اپل آیپد پروی جدید را با تراشه قدرتمند M1 رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ لاوان، همان گونه که پیش بینی می شد دقایقی قبل اپل در رویداد Spring Loaded از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کرد. همان گونه که می دانید خانواده پروی آیپد های اپل شامل دو عضو با دو اندازه متفاوت نمایشگر، 12.9 و 11 اینچ، است و اپل امشب هر دوی این آیپد ها را به روزرسانی کرد.

اپل آیپد پروی جدید را با تراشه قدرتمند M1 رونمایی کرد

در واقع باید بگوییم که این آیپد اولین آیپدی است که اپل در آن از تراشه M1 استفاده کرده است. همان گونه که می دانید اپل پیش تر از این تراشه در مک بوک ها شامل مک مینی، مک بوک ایر، مک بوک پرو و نسل جدید آی مک استفاده کرده است. بدون شک استفاده از این تراشه جدید باعث می شود که آیپد پرو قدرت پردازشی خیره کننده ای را در کنار عمر باتری بالا ارائه دهد.

اپل درباره قدرت پردازشی آیپد جدید می گوید که تراشه به کار رفته در نسل جدید آیپد پرو باعث شده است که این تبلت در مقایسه با نسل های قبلی خود قدرت پردازشی بسیار زیادی را داشته باشد. اپل همچنین بیان نمود که استفاده از تراشه اپل M1 در آیپد پرو باعث شده است که قدرت گرافیکی این آیپد در مقایسه با نسل اولیه آیپد 1500 بار سریع تر باشد.

همان گونه که پیش تر گفتیم گویا این آیپد با یک بار شارژ می تواند در تمامی طول روز کاربران را همراهی کند. اپل می گوید که کاربران می توانند از مدل Wi-Fi و مدل دارای هر دو فناوری ارتباطی Wi-Fi و سلولار آیپد پرو جدید، به ترتیب انتظار عمر باتری 10 و 9 ساعت را داشته باشند.

استفاده از این تراشه جدید باعث اضافه شدن قابلیت های تازه به آیپد پرو شده است. از جمله این قابلیت ها می توان به برخورداری آیپد پرو از نسل جدید پردازنده شبکه عصبی اپل با 16 هسته پردازشی و پردازنده جدید پردازش کننده سیگنال تصویر حرفه ای اشاره کرد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به تمامی ویژگی های جدید به کار رفته در نسل جدید آیپد پرو بپردازیم باید بگوییم که نسل جدید آیپد پرو علاوه بر تراشه قدرتمند اپل M1، دارای پورت 4 USB-C با پشتیبانی از تاندربولت، فناوری ارتباطی 5G و سیستم دوربین بهبود یافته است. این تبلت همچنین از سیم کارت eSIM پشتیبانی می کند و در زمان استفاده از اینترنت 5G کاربران می تواند سرعتی تا 4 گیگابیت در ثانیه را تجربه کنند.

اپل در رابطه با ماژول دوربین آیپد پرو جدید می گوید که سیستم ISP و سنسور LiDAR استفاده شده در ماژول دوربین می توانند که جزئیات بسیار زیادی در هنگام کار با دوربین در محیط های با نور کم ثبت کنند. همان گونه که می دانید اپل از سیستم دوربین TrueDepth در قسمت جلویی آیپد پرو استفاده می کند تا کاربران بتوانند با استفاده از سیستم تشخیص چهره Face ID قفل تبلت خود را باز کنند.

نگاهی به دوربین به کار رفته در قسمت جلویی آیپد پرو جدید نشان می دهد که این دوربین دارای سنسور 12 مگاپیکسلی جدید برای دوربین فوق عریض با زاویه دید 120 درجه است. همچنین این سیستم دوربین دارای قابلیتی به نام Center Stage است که در زمان انجام تماس تصویری سوژه در حال تکان خوردن را تشخیص می دهد و با حرکت دوربین آن را دنبال می کند.

تا قبل از رسیدن زمان برگزاری این مراسم شایعه های منتشر شده عنوان می کردند که اپل می خواهد در نسل بعدی آیپد پرو 12.9 اینچی از نمایشگر جدید و با فناوری Mini-LED استفاده کند. همان گونه که این شایعه های پیش بینی کرده بودند امروز این اتفاق رخ داد و آیپد پرو 12.9 اینچ به اولین دستگاهی در محصولات اپل تبدیل شد که در آن از نمایشگری با فناوری Mini-LED استفاده شده است.

برای اطلاع باید گفت که نمایشگر های Mini-LED در مقایسه با نمایشگر های LCD مرسوم دارای کنتراست بالا و مشابه نمایشگر های OLED هستند و می تواند در زمان نمایش محتوا رنگ ها را به شکل بهتر و واقعی تری نمایش دهند. همچنین این نمایشگر ها دارای مصرف انرژی کمتری هم هستند.

اپل درباره نمایشگر جدید آیپد پرو از عبارت Liquid Retina XDR استفاده می کند و می گوید که این نمایشگر جدید می تواند میزان روشنایی بسیار بالا و همانند نمایشگر های XDR ارائه دهد. نمایشگر Mini-LED به کار رفته در آیپد پرو 12.9 اینچی از 10000 عدد Mini-LED تشکیل شده است. البته باید بگوییم که با وجود استفاده اپل از این نمایشگر در این نسل از آیپد پرو، خبر های منتشر شده نشان می دهند که اپل در تأمین این نوع نمایشگر ها با مشکلاتی روبرو شده است.

نگاهی به مشخصات فنی نمایشگر به کار رفته در آیپد پرو 12.9 اینچ نشان می دهد که نمایشگر این تبلت دارای رزولوشن 2732 در 2048 پیکسل است و در زمان نمایش محتوا می تواند این کار را با روشنایی در حدود 1000 نیت و کنتراست 1 میلیون انجام دهد.

همانند نسل قبلی این تبلت، آیپد پرو جدید هم از قلم اپل Pencil و کیبورد هوشمند Smart Keyboard Folio و همچنین کیبورد Magic Keyboard پشتیبانی می کند که کاربران می تواند این کیبورد را در رنگ سفید هم تهیه کنند. همچنین باید بگوییم که نسل جدید آیپد پرو از کنترلر کنسول های PS5 و ایکس باکس هم پشتیبانی می کند. اپل می گوید که در ساخت آیپد پرو از %100 آلومینیوم بازیافت شده، استفاده کرده است.

با وجود استفاده از نمایشگر Mini-LED در نسخه 12.9 اینچی آیپد پرو، اپل در برادر کوچکتر این تبلت از همان نمایشگر LCD مرسوم استفاده کرده است. انجام این کار توسط اپل باعث شده است که این نسخه از این نظر با نسل قبلی خود تفاوتی را نداشته باشد. رزولوشن نمایشگر به کار رفته در آیپد مینی 11 اینچ 2388 در 1688 پیکسل است و میزان روشنایی آن حداکثر به 600 نیت می رسد.

البته باید بگوییم که استفاده از پورت تاندربولت و تراشه جدید اپل M1 تنها مختص به مدل 12.9 اینچ نبوده و اپل از این ویژگی ها در مدل 11 اینچی این تبلت هم استفاده کرده است.

در نهایت باید بگوییم که اپل نسخه 11 اینچ این تبلت را با قیمت 799 دلار برای مدل Wi-Fi و 999 دلار برای مدل Wi-Fi و سلولار عرضه می کند. همچنین نسخه 12.9 اینچ این تبلت را با قیمت پایه 1099 دلار برای مدل Wi-Fi و 1299 دلار برای مدل Wi-Fi و سلولار به بازار عرضه خواهد شد و هر دو این تبلت ها در نیمه دوم ماه می (اردیبهشت) در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. البته باید بگوییم که کاربران هم اکنون می توانند که این تبلت های جدید را سفارش دهند.

همچنین باید بگوییم که کاربران در زمان سفارش این تبلت می توانند آن ها را با حداکثر حافظه داخلی 2 ترابایت و حافظه رم 16 گیگابایت در هر دو مدل 11 و 12.9 اینچ سفارش دهند و اپل این تبلت ها را به همراه کابل شارژر USB-C و آداپتور شارژر 20 وات در جعبه آن ها عرضه می کند. برای اطلاع باید بگوییم ظرفیت باتری به کار رفته در مدل 11 و 12.9 اینچ این تلبت به ترتیب 28.65 و 40.88 وات ساعت است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل آیپد پروی جدید را با تراشه قدرتمند M1 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل آیپد پروی جدید را با تراشه قدرتمند M1 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید