تزریق 2100 میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ لاوان، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در طول یک سال گذشته سبد خدمات صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تکمیل شده و تا به امروز دو هزار و 100 میلیارد تومان به این شرکت ها تزریق شده است.

تزریق 2100 میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،دکتر علی وحدت در افتتاحیه گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه با بیان اینکه صنعت نفت قدیمی ترین صنعت کشور و توسعه دهنده و پیشران اقتصاد کشور است اظهار کرد: توجه به اکوسیستم نوآوری در این بخش لازم است و وزارت نفت نیز گام های مثبتی در این زمینه برداشته است، بنابراین ما باید داشته های خود را به این حوزه تزریق کنیم، بر همین اساس صندوق نوآوری در سبد خدمات خود از ابزارهای گوناگون چون گرنت برای تحقیق و توسعه تا انواع تسهیلات و بیمه سرمایه گذاری و اوراق نوآوری در بورس را فراهم نموده است.

وی به خرید تضمینی کالا و پارک فناوری به عنوان بعضی اقدام های وزارت نفت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره نمود و گفت: این شرکت ها باید از فرصت رویداد امروز حداکثر بهره را ببرند، ما نیز در صندوق نوآوری با ابزارهای اقتصادی متنوع از آنها حمایت می کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ابزارهای اقتصادی صندوق به تقویت شرکت های دانش بنیان یاری نموده است گفت: در حال حاضر 4800 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و گام بعدی ما باید استفاده از توان بالای این بخش در حوزه نفت و حوزه های دیگر باشد. باید از فرصت رویداد برای شکل گیری اکوسیستم نوآوری استفاده کنیم.

وحدت با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، دو هزار و 100 میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان تزریق شده است، اضافه کرد: همچنین هزار و 100 میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی برای شرکت های دانش بنیان صادر شده است.

وی از وزیر نفت خواست تا در فرصت باقی مانده دولت جهت هدف گذاری شده شرکت های دانش بنیان حوزه نفت را ایجاد کند و گفت: با پیگیری های اجرا شده این رویداد سه روزه اثربخشی بیشتری خواهد داشت و کار ما بعد از این سه روز شروع خواهد شد تا تفاهمنامه ها به قرارداد برسند.

منبع: اقتصاد ایران

به "تزریق 2100 میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق 2100 میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید