملی کنسل می گردد و ورزشکاران رها می شوند تا فردی آنها را به خانه ببرد و برایشان آشپزی کند و توقع اعزام به المپیک زمستانی همراه تیم ملی را هم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آن قدر در اسکی شناخته شده ام که نیازی به اجبار برای مربیگری ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن قدر در اسکی شناخته شده ام که نیازی به اجبار برای مربیگری ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید