با این اپلیکیشن سیگنال وای فای را مقدار گیری کنید؛ سرعت وای فای را بسنجید و برترین کانال وای فای را انتخاب کنید

به گزارش وبلاگ لاوان، اگر دنبال یک اپلیکیشن وای فای با رابط کاربری ساده و تمیز ولی کاربردی و ابزارهای تحلیل و مقدار گیری سرعت و سیگنال و بهبود کانال وای فای می شد؛ اپلیکیشن تازه عرضه شده ScanFi را تست کنید.

با این اپلیکیشن سیگنال وای فای را مقدار گیری کنید؛ سرعت وای فای را بسنجید و برترین کانال وای فای را انتخاب کنید

مدت زیادی از عرضه این برنامه در فروشگاه گوگل پلی نمی گذرد ولی در همین مدت توانسته سریعا به لیست بهترین اپ های وای فای روی اندروید تبدیل گردد؛ چون کار با آن ساده است و تقریبا هر چیزی که برای تجزیه و تحلیل وای فای خود احتیاج دارید را به شما می دهد.

مهم ترین ویژگی اپلیکیشن ScanFi، نشان دادن شرایط سیگنال ها و کانال فرکانس و پارامترهای دیگر شبکه های وای فای اطراف، بدون احتیاج به لاگین و دسترسی به آن ها است.

اگر یک بار این برنامه را نصب و بهره ببرید؛ احتمالا دیگر آن را کنار نخواهید گذاشت و به یک ابزار دائمی روی گوشی تلفن همراه تان تبدیل می گردد. یک مزیت دیگر این برنامه، پشتیبانی از فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز است و اینکه قدرت انتخاب فرکانس های را دارید تا مثلا همه شبکه های وای فای روی فرکانس 5 گیگاهرتز را برای شما تجزیه و تحلیل کند.

پس از نصب برنامه ScanFi (روی گوشی های قدیمی اندرویدی نیز نصب می گردد)؛ از شما درخواست دسترسی و مجوزهایی می نماید که پس از تایید آن ها، یک صفحه مشابه شکل زیر خواهید دید و ابزارهای مختلف در آن چیدمان شدند تا سریعا و به سادگی هر ابزار را اجرا و بهره ببرید:

همان طور که می بینید؛ لیستی کامل از ابزارهای وای فای در یک اپلیکیشن جمع شده است. با ابزار WiFi Survey و آپلود نقشه ای از خانه، می توانید شرایط سیگنال های وای فای مودم یا روتر خود را براساس نقشه خانه و اتاق ها و دیوارهای مختلف مشاهده کنید.

با ابزار List View می توانید لیستی از شبکه های وای فای اطراف خود به همراه مشخصات کامل هر وای فای را بدون احتیاج به لاگین یا دسترسی به مودم و روتر آن ها، داشته باشید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می گردد؛ برای هر وای فای، شرایط سیگنال دهی، باند رادیویی وای فای، قدرت هر سیگتال، پروتکل رمزنگاری، آدرس مک و اطلاعات مفید دیگری درج شده است:

با ابزار Signal AP می توانید به طور خاص یک وای فای را انتخاب و قدرت سیگنال های آن را میزان گیری کنید. ابتدا باید از بالای این صفحه یک وای فای را انتخاب و بعد مشخصات آن را مشاهده کنید:

این ابزار برای ارزیابی شرایط کانال وای فای خودتان و قدرت سیگنال ها در هر نقطه ای از خانه بسیار مفید است.

با ابزار Speed Test می توانید سرعت وای فای و اینترنت خود را در یک بازه 80 ثانیه ای بسنجید:

در ابزار Channel Rating به هر کانال وای فای یک امتیار داده شده است که براساس شلوغی آن کانال و تعداد وای فای های تنظیم شده روی آن است. شما با این ابزار بسیار مفید می توانید سریعا بفهمید کدام کانال های وای فای در اطراف شما پر ترافیک و شلوغ بوده و تداخل دارند و کدام کانال های وای فای خالی و خلوت هستند تا بروید و کانال وای فای مودم یا روتر خود را روی آن تنظیم کنید:

برای مشاهده دقیق تر تداخل و هم پوشانی باندهای رادیویی وای فای از ابزار Channel Spread بهره ببرید:

گراف پایداری سیگنال های وای فای اطراف خود را نیز با ابزار RealTime Graph ارزیابی کنید:

همان طور که دیدید؛ اپلیکیشن ScanFi با وجود اینکه زیاد معروف نیست ولی رابط کاربری بسیار ساده و تمیزی دارد و ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل شبکه وای فای به شما می دهد. از هر دو فرکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید و تبلیغات روی برنامه نیز آزاردهنده نیستند.

برای دانلود و نصب این اپ از لینک زیر بهره ببرید:

دانلود اپلیکیشن وای فای ScanFi از گوگل پلی

منبع: شبکه چی

به "با این اپلیکیشن سیگنال وای فای را مقدار گیری کنید؛ سرعت وای فای را بسنجید و برترین کانال وای فای را انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این اپلیکیشن سیگنال وای فای را مقدار گیری کنید؛ سرعت وای فای را بسنجید و برترین کانال وای فای را انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید