اگردرطبیعت گم شدید؛ چه کنید که زنده بمانید؟

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرنگاران: گم شدن در طبیعت برای بسیاری از گردشگران، تجربه ای منحصربفرد و هولناک است خصوصا در جاهایی که موبایل آنتن ندهد، اما باید بدانیم اگر گم شدیم، چه باید کرد.

اگردرطبیعت گم شدید؛ چه کنید که زنده بمانید؟

وقتی در طبیعت هستید، ممکن است با شرایط مختلفی روبرو شوید. این شرایط به افراد کم تجربه یا غیر آشنا با محیط های طبیعی اختصاص ندارد، بلکه همه گردشگران ممکن است با چنین شرایطی روبرو شوند.

یکی از این موارد، گم شدن در طبیعت است که برای بسیاری از ما تجربه ای منحصربه فرد محسوب می گردد، اما باید بدانیم اگر گم شدیم و تنها بودیم، چه مواردی را باید رعایت کنیم.

1- شوک حاصل از درک این واقعیت که گم شده اید، می تواند فکر شما را فلج کند و ممکن است نتوانید درست فکر کنید، ولی همواره باید امید خود را در بالاترین سطح نگه داشته و برای بدترین شرایط نیز برنامه ریزی کنید. تکنیک های نجات و آموزش هایی که دیده اید را به یاد آورید و انتظار داشته باشید این تکنیک ها آن طور که باید جواب دهند، زیرا این کار باعث افزایش اعتماد به نفس تان می گردد و احتمال نجات پیدا کردن شما را بیشتر می نماید.

2- در صورتی که راه را بلد نیستید، اما عده ای از گم شدن شما اطلاع دارند، بهتر است از جایی که هستید تکان نخورید .

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

3- آرامش خود را حفظ کنید. معمولاً برترین کار این است که همانجا که هستید بمانید و برای خود سرپناهی درست کنید، مخصوصا اگر ذخیره غذای شما کم است یا زخمی شده اید. عدم تحرک، این امکان را به شما می دهد که انرژی خود را ذخیره کنید.

4- با دقت محیط اطرافتان را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهید و سعی کنید به منابع آب دست یابید.

5- در صورت امکان فضایی باز برای علامت دادن با آتش و یک منطقه سرپوشیده برای ایجاد سرپناه و چوب پیدا کنید. اگر ذخیره چوب به میزان کافی دارید، همواره آتشی به عنوان علامت روشن نگه دارید.

6- آرامش خود را حفظ کنید و در خصوص عملی شدن نقشه هایتان فکر کنید و مکان خود را با استفاده از قطب نما و علائم طبیعی محیط مشخص کنید.

7- وقتی موقعیت خود را ارزیابی و مشخص کردید، در فکر خود فهرستی از تمامی چیزهایی که با خود دارید، تهیه کنید. جیب های خود را خالی نموده و از قوه تخیل خود بهره ببرید تا استفاده مناسبی برای اشیایی که به همراه دارید، پیدا کنید.

8- هر جسم براقی می تواند برای جلب توجه دیگران نسبت به محیط اطراف مورد استفاده قرار گیرد. تا زمانی که به محیط خود عادت ننموده اید و مایحتاج ضروری زنده ماندن مانند آب، غذا و سرپناه ندارید، خیلی برای یافتن راه نجات خود کوشش نکنید و به یاد داشته باشید که اگر شکیبا و محتاط نباشید، در معرض خطر بیشتری قرار می گیرید.

اگر به صورت گروهی گم شده اید

1- گروه باید برای خود یک رهبر انتخاب کند و برای هر یک از اعضای گروه، مسئولیت هایی مشخص گردد. باید همه افراد برای نجات گروه مسئولیت هایشان را به دقت انجام دهند.

2- همواره از مهارت های ویژه اعضای گروه بهره ببرید. رهبر می تواند با گروه مشورت کند، ولی در نهایت، اوست که باید تصمیم گیری کند. مهمتر از همه این که رهبر نباید هیچگاه در تصمیم هایش دودلی نشان دهد.

3- مطمئن شوید هیچ یک از اعضای گروه به حال خود رها نشده اند، زیرا ممکن است افسرده شوند. افکار منفی باید هر چه سریعتر از بین برود و روحیه گروه بالا رود.

4- وحشت، آشفتگی و بی نظمی با وجود یک رهبر خوب به حداقل می رسد.

5- درون گروه معمولاً مسائلی به وجود می آید. این مسائل به علت خستگی، گرسنگی، نبود فضای کافی، سرما و اختلاف در تصمیمات مهم استراتژیکی، به وجود می آید.

6- روحیه تیمی بین اعضای گروه به وجود آورید و تأکید کنید که هر کدامتان برای زنده ماندن، به دیگری نیازمندید. کار تیمی باعث افزایش روحیه و اتحاد می گردد، زیرا هر کدام از اعضا، حمایت و قدرت گروه را پشت سر خود احساس می نماید

7- از قوه تخیل خود بهره ببرید.

8- روش های نو پیدا کنید تا موقعیت خود را تغییر دهید. این کار باعث می گردد بر شرایط موجود کنترل بیشتری داشته باشید و روحیه تان بهتر گردد.

9- به یاد داشته باشید که هدف شما زنده ماندن است. رؤیاپردازی در خصوص زمانی که نجات پیدا نموده اید، روحیه شما را افزایش داده و به شما یاری خواهد نمود قدر زندگی را بیشتر بدانید.

10- سلامتی و انرژی خود را حفظ کنید. بیماری یا جراحت، احتمال زنده ماندن شما را کاهش خواهد داد.

11- گرسنگی، سرما و خستگی، کارآمدی و قدرت بدنی را کاهش داده شما را بی تفاوت خواهد نمود و در پی آن، به این نتیجه خواهید رسید که روحیه ضعیف شما به علت شرایط فیزیکی است، نه خطرهای پیش رو.

12- استفاده از کارها و روش های نو، شامل خوردن غذاهای غیرعادی هم می گردد.

نکته: رعایت این راهکارها، امکان زنده ماندن در شرایط سخت افزایش می یابد.

منبع: توریسم آنلاین

به "اگردرطبیعت گم شدید؛ چه کنید که زنده بمانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگردرطبیعت گم شدید؛ چه کنید که زنده بمانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید