از شرایط بازگشایی مدارس در مهر ماه تا چگونگی ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان

به گزارش وبلاگ لاوان، آموزش و پرورش هفته گذشته با اخباری درباره شروط بازگشایی مدارس و سازوکار های در نظر گرفته شده برای آموزش مجازی سپری شد.

از شرایط بازگشایی مدارس در مهر ماه تا چگونگی ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان

به گزارش خبرنگار ، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره شروط بازگشایی مدارس، ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان و صندلی معلمان مدارس غیردولتی در قوانین نظام آموزشی سپری شد.

شروط وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مهر 1400

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: جمع بندی جهانی این است که هر کاری می کنید مدارس را باز نگه دارید و من هم به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادم حتی اگر یک ساعت در روز می شود دانش آموزان را به مدرسه بیاوریم و امیدواریم در شروع سال تحصیلی تازه مدارس حضوری باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی والدین در این مورد گفت: بنده هم یک پدر هستم، دغدغه ها را درک می کنم و کاری بدون نظر مسئولان بهداشتی نخواهیم داشت؛ در شرایطی که مصونیت جمعی ایجاد شده باشد مدارس بازگشایی می شوند و اگر چنین شرایطی در مهر 1400 نباشد روش غیرحضوری خواهیم داشت البته امیدواریم مسئولان کشور این شرایط را زودتر ایحاد نمایند.

صندلی معلمان مدارس غیردولتی در قوانین نظام آموزشی کجاست؟

تأمین منابع انسانی شایسته و با انگیزه از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش است که گویی در شرایط کنونی با بیشترین سهل انگاری روبرو است؛ این سهل اتگاری در مدارس دولتی به شکل کمبود معلم، نبود استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه ای، نبود استقرار نظام پرداخت متناسب و در مدارس غیردولتی به شکل نبود امنیت شغلی، پوشش نامناسب بیمه و پرداخت های ناعادلانه و عدم استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه ای برای معلمان و کارکنان دیده می شود.

مدارس غیردولتی که فعالیت مجدد آن ها در بعد از انقلاب به استناد قانون تأسیس مدارس غیر انتفاعی در سال 1367 شروع شد، بعد از حدود 30 سال فعالیت در مسیری قرار گرفته اند که جهت گیری غالب آن ها بیشتر از آنکه آموزشی و تربیتی باشد انتفاعی است.

آنطور که در بخشی از آیین نامه اجرایی این مدارس مصوب سال 1367 ذکر شده است: منظور از غیر انتفاعی بودن آن ست که عایدی حاصله صرفاً صرف هزینه های جاری و توسعه آینده مدارس شود.، اما قوانین و مقررات بعد از سال 1367 و عملکرد پر ابهام این مدارس نشان می دهد که غالباً انتفاع مؤسسان مد نظر است و حق و حقوق معلمان و دانش آموزان این مدارس چندان مورد توجه نبوده است.

احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین شرایط جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: سال جاری ظرفیتی معادل 27 هزار و 300 نیروی برای جذب به وسیله آزمون استخدامی داشتیم که 70 درصد نمره آزمون و 30 درصد نمره مصاحبه آن ها معین و کار ها در حال نهایی شدن است.

او ادامه داد: البته علاوه بر پذیرفته شدگانی که شرایط آن ها در حال مشخص تکلیف شدن است، بخشی از ظرفیت به جای مانده است و منتظر مجوز از سازمان اداری استخدامی هستیم تا برای این ظرفیت به جای مانده تکمیل ظرفیت اعلام کنیم.

احمدی لاشکی بعلاوه به جذب و مشخص تکلیف نیرو های نیرو های حق التدریس و آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی اشاره نمود و گفت: قانونگذار ما را مکلف نموده بود تا 88 هزار نفر از این گروه ها تا انتها برنامه ششم یعنی سال جاری مشخص تکلیف شوند که تا کنون 55 هزار و 497 نفر از این تعداد، مشخص تکلیف شدند و در حال گذراندن دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان هستند؛ حدود 30 هزار نفر به جای مانده اند که به زودی مشخص تکلیف خواهند شد.

شروع فعالیت سامانه پادا از اول خرداد/ ثبت نام دانش آموزان الکترونیکی می شود

محمد حبیبی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش درباره کارایی سامانه سیدا و مسائلی در کارایی این سامانه وجود داشت، اظهار کرد: سامانه سیدا، سامانه یکپارچه دانش آموزی است که از دی سال گذشته فعالیتش شروع شد و با توجه به پیچیدگی ها و تغییراتی که در نظام آموزشی داشتیم ابتدای فعالیت این سامانه مسائلی وجود داشت، اما به تدریج این مسائل برطرف شده است.

او ادامه داد: در پی ایجاد پرونده الکترونیکی دانش آموزان، ثبت نام اینترنتی دانش آموزان هم از همین طریق و درگاه تازهی به نام پادا انجام خواهد شد.

به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش سامانه پادا مخفف پرونده الکترونیکی دانش آموزان از اول خرداد برای ثبت نام اینترنتی دانش آموزان شروع به کار خواهد نمود.

روزانه 28 کلاس درس در کشور ساخته شده است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح متمرکز 268 فضای آموزشی با هزار و 295 کلاس درس با اشاره به اینکه مدرسه قبل از اینکه بنای فیزیکی باشد یک محیط تربیتی برای رشد و نمو و توسعه ظرفیت های وجودی بعلاوه محیطی برای انتقال فرهنگ و ادب و پاسداشت زبان ملی به تعداد می رود.

او ادامه داد: تمرین آزاد اندیشی، ساختن و سازندگی، خلاقیت و نوآوری و ده ها تمرین دیگر در مدرسه امکان پذیر است؛ بعلاوه این فضا از حیث امنیت، سلامت و شادابی و نشاط برای همه مهم است و باید شوق یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به رئیس جمهور گفت: در دولت شما مدارس با این نیت ساخته می شود و این رویدادی مهم است؛ در دولت هر روز 28 کلاس درس ساختیم و از تعداد مدارس فرسوده و نیازمند بازسازی 10 و نیم درصد کاسته شده است بعلاوه در پنج سال اخیر آمار مدارس فرسوده از 30 به 19/5 درصد کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از شرایط بازگشایی مدارس در مهر ماه تا چگونگی ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شرایط بازگشایی مدارس در مهر ماه تا چگونگی ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید